25. avgust, 2018
Benimar Aristeo 663: Poskočni Španec

Benimar, podjetje z bogato, skorajda štiridesetletno tradicijo, ima v zadnjih letih na voljo tudi integrirane avtodome atraktivnega izgleda, ki nastajajo v naši soseščini, v Italiji. Popeljali smo se z modelom 663 z ločenima ležiščema v zadku.

 

SERIJA ARISTEO

V seriji Aristeo, integrirani seriji, s katero so tudi pri Benimarju pokazali, da na trgu počitniških vozil mislijo še kako resno, so na voljo trije modeli, ki povzemajo notranje postavitve polintegrirane serije Mileo, a jih nadgrajujejo. Na voljo je, kot rečeno, trojica, med katerimi je najkrajši Aristeo 642 z dvojno prečno posteljo, sledi preizkušeni 663 z ločenima posteljama, vrh ponudbe pa predstavlja model 696 s centralno posteljo v zadku.

Medtem, ko ima 699 centimetrov dolgi 642 v salonu večji kavč tudi na desni, kopalnica pa je »v enem kosu«, sta si 663 in 696, ki sta dolga 741 centimetrov, enaka vse do kopalnice, ki je pri obeh ločena. Pri modelih 642 in 696 je postelja v zadku pomična po višini, s čimer lahko »izbiramo« med prostorno garažo ali pa udobnim dostopom do ležišča.

 

 

NOVOSTI SEZONE 2018

Benimar pri nas žanje dobre rezultate. Lani so pri nas prodali 18 vozil, skupno pa je v Sloveniji registriranih 43 Benimarjev (skoraj en odstotek vseh registriranih avtodomov v Sloveniji), potem ni čudno, da vsako leto izboljšujejo svoje modele.

Serija Aristeo je za letošnjo sezono, ki se počasi izteka, doživela kup sprememb in izboljšav. Na zunaj so največje spremembe vidne na prednjem delu in zadku. Maska je zasnovana povsem na novo, na zadku pa je zgoraj dodana plastika, ki doda k estetiki in dodatno preprečuje dostop vode do stikov sten in strehe.

Tudi v notranjosti je bila serija Aristeo deležna nekaterih izboljšav. Sprednjo posteljo so prestavili še bolj naprej, tako da v spuščenem stanju manj sega v salon. Pod garaže je trpežnejši, dodali so nedrseči premaz, ki je bolj odporen na udarce in praske. Nova je kljuka kopalniških vrat, v kuhinji pa so dodali plinsko pečico (ta bo prišla prav vsem kulinaričnim virtuozom).

 

 

 

BOGATA SERIJSKA OPREMA

Serijska oprema Aristea (naštejmo le nekaj »bonbončkov«) že zajema »avtobusna« električna in ogrevana ogledala, dnevne luči v tehniki LED, kakovostni radijski sprejemnik z USB, povezavo bluetooth, zaslonom na dotik ter predpripravo za povezavo zaslona z vzvratno kamero, po višini in globini nastavljiv volanski obroč ima komande za nadzor radija, kabinski del zaklepamo z daljinskim upravljalnikom, okno voznikovih vrat pomika elektrika, kolesa so serijsko velika 16 palcev.

Še daljši je seznam serijske opreme v bivalnem delu, ki v osnovi ponuja sprednjo dvižno dvojno ležišče, dvotočkovno zaklepanje na vhodnih vratih bivalnega dela znamke Hartal s komarnikom, sedeže voznikove kabine oblečene v oblazinjenje bivalnega dela (imitacija usnja), veliki 140-litrski hladilnik s predalnikom za devet plastenk, kakovostna kasetna okna Dometic Seitz S4 z zatemnitvenim rolojem in komarnikom, nosilec za TV zaslon nad hladilnikom (ob vhodnih vratih), serijske ojačitve v zadnji steni za nosilec kolesa.

V kuhinji razvajajo predali z mehkim zapiranjem, potopljen štedilnik s tremi gorilniki, ki je prekrit s deljenim steklom, kar poveča delovno površino. Pohištvo ima zaokrožene linije z manj ostrimi robovi, navduši LED ambientalna osvetlitev: pri ogledalu na vhodu, sedežih v jedilnici, na postelji, pozicijske luči na spodnjem delu pohištva za nočno hojo in z nežno svetlobo v modri barvi, mnogi bodo veseli dvojnega USB vtiča za polnjenje mobilnih naprav v bivalnem delu, ki deluje ves čas.

Strešna okna so kakovostna, serijska je tudi vzvratna kamera. Za preprečevanje vsiljivih pogledov so dodana še plisirana zastirala voznikove kabine.

Tako opremljeni integrirani Aristei tehtajo pripravljeni na vožnjo med 3035 in 3058 kilogrami, posadki pa je na voljo 127 litrov čiste vode (rezervoar odpadne vode drži 105 litrov).

 

 

POSKOČNI INTEGRIREC

Preizkušanec je bil »postavljen« na 16-palčna lita platišča, voznika pa je najbolj razveselil močnejši motorni agregat s 150 »konji« in z robotiziranim menjalnikom, ki preverjeno poskrbi za prijetnejšo in manj stresno vožnjo – predvsem na daljših avtocestni odsekih in vožnji po podeželskih cestah, medtem ko sam pri vožnji navkreber raje pretikam ročno. Tako opremljeni Aristeo bo odličen sopotnik vsakomur, ki ceni poskočnost in hkrati udobno vožnjo.

Sedeži so serijski, a nekoliko dodelani in oblečeni v oblazinjenje iz umetnega usnja, ki je enako kot v dnevnem prostoru.

 

 

KAKOVOSTNA TEHNIKA

Avtodomi Benimar so serijsko bogato opremljeni. Vhodna vrata so Hartalova in imajo dodano okno in košek za smeti. Ponašajo se z dvotočkovnim zapiranjem, upravljamo pa jih z daljinskim upravljavcem. Pri Benimarju so odpiranje uredili tako, da lahko vrata odklepamo ločeno – simbol odpiranja tovornega prostora na ključu namreč odklepa vrata bivalnega prostora, gornji pa vrata voznikove kabine (leva vrata na integrircu). Doslej smo to rešitev videli le pri precej dražjih modelih.

Toplozračni grelec Truma Combi 6 lahko greje tudi na elektriko (sicer s samo 2 kW moči) in že ima novo kontrolno ploščo Truma CP Plus iNet, ki za doplačilo (vgradnjo posebnega modula) omogoča upravljanje ogrevanja kar preko aplikacije na pametnem telefonu ali tablici. Vgrajena kontrolna plošča nudi dovolj informacij o stanju vozila. Vsa vgrajena svetila so v tehniki LED. Električna oprema je shranjena pod kavčem, priklop na električno omrežje pa je na levem boku. V bivalnem delu je kar nekaj vtičnic 12V, dodali pa so tudi vtičnici USB.

 

 

BIVALNI DEL RAZVAJA S PROSTOROM

Znotraj nudi Aristeo 663 veliko prostora. Stojna višina meri več kot dva metra, v zadnjem delu, kjer so pod dvignili za 15 centimetrov in vanj poskrili vse inštalacije, pa malo manj, a še vedno dovolj za udobno uporabo kopalnice in spalnega prostora. Tudi pod dvižno posteljo v sprednjem delu je dovolj stojne višine, ker so jo letos premaknili še malce naprej, pa je dovolj prostora tudi za mizo, ko je postelja spuščena. Salon je tako še vedno uporaben tudi, ko del posadke že (ali pa še) počiva.

V prednjem delu se nahaja velik in zahvaljujoč velikemu panoramskemu oknu precej svetel dnevni prostor. Namenjen je peterici, ki se bo zlahka udobno namestila okrog velike mize. Dvojna klop v obliki črke L se nahaja na levi strani, na desni so dodali fotelj. Jedilna miza je velika 110 x 55,5 centimetra in nameščena na solidno trdni nogi.

 

 

DOMISELNA KUHINJA

 

Kuhinjo so namestili levo od vhoda. Kuhinjski pult je širok malo manj kot 90 centimetrov in oblikovan v obliki črke L. Pod njim so uporabni predali. Kuhalnik ima tri gorilce, zelo me je razveselil deljen pokrov, ki nudi nekaj dodatne delovne površine med pripravo obrokov. V sezoni 2018 so dodali kuhinjsko napo, tako da bo kuhinja zadovoljila tudi najbolj zahtevne. Korito ima pokrov, dodali so plastični odcejalnik, ki je lahko tudi rezalna deska. Nasproti kuhinje stoji kompaktni hladilnik s prostornino 140 litrov. Spodaj je ločen izvlečni predal za pijačo, kamor pospravimo devet plastenk prostornine 1,5 litra.

 

 

LOČENA KOPALNICA

Kopalnica leži med spalnico in kuhinjo in je ločena. Vanjo stopimo preko 15 centimetrov visoke stopnice, saj je ves zadnji del nekoliko privzdignjen. Kabina za prhanje, ki jo zapremo s čvrstimi vrati iz umetne mase, meri 50 x 50 centimetrov. Pult, ki nosi umivalnik iz prozorne umetne mase, ima spodaj omarico, dodali so še eno v višini glave. Za prezračevanje poskrbi strešna lina Mini Heki s prosojnim steklom.

 

 

SPALNICA ZA DVA V ZADKU

V zadku se skriva spalnica za dva, ki se bosta odlično počutila na ločenih ležiščih širine 70 centimetrov. Levo ležišče je dolgo 192 centimetrov, desno pa je šest centimetrov daljše. Na posteljo zlezemo po treh stopnicah, ki jih izvlečemo iz omare. Spodnji dve stopnici sta visoki po 25 centimetrov, zadnja pa točno pol metra. Pod posteljo sta omari - na levi je večja garderobna omara z možnostjo obešanja garderobe, na desni pa, pohvalno, trije veliki predali za perilo oziroma oblačila.

 

 

DVOJNO LEŽIŠČE

Dvižno ležišče v prednjem delu je veliko 135 x 190 centimetrov. Spusti se na udobno višine, tako da lahko do njega odstopamo kar prek petega sedeža na desnem boku. Ker je pomaknjeno naprej (novost letošnje sezone), lahko mizo, s sedežno klopjo in petim sedežem uporabljamo tudi, ko je postelja v uporabi. Ležišče ima nosilnost 180 kilogramov.

 

VELIKA GARAŽA

V zadku se nahaja velik garažni boks, ki bo dovolj za prevoz motorja ali koles. Visok je 111 centimetrov. Na obeh bokih so vgradili dovolj velika vrata, ki merijo 79 x 114 centimetrov. Dodaten manjši boks je pod kuhinjskim pultom in dostopen od zunaj.