11. april, 2021
Sun Living A 70 DK

Podjetje Adria Mobil je prvič predstavilo blagovno znamko Sun Living leta 2008, kot sestrsko znamko znamke Adria. Sprva je bila mišljena kot cenovno ugodnejši vstop v svet Adrie, z vsemi prednostmi osnovne znamke, sčasoma pa je krog ljubiteljev prerasel do te mere, da je bil čas za temeljito prenovo oziroma samostojno zasnovo. Pred nekaj leti je nastala povsem prenovljena linija avtodomov in predelanih kombijev Sun Living, ki so namenjeni mladim po srcu in aktivnim ljudem. Skoraj dva tedna smo se družili z modelom A 70 DK, na naslednjih straneh pa preberite s čim nas je prepričal.

 

Blagovna znamka počitniških vozil Sun Living v sezoni 2021 ponuja vozila v treh različnih segmentih počitniških vozil. V ponudbi so predelani kombiji (serija V), polintegrirci (serija S) in avtodomi s spalnim nadstreškom (serija A). Vsi so opremljeni z najnovejšimi dizelskimi agregati, ki brnijo pod motornimi pokrovi Fiata Ducato in ustrezajo normativu EURO 6d-temp. Kot rečeno, je na voljo 14 različnih modelov.


Številka v nazivu modela vozila pomeni dejansko dolžino modela, kar možno olajša prepoznavnost modelov le po imenu, s čimer smo doslej včasih imeli nemalo težav.

 

BOGATA OPREMA

Sun Living je zasnovan z mislijo na uporabnika, zato je tudi bogato opremljen. Že pogled na serijsko opremo razkrije razsvetljavo v tehniki LED, Truma Combi ogrevanje, kakovostno izolacijo za uporabo tudi pozimi in velika garažna vrata na obeh bokih pri avtodomih. S seznama dodatne opreme lahko posežemo po ogrevanem podu, panoramskem oknu v alkovnu (serija A), panoramskem oknu nad dnevnim prostorom Remis in komarnikih na vhodnih vratih. Razveselijo tudi isofix pritrdila za otroške sedeže v klopeh dinete, kar serijo Sun Living povsem približa tudi družinam. Najbolj zahtevni pa si bodo lahko že ob nakupu omislili tudi dve bateriji bivalnega dela ali pa parkirne senzorje za varnejšo vzvratno vožnjo.


SERIJA S

Črka S je pri modelih Sun Living tradicionalno namenjena polintegrircem. Na voljo je pet različnih notranjih postavitev (SP/SL/SC/DF/DK) v štirih različnih dolžinah (5,9, 6,7, 6,9 in 7,4 metra, dvižna postelja pa je pri vseh na voljo za doplačilo. Skupaj je tako na voljo osem različnih modelov. Notranjost je zahvaljujoč novi zasnovi kopalnice zračna in prehodna, stojna višina pa meri 210 centimetrov.

 

SERIJA V

Serija predelanih kombijev V s sestrskimi modeli Adrie Mobil nima prav nič skupnega, saj gre za inovativno oblikovane predelane kombije, ki so izdelani na kombijih dolžine 599 in 636 centimetrov. Na voljo so trije modeli: V 60 SP, ki je dolg 599 centimetrov in je namenjen dvema, V 60 SPF s štirimi ležišči ter V65 SL za četverico in z ločenima ležiščema spodaj. Trojico odlikujejo sveže oblikovanje, prečiščena notranjost in možnost izbire oblazinjenja. V65 SL se ponaša še z inovativno oblikovano spalnico, ki je lahko tudi dnevna soba, opcijsko pa jo lahko dopolnimo s pogradom.

 

SERIJA A

Serija A oblikovno izstopa v poplavi cenovno dostopnih avtodomov s spalnim nadstreškom. Zunaj navduši spalni nadstrešek, ki je odličen tako po oblikovni kot uporabni plati (ležišče je široko 155 centimetrov, nadstrešek pa seže še 15 centimetrov dlje), opcijsko panoramsko okno pa ga naredi še lepšega (in bolj zračnega). Na voljo so štirje modeli (SP/DK/DP/SL) v treh dolžinah (5,9, 6,9 in 7,4 metra), v njih pa lahko prespi do največ sedem oseb. Hladilnik ima 133 litrov prostornine.

 

PREIZKUS SUN LIVING A 70 DK

Na daljšem bivanjskem testu nam je družbo delal sedmerici popotnikov namenjeni Sun Living A 70 DK, kjer oznaka DK pomeni pograd ležišča v zadnjem delu vozila. Dolg je točno sedem milimetrov manj kot sedem metrov.
Čeprav je sedmica pravljična številka, so sedeži in ležišča resnični ter namenjeni odraslim in ne palčkom. V dnevnem prostoru so namestili dve sedežni skupini – ob levem boku večjo, za četverico, ob desnem pa manjšo za dva potnika. Tako je v A 70 DK kar sedem sedežev opremljenih z varnostnimi pasovi, prednja dva pa sta del voznikove kabine in, kot smo pri tako zasnovi navajeni, nista vrtljiva.
Preskusni avtodom se je peljal na osnovi Fiata Ducato s 130-»konjskim« motorjem in močnejšo šasijo s 16-palčnimi kolesi. Serijsko ima 3500 kilogramov največje dovoljene mase, v osnovi pa tehta pripravljen za vožnjo nekaj nad 2900 kilogrami. Za doplačilo lahko posežete po podvozju heavy in si nosilnost izdatno povečate z NDM 4,25 tone.
Navdušil je leta 2019 predstavljeni 9-stopenjski samodejni menjalnik znamke ZF, ki odlično služi vozniku in vozilu. Na voljo je pri motorjih s 140, 160 in 177 »konji«. Pri slednjem ponuja celo do 12,5 odstotka več navora kot v navezi s klasičnim ročnim menjalnikom.
Vozniku sta na voljo dve možnosti pretikanja – samodejna, kjer vse delo opravi avtomatika, ter ročna, imenovana »Autostick«, kjer s pomikanje ročice menjalnika naprej in nazaj pretikamo med prestavami (naprej v nižjo, nazaj oziroma k sebi, v višjo).
V samodejnem načinu lahko s pritiskom na stikalom ob prestavni ročici izbiramo med tremi načini vožnje:
-Normal
-Power – pri polni obremenitvi vozila, kar je avtodom ves čas, in pri strmih vzponih. Vozilo pretika v višjih obratih, poraba je nekoliko višja kot v načinu »Normal«
-Eco – za vse tiste, ki se zavedate obremenjevanja okolja z izpusti in se med prijatelji hvalite, kako nizko porabo ima vaš avtodom. Ta režim je namenjen vožnji po avtocestah. Tu avtomatika pretika v nižjih obratih in že pri nizkih hitrostih pretakne v višje prestave.
Za primere prehitevanj ali pa dirkanja s »pole position« pred semaforji, je na voljo tudi možnost »kick down«, ko pri pritiskanju pedala plina do konca, menjalnik prestavi prestavo ali dve nižje in zagotovi boljše pospeševanje. Predvsem na dolgih relacijah, na primer med vožnjo po avtocestah, se samodejni menjalnik v kombinaciji s tempomatom izkaže za odličnega sopotnika vozniku.

Vožnja je prijetna in neutrudljiva, nekoliko glasnejša postane zaradi spalnega nadstreška pri višjih hitrostih. 140 »konjev« je načeloma dovolj za malo manj kot tri tone težko vozilo. Poraba? Po prevoženih 1200 kilometrih se je ustalila pri 12,6 litra na 100 prevoženih kilometrov. Veliko? Niti ne …
Sta me pa med preizkusom presenetili dve stvari. Prva je velika poraba dodatka AdBlue, ki smo ga med preizkusom dolili kar osem litrov. Navkljub temu, da je vozilo imelo prevoženih že osem tisoč kilometrov, se mi je poraba zdela kar velika in ni bila posledica male tovarniške količine ob nakupu. Drugi, še večji misterij, pa je prostornina rezervoarja za gorivo. Ob prižigu kontrolne lučke na armaturi je šlo vsakič vanj le nekaj več kot 49 litrov dizla. Po navadi imajo Fiati Ducato rezervoar prostornine 90 litrov.

 

BIVALNIK

Za vstop v bivalnik so vgradili slabega pol metra široka vhodna vrata. Ta so preprosta, z enotočkovnim zapiranjem, brez možnosti centralnega zaklepanja. Odeta so v blago, ki so mu dodali dva žepa in tri elastike. Nad njimi je osrednja kontrolna točka v avtodomu, kjer so nanizali kontrolno ploščo avtodoma (ta je zelo preprosta), kontrolko toplozračnega ogrevanja Truma (začuda še staro) in dve vtičnici – 12V in 230V. Preizkusni avtodom je imel tu še dodan daljinec klimatske naprave, ki pa je seveda s seznama dodatne opreme.

 

DNEVNA SOBA

Salon je precej razkošno odmerjen, stojna višina v tem delu meri kar 230 centimetrov. Dnevni prostor se ponaša z dvema mizama. Leva je večja, njena površina meri 100 x 60 centimetrov ( s 33 centimetrov dolgim podaljškom mizne ploskve), desna je manjša in meri 57 x 60 centimetrov. Enako je s klopmi – na levi sta široki 106 centimetrov (zadnja je ob kopalniški steni 10 centimetrov krajša), na desni točno 60. Iz miz in blazin sedežnih skupin lahko sestavimo skupno tri ležišča dolžine 180 centimetrov, a o tem v nadaljevanju.
Pri Sun Livingu so pomislili tudi na udobje - kupcem omogočajo dokup dveh blazin – ena služi kot udoben, skorajda 160 centimetrov dolg naslon klopi, manjša pa za »pokritje« mizice, ko jo postavimo v nižjo lego. Tako pridobimo velikansko zofo, dobrih 180 centimetrov veliko, ki bo zlahka sprejela tri člane posadke.

 

Sun Living A 70 DK 2021 

Na smučanju na Soriški planini je za omizjem lahko sedelo osem ljudi.

 

TEKSTIL IN DEKORATIVNI ELEMENTI

Oblikovalec oblazinjenja je brž ko ne velik ljubitelj televizijske serije Prijatelji (Friends), saj so kombinacije oblazinjenja poimenovane po junakih oz. likih. Tako boste lahko posedali ali se »valjali« po oblazinjenju poimenovanem Ross, Joey, Chandler, Monica, Phoebe ali Rachel. Poleg inovativnosti pri poimenovanju moramo snovalcem priznati tudi dober okus za kombinacije (vsaj po mojem skromnem mnenju), bi si pa želel nekoliko debelejših oziroma čvrstejših pen.

 

OMARE IN OMARICE

Večino bo navdušilo število omar, omaric in odlagalnih prostor(čk)ov. Nad levo dineto so nanizali štiri viseče omarice, še tri pa so nad desno dineto. Skupaj torej sedem visečih omaric samo v salonu. Ker imajo vse še police imamo tako kar 14 shranjevalnih prostorov. Pod zofo in pod sedežno klopjo v dineti sta dve omarici za čevlje, ob pogradu pa velikanska, kar 46 x 65 x 122 centimetrov visoka garderobna omara. Viseče omarice imajo kakovostna kovinska zapirala, »fronte« so v beli barvi, ogrodje omar pa v svetlem odtenku lesa.
Da bo navdušenje popolno, poskrbi še velika stojna višina, ki v zadnjem delu meri 210 centimetrov. Bivalnik je zato zračen in hkrati prijetno svetel. K temu pripomore tudi veliko panoramsko okno nad jedilnim kotom, ki ga odpiramo z ročico. Enak način odpiranja ima tudi okno velikosti 40 x 40 centimetrov nad pogradom.

 

PROSTORNA KUHINJA

Levo od vhoda so namestili kuhinjski blok. Če smo nekoč govorili kar o Adrijinem preverjenem bloku, ki smo ga poznali iz serije Sport, se Sun Living od prenove pred nekaj leti ponaša s svojim kuhinjskim blokom, z obilo odlagalnih mest in veliko delovno površino (ta meri 105 x 56 centimetrov) ter dvema visečima omaricama. Pod pultom, ki je visok 95 centimetrov, so štirje veliki predali. Kuhalnik je združen s koritom in razvit posebej za novi Sun Living. Ponuja tri gorilce, razveseli pa tudi z električnim zagonom, ki v tem cenovnem razredu ni samoumeven. Kuhalnik ima steklen pokrov.

 

KOMPAKTNA KOPALNICA

Ob predstavitvi pred nekaj leti, je bilo veliko govora o kopalnici. Ta je bila revolucionarna, poimenovana »Flex Bath«, ko je posadka ni potrebovala, pa je zasedala zelo malo prostora ter omogočala širok prehod v zadnji del (skoraj en meter).
Navkljub inovativnosti pa se lamelna kopalnica med kupci ni prijela. Nenazadnje so uporabnike motili visoko postavljeno stranišče (57 centimetrov od tal) in lamelna vrata. Tako imajo Sun Livingi spet klasične kopalnice, ki je v A 70 DK prav posrečeno izvedena. Velika je 92 x 60 centimetrov, 20 centimetrov je dvignjena nad pod bivalnega dela. Zmoti edino omarica v višini leve rame (ko se sedi na stranišču), drugače pa kopalnici ni česa očitati. Umivalnik je zložljiv, malce plitev, pipa zelo kakovostna. Stranišče je na višini 45 centimetrov.
Kabina za prhanje meri 60 x 92 / 77 centimetrov, kadica pa je na isti višini kot pod kopalnice. Zahvaljujoč strešnemu oknu je zračna in svetla, stojna višina pa meri 190 centimetrov.

 

SEDMERICA LEŽIŠČ

Sun Living A 70 DK je eden najprostornejših avtodomov s spalnim nadstreškom dolžine manj kot sedem metrov. Ponuja sedem ležišč, od katerih jih je nekaj namenjenih otrokom oziroma nižjim osebam. Tri ležišča največje dolžine 180 centimetrov sestavimo v dnevni sobi: iz male dinete na desnem boku, to je veliko 180 x 60 centimetrov, ter iz večje dinete, iz katere sestavimo dvojno ležišče velikosti 180 x 106 centimetrov.
Spalni nadstrešek, alkoven, mansarda. Nekaj sopomenk za najpomembnejši del vsakega družinskega avtodoma. Alkoven je prostoren (v globino meri 170 centimetrov) in zračen (dobrih 63 centimetrov je do stropa), ležišče pa veliko 210 x 150 centimetrov. Postelja je od poda bivalnika oddaljena dobrih 165 centimetrov, zato so za dostop dodali lestev, za varno spanje pa varovalno mrežo. Zaradi oblike strehe je v prednjem delu alkovna malo prostora za telo, kar pa vsaj delno izboljšajo veliko panoramsko okno in stranski okni. Spanec je okrnjen tudi zaradi dokaj tanke penaste podloge, skozi katero se čutijo tako letvice kot tudi področja, kjer jih ni.
V zadku je pograd ležišče z dvema posteljama velikosti 85 x 210 centimetrov. Ker je pod njima prtljažni prostor, sta nekoliko dvignjeni. Spodnje ležišče je od tal oddaljeno 70 centimetrov - 13 centimetrov stopnice in še 57 centimetrov stene. V njej so velika vratca za dostop do vsebine prtljažnega prostora. Ta merijo 60 x 38 centimetrov.
Zgornje je 62 centimetrov nad spodnjim, do stropa pa je 70 centimetrov. Do njega dostopamo po lestvi. Dodali so veliko okno na zadnji steni (to lahko med vožnjo služi za pregled dogajanja za vozilom), ter lino velikosti 40 x 40 na strehi.

 

PRTLJAŽNI PROSTOR

Avtodomi s pogradom po navadi nimajo ravno velikega prtljažnega prostora. A 70 DK ima ob spuščeni spodnji postelji prtljažnik velikosti 91 x 90 x 220. To je povsem dovolj za prevoz stolov, mize in opreme za kampiranje in aktivni prosti čas. Kolesa se bodo v tem primeru peljala na zadnji steni vozila. Če pa želite večji prtljažnik, s preprosto potezo dvignete spodnje ležišče, in že se ustvari velikanski, kar 165 centimetrov visoki prtljažnik, v katerem bi lahko načeloma vozili celo skuter.

 

ZAKLJUČEK

Za poletni dopust je dober prav vsak avtodom, medtem ko se prave prednosti zimske namembnosti pokažejo v hladnejšem delu leta. Sun Living A 70 DK ni tipični predstavnik zimskih avtodomov, a to najbrž niti ne želi biti. Se ga pa da z nekaj dodatnimi odejami (na primer za toplotno izolacijo voznikove kabine) in dokupom ogrevanih tal (s seznama dodatne opreme) hitro prilagoditi zimskim razmeram.