28. junij, 2023
Etrusco CV 600 DF 4X4 Complete Selection

Ofenziva Forda Transit kot osnovnega vozila v segmentu avtodomov je močno opazna tudi pri Etruscu. Polintegrircem z velikim modrim ovalom na maski motorja se je pridružil še predelani kombi, ki smo ga lahko preizkusili s štirikolesnim pogonom. Tako opremljen van za dva bo kot nalašč za raziskovanje lepot izven glavnih cest.

Lani napovedano partnerstvo med proizvajalcem avtomobilov Ford in skupino Erwin Hymer Group (EHG) je znotraj koncerna čedalje bolj vidno. Ena prvih blagovnih znamk pod okriljem koncerna EHG, je bil Etrusco, ki je že spomladi predstavil modele na osnovi Forda Transita. CV 600 DF (črka F označuje osnovno vozilo Ford Transit) je edini Etruscov predelani kombi na tej osnovi, preostali štirje modeli serije CV (Camper Van) ostajajo zvesti Fiatu Ducato.
Največja razlika med Ducatom in Transitom je v zunanji višini, ki pri Transitu meri 279 centimetrov (Ducato H2 252 centimetrov, H3 pa 276). Tudi sam prehod z voznikove kabine mnogo lepše sledi naklonu vetrobranskega stekla kot pri Ducato H3, kar se pokaže v lepo izpeljani bočni liniji vozila. Velika zunanja višina, ki je primerljiva s polintegrirci, ponuja veliko notranjo stojno višino. Ta meri 208 centimetrov, kar bo dovolj tudi za zelo visoke potnike.

 

 

TERENSKI BIVALNIK ZA DVA

Etrusco CV 600 DF 4X4 Complete Selection

Ker je zunanjost Etrusca CV 600 DV odeta v imenitno črno barvo, ga najbrž ne boste peljali na brezpotja, kjer bi imenitni lak lahko poškodovalo robidovje ali vejevje. Štirikolesni pogon poskrbi za več samozavesti kot jo nudi pogon na prednji kolesi, notranjost tega šestmetrskega kombija pa je povsem prilagojena bivanju dveh potnikov. Notranja postavitev je za segment predelanih kombijev precej klasična (kar seveda ni nič narobe!): mali salonček spredaj z vrtljivima sedežema in sedežno klopjo, kuhinja ob vhodu, kopalnica ob levem boku ter prečno postavljeno dvojno ležišče. Pod slednjim je večji prtljažni prostor.

 

 

SPANJE


Da bo tokratni test malo bolj zanimiv, ga začnimo v spalnici! Nenazadnje se vsak dan začne in konča v spalnici oziroma postelji …

 

Etrusco CV 600 DF 4X4 Complete Selection

 

V zadku so precej visoko namestili dvojno ležišče, ki kar se da izkorišča notranjo širino vozila. Postelja s tridelno vzmetnico iz spominske pene (debelina 10 centimetrov) v dolžino meri 1,9 metra, a se odkupi z za to dolžino vozila veliko širino. Poldrugi meter meri v širino, kar je četrtina celotne dolžine vozila! Postelja je precej oddaljena od tal, zato so v leseno pregrado, ki loči prtljažnik od bivalnega prostora, namesti dve odprtini za stopali, ki pomagata pri »vzponu«. Velika stojna višina v bivalniku omogoča dovolj oddaljenosti vzmetnice od stropa, zato je spalnica precej zračna. Svoje dodajo še dve okni za krilnih vratih zadka ter večje na levi steni vozila. Za doplačilo si lahko omislite še dodatno na desni strani. Na stropu nameščeno okno Mini Heki poskrbi za zračenje.

 

Etrusco CV 600 DF 4X4 Complete Selection


Ob bokih spalnice so namestili dve veliki in precej globoki viseči omarici, ki ju zadaj povezuje polička. Če vam bi slučajno zmanjkalo prostora za perilo ali oblačila: pod vzmetnico je dodatni 135-litrski predal za spravilo oblačil ali drobnjarij. Zaradi kompaktnosti CV 600 DF nima klasične garderobne omare.
Dostop do spalnice s prehoda je precej preprost, saj se kuhinjski blok ne zajeda preveč v hodnik, tudi kopalnica je dovolj kompaktna, da pri prebijanju do spalnice ne bo težav. spalnega dela s hodnika je enostaven zaradi nizkega in ne preveč obsežnega kuhinjskega elementa.

 

 

INOVATIVNA KUHINJA

 

Kuhinjski bloki v predelanih kombijih so si po navadi podobni jajce jajcu, razlikujejo se le v malih podrobnostih.

 

Etrusco CV 600 DF 4X4 Complete Selection

 

V Etruscu CV 600 DF pa je zasnovan nekoliko drugače, zato razvaja tudi s prostornostjo pod pultom. Vrata 70-litrskega hladilnika se odpirajo v obeh smereh, zato boste lahko do njegove vsebine dostopali tako iz salona (kuhinje) kot tudi iz spalnice (za nočne obiske hladilnika). Umestitev hladilnika in pomivalnega korita v zadnji del vozila ponuja zelo uporabno rešitev: preostali del kuhinjskega bloka je nekoliko nižji in spredaj diagonalno prirezan. Tako so pridobili na prostornosti, hkrati pa je delovne površine dovolj za udobno uporabo kuhinje. Kuhalnik ima dva gorilca. Pod pultom so predal in dve omarici, od katerih je še posebej uporabna tista v klinastem zaključku pulta, ki je opremljena s kopico polic. Komur delovna površina vseeno ne bo dovolj, si lahko pri kulinaričnem ustvarjanju pomaga še z bližnjo mizico. Na steni sta dva kaveljčka za obešanje, ki pa sta za obešanje krp nekoliko prenizko. LED lučka zadovoljivo osvetli delovno površino. Posodje in živila lahko shranimo v stenski omari, dveh spodnjih omaricah, predalu za jedilni pribor in veliki polici nad drsnimi vrati. Izdatno so poskrbeli tudi aparate, ki potrebujejo električno energijo: po dve USB in 230V vtičnici so v kuhinji!

 

 

KOMPAKTNA KOPALNICA

Vani imajo po navadi kompaktne kopalnice. Tudi Etruscova ni izjema, a se odkupi z veliko stojno višino in omaricami.

 

Etrusco CV 600 DF 4X4 Complete Selection

 

Vgradnji kadice z letveno podlogo navkljub je znotraj še vedno skoraj dva metra stojne višine, kar se izkaže še kako dobrodošlo pri prhanju. Opremo pred močo zaščitimo z zaveso. Kasetno stranišče in pult z umivalnikom sta nameščena ob stenah, zato je vhod široko odmerjen. Umivalnik je dovolj velik, razveselijo število omaric in veliko ogledalo. Da bo kopalnica dovolj svetla poskrbita stensko in strešno okno. Za sušenje mokrih oblačil ali brisač so strešnemu oknu dodali palico za obešanje.

 

 

SALON(ČEK)

Še en kompakten del notranjosti vana v primerjavi s klasičnim avtodomom je dnevni prostor oziroma salon. A kompaktnost je izključno proizvod razmišljanja opazovalca, saj se salon v resnici izkaže kot zelo prostoren. Nenazadnje je v vanih praviloma namenjen le dvema potnikoma.

 

Etrusco CV 600 DF 4X4 Complete Selection

 

Prednja sedeža sta vrtljiva, ploskev jedilne mizice meri 90 x 38 centimetrov in je (za doplačilo) povečljiva – podaljšek meri 66 x 38 centimetrov. Sedenje na dvojni klopi je zahvaljujoč veliki notranji višini udobno, četudi jo nekoliko omejuje zunanja širina vozila. Klop je tako široka le 89 centimetrov (sedalna površina je globoka 44 centimetrov), isofix pritrdila so v serijski opremi.
Za svetlost poskrbi pohištvo s svetlo sivimi barvnimi toni, svoje pa doda veliko panoramsko okno nad voznikovo kabino.

 

Etrusco CV 600 DF 4X4 Complete Selection

 

To ni nameščeno spredaj kot pri Fiatu Ducato, temveč gre za klasično Midi Heki strešno okno velikosti 50 x 70 centimetrov, ki je nameščeno na posebnem adapterju na prehodu prednje krivine v streho. Ob odprtju v trenutku poskrbi za zračenje (in ohladitev bivalnika).
Po podatkih proizvajalca lahko iz mizice in sedežne klopi sestavimo tretje (zelo zasilno) ležišče, a, kot rečeno, Etrusco CV 600 DF je vozilo za dva popotnika.

 

 

VGRAJENA TEHNIKA

V osnovi za ogrevanje šestmetrskega kombija skrbi Truma Combi 4, za doplačilo pa vas lahko pogreje tudi močnejši grelec s šestimi kilovati moči. Kompresorski hladilnik ima 70 litrov prostornine, kuhali bomo na plin (prostor za eno 10-kilogramsko jeklenko v zadku levo). Čiste vode lahko v rezervoar natočimo do 100 litrov, odpadne pa pridelamo 90. Baterija bivalnega dela ima kapaciteto 95 Ah. Kasetna okna imajo aluminijaste okvirje, tudi strešna okna so kakovostne izvedbe (Mini in Midi Heki).

 

 

FORD TRANSIT 4X4


V osnovni ceni poganja 598 centimetrov dolgi Etrusco CV 600 DF 130-»konjski« motor, preizkusni pa jih je imel 40 več. Za piko na i se je moč motorja prenašala na vsa štiri kolesa. Vožnja je lahkotnejša (morda zaradi kardanskega prenosa malček glasnejša), klasičnim pnevmatikam navkljub pa se Ford Transit 4X4 izkaže tako pri vožnji po slabših podlagah kot tudi po jutranji rosni travi.

 

Etrusco CV 600 DF 4X4 Complete Selection


Osnova za predelani kombi CV 600 DF s štirikolesnim pogonom je Ford Transit s pogonom na zadnja kolesa. Ta dražja različica je po navadi prednostna v komercialnem sektorju dostavnikov, saj pogon na zadnji par koles nudi boljši oprijem kot pogon na sprednji kolesi, če je dovolj teže na zadnji osi. Pri komercialni rabi seveda predvidevamo tudi, da je vozilo polno naloženo in da ima vozilo priklopljeno tudi prikolico. Zato ima zadnji pogon krajše prestavno razmerje kot sprednji. Pri Fordu Transit je moč motorja speljana na zadnjo os, ko pa senzorji vrtenja kolesa zaznajo zdrs na zadnjih kolesih, se aktivira elektronsko krmiljena viskozna sklopka in moč se v nekaj milisekundah porazdeli na obe osi.

 

Etrusco CV 600 DF 4X4 Complete Selection


Viskozno sklopko je mogoče preklopiti tudi ročno. To pride prav ob vožnji po blatnem terenu ali ko nas med postankom presenetita dež ali sneg. Takrat z vklopom štirikolesnega pogona brez težav »zlezemo« na varno podlago. Še zanimivost: poraba goriva se kljub moji pregovorno težki nogi na testu ni dvignila nad 10 litrov na sto prevoženih kilometrov.

 

Etrusco CV 600 DF 4X4 Complete Selection

Etrusco CV 600 DF 4X4 Complete Selection