21. avgust, 2020
Etrusco CV 600 BB Complete Selection

CV kot Camper Van. BB kot oznaka za pograd. In Etrusco kot cenovno dostopnejši model prestižne Laike, nemški Italijan, ki razvaja s prostorom za štiričlansko družinico in kakovostjo izdelave, ki je značilna za koncern Erwin Hymer Group. S simpatičnim predelanim kombijem smo spoznavali njegovo domovino, osrednjo Toskano med Firencami in Sieno, in bili navdušeni. Tako nad kombijem s štirimi ležišči, kot tudi nad pokrajino.

 

ZAKAJ PREDELANI KOMBI?

Mnogi ljubitelji počitniških vozil prisegajo na preproste, iz kombiniranih vozil razvite male avtodome. Nad predelanimi kombiji, vani, ki, mimogrede, držijo levji delež pri samogradnjah, se navdušujejo tisti, ki so jim klasični avtodomi preokorni, ki zlahka na ta račun sklenejo kompromis glede notranje prostornosti. Predelani kombiji so tudi cenovno dostopnejši, ne nazadnje pa porabijo manj goriva (seveda v odvisnosti od teže voznikove noge).
Pri predelanih kombijih so kar se tiče notranjih postavitev poskusili že prav vse, trenutna ponudba na evropskem trgu predelanih kombijev pa je dobesedno najboljši kompromis med prostornostjo, uporabnostjo in dolžino (ter širino) vozila. Uporabniki najraje posegajo po rešitvi, ki je skupna prav vsem ponudnikom tovrstnih vozil: prečna postelja v zadku, kuhinja in kopalnica pa v osrednjem delu vozila. V zadnjem času se pojavljajo tudi modeli z ločenima posteljama v zadku (v primeru najdaljših osnovnih vozil) in pogradi, ki zagotavljajo štiri fiksna ležišča, vendar lahko rečemo, da je »Twinovska postavitev« edina notranja postavitev motoriziranih vanov, za katero bi brez težav zatrdili, da je resnično najbolj priljubljena. Takšno je imel tudi preizkušeni Etrusco CV 600 BB, le da so v zadku namestili dve dvojni ležišči eno nad drugim.

 

PET LET ZNAMKE ETRUSCO

Blagovna znamka avtodomov Etrusco, v koncernu Erwin Hymer Group zavzema mesto cenovno dostopnejših avtodomov v sestrstvu z Laiko, je relativno mlada. Na voljo je od leta 2016, ko so se znotraj koncerna EHG odločili ponuditi cenejše avtodome s pridihom toskanske Dolce Vita in ustvarili modelno linijo, ki je tesno povezana s preostalimi cenovno dostopnejšimi avtodomi znotraj koncerna, to je z blagovnimi znamkami Carado in Sunlight.
Avtodomi Etrusco prihajajo iz Toskane, ene najlepših italijanskih pokrajin, iz krajev z bogato in burno zgodovino. Tu so pred davnimi časi, še pred Rimskim imperijem, živeli Etruščani, ljudstvo, ki je tudi po asimilaciji z rimskim življem pustilo močan pečat predvsem na kulturnem področju. Etruščanska civilizacija je svoj vrhunec doživela v šestem stoletju pred našim štetjem, pomembna pa je bila tudi zato, ker je velik poudarek dajala umetnosti ter vlogi ženske v družbi. Da je Etrusco nemški Italijan se vidi v kakovosti (sedež prodaje je v kraju Leutkirch im Allgau), četudi je narejen v Toskani. Slednja pa doda k šarmu in barvnim kombinacijam znotraj.

 

PONUDBA PREDELANIH KOMBIJEV ETRUSCO

Blagovna znamka Etrusco v sezoni 2021 ponuja popolno ponudbo počitniških vozil: na voljo predelani kombiji, kompaktni avtodomi, avtodomi s spalnim nadstreškom, polintegrirci in integrirci. V razredu predelanih kombijev lahko izbiramo med štirimi različnimi bivalnimi kombiji dolžine med 541 in 636 centimetrov.
CV v oznaki pomeni Camper Van, najkrajši CV 540 DB pa meri v dolžino vsega 541 centimetrov. Narejen je na osnovi Fiata Ducato L2 H2, poleg kompaktnega salon(čk)a pa ponuja še kuhinjski blok, kopalnico in spalnico s prečno postavljenim ležiščem širine 133 centimetrov. Njegov nekoliko daljši brat CV 600 DB je podobnega tlorisa, le kopalnica in kuhinjski blok sta nekoliko večja, pa tudi ležišče v zadku meri po širini 157 centimetrov. CV 600 BB, ki se je z nami družil na tokratnem preizkusu je podobnih mer, le da ima v zadku pograd – dve dvojni ležišči. Najdaljši je model CV 640 SB, ki ponuja dve ločeni ležišči dimenzij 191 x 74 in 182 x 85 centimetrov, ki ju lahko opcijsko združimo v megaležišče dimenzije 191 / 182 x 197 centimetrov.

 

VOŽNJA

Predelani kombiji so v zasnovi mnogo kompaktnejši od avtodomov, saj jih obdaja močan oklep serijskega kombija. Ta poskrbi za togost karoserije in kompaktnost celotnega bivalnika, veliko manj je zvijanja in posledično veliko manj obremenitve pohištva v notranjosti. To v kombiju opravlja svoje primarno poslanstvo – služi namestitvi potnikov ter hrambi opreme in garderobe -, medtem ko je v avtodomih zaslužno tudi za trdnost in čvrstost nadgradnje. Tako med vožnjo ni nikakršnih presenečenj – nadležnih zvokov med vožnjo ni.

 

Etrusco CV 600 BM Complete selection


Pod motornim pokrovom je bil vgrajen močnejši, 140-»konjski« turbodizelski agregat, ki je, roko na srce, več kot šestmetrski kombi potrebuje za počitniško vožnjo. A ko ga povsem obremenimo s štirimi potniki in vso prtljago, bo 20 »konjev« več v primerjavi z osnovno izvedenko še kako dobrodošlih. Vožnja s praznim pa je pravo veselje – kolesa se na slabši podlagi (beri asfalt s peskom) rada zavrtijo v prazno, tudi speljevanje pri vključevanju v promet zna poskrbeti za cviljenje gum. Ne samo moč motorja, tudi razporeditev teže, ki je je večina na zadnji osi, poskrbi za športno zvočno kuliso …
Torej – če me vprašate ali se splača doplačati za več moči motorja, bo moj odgovor: »Vsekakor!«. 

 

SERIJSKA OPREMA

Že serijsko so Etruscovi predelani kombiji lepo opremljeni. Motorna klimatska naprava z ročnim upravljanjem, obe varnostni zračni blazini, električni pomik in ogrevanje ogledal, tempomat, predpriprava za avtoradio z vgrajenimi zvočniki, strešna radijska antena s sprejemom DAB+, po višini nastavljiv sovoznikov sedež, udobna sedeža z oporama za roke, za samo varnost pri vožnji pa poskrbi kopica asistenčnih sistemov vključno z nadzorom oprijema pogonskih koles.
Testno vozilo je imelo dodana še paket Chassis in Comfort ter multimedijski center znamke Xzent z 8,2-palčnim zaslonom na dotik in presenetljivo dobrim sprejemom radijskih programov. Tudi vzvratna kamera je bila povsem zadovoljive kakovosti.
Paket Chassis vsebuje: v usnje oblečen volanski obroč z upravljanjem radia in telefonije, kromirane obroče instrumentne plošče, vizuelne dodatke na armaturni plošči, LED dnevne luči, okvir žarometov v črni barvi in motorno masko v enakem odtenku črne (nekateri poimenujejo ta odtenek klavirsko črna).
Paket Comfort doda še leseno podlogo v kabini za prhanje, panoramsko okno Midi Heki nad salonom, okno v kopalnici, zatemnitev voznikove kabine (na žalost le z zaveso iz blaga), širšo vstopno stopnico, komarnik na drsnih vratih in možnost povečanja mizne ploskve.
Že v tovarni so Etrusco CV 600 BB opremili še s tendo, okni z okvirjem, predpripravo za solarno napravo, posebno barvo zunanjosti (Campovolo) in odbijač v barvi karoserije. To je del opremske oznake Complete Selection.

 

TEHNIČNA OPREMA

Tudi tehnološko so Etruscovi predelani kombiji zgledno opremljeni. Nad vhodnimi vrati je kontrolni center s preprosto kontrolko, ki prikazuje stanje vseh vitalnih sistemov bivalnika, baterija bivalnega dela ima kapaciteto 95 Ah (pohvalno!), v zadku je prostor za dve petkilogramski plinski jeklenki, za gretje poskrbi Truma Combi 6 (no, samo v tem modelu, v preostalih je »štirica«). Rezervoar čiste vode ima prostornino 100 litrov, odpadne vode pa 90. Enako prostornino ima tudi kompresorski hladilnik, ki je vgrajen poleg kuhinje.

 

ETRUSCO CV 600 BB


V bivalnik, kot v vse predelane kombije, vstopimo skozi odprtino drsnih vrat. To že serijsko (paket!) varuje kakovostni komarnik, ki je v toplejšem delu leta, ko nam družbo dela mrčes, še kako dobrodošel. Prehod je širok dobrega pol metra. Stojna višina je podobna kot v predelanih kombijih drugih proizvajalcev in meri 190 centimetrov.

Etrusco CV 600 BB Complete selection
V prednjem delu so uredili dnevni prostor s sedežno klopjo za dva (širina 105 centimetrov), miza je vpeta v steno, omizje pa dopolnjujeta vrtljiva prednja sedeža. Oblazinjenje Sicilija v temnosivi in črni kombinaciji je iz paketa Complete Selection. Nad omizjem je viseča omarica, še ena je nad voznikovo kabino. Snovalci pa niso pozabili na najmlajše: za njihovo varnost so vgradili dve pritrdili Isofix.

Etrusco CV 600 BB Complete selection
Kuhinjski blok ponuja klasično kombijevsko razkošje: slab poldrugi meter dolg kuhinjski pult s kuhalnikom in koritom, v nedrju pa predal, dve omarici in kompresorski hladilnik, ki omogoča dostop tudi od zunaj. Taka rešitev v predelanih kombijih ni ravno pogosta in zaradi prehodnosti prostora navduši že na prvi pogled. Pod stropom je nekaj visečih omaric.
Kopalnica je kompaktna, a ni utesnjena. Marsikoga bo zbodla prisotnost zavese, ki poskrbi za zaščito pohištva med prhanjem, a hkrati ob mokrem dotiku (predvsem neželenem) doda tisti nelagodni občutek. Na žalost pa druge opcije zaščite pred pršenjem zaradi zasnove prostora niso mogli vgraditi. Ob sedenju na stranišču ne bo zadreg s prostorom, saj je tega več kot dovolj, za prezračevanje pa poskrbi še dodatno stensko okno. Vrata kopalnice so lesena in čvrsta.

 

Etrusco CV 600 BB Complete selection


V zadku so namestili dvojno pograd ležišče. Gre za dve dvojni ležišči nameščeni eno nad drugim, rezultat pa je prostor za spanje četverice, ki se sploh ne bo počutila utesnjene. Del zahvale gre kuhinjskemu pultu, ki ob desnem boku ne zapira prostora, del pa namestitvi spodnjega ležišča dovolj nizko, da imata obe postelji dovolj prostora za glave. Spodnje ležišče je veliko 185 x 157 / 150 centimetrov, zgornje je široko le 130, a omogoča preprost dostop preko spodnje postelje brez uporabe lestve. Nad zgornjim ležiščem je okno velikosti 40 x 40 centimetrov, dve stenski okni pa sta tudi na zadnjih vratih, tako da je prostor prijetno svetel in zračen.
Če bi se slučajno zadaj vseeno počutili utesnjeni, lahko ob nakupu doplačate za pomožno ležišče spredaj v izmeri 185 x 105 / 88 centimetrov.

 

Etrusco CV 600 BM Complete selection

Prtljažni prostor je manjši kot je v modelu CV 600 DB, saj ga navzgor omejujeta dve postelji. Vseeno pa je dovolj visok, da bo sprejel nekaj opreme za kampiranje. Navduši tudi z dolžino, ki znaša skoraj poldrugi meter.