1. december, 2023
Adria Coral XL Axess A 650 DK

Upam si trditi, da je Coral ena najuspešnejših zgodb Adrie Mobil, ki jo prekaša le še uspeh polintegriranega avtodoma Matrix, ki je eden paradnih konjev blagovne znamke Adria v zadnjem desetletju. Legenda je bila javnosti prvič predstavljena leta 1999, torej pred skorajda četrt stoletja, Adriatik Coral pa je dolga leta držal primat najbolj priljubljenega med avtodomi, še posebej v tlorisni različici A 660 SP s prečno zakonsko posteljo zadaj in velikim salonom. V sezoni 2024 so v seriji Coral XL na voljo trije modeli. Gostil nas je družinsko naravnani A 650 DK s pogradom v zadku in veliko dnevno sobo.

 

Adria Coral XL A 650 DK v Limskem kanalu

 

Coral XL ni samo naslednik v uvodu omenjen zgodbe o uspehu. Že v prvih dveh modelnih generacijah, je uspelo Coralu prepričati več kot 30 tisoč kupcev in tudi zadnja generacija se je izkazala z dobro prodajo. Ta je bila povsem na novo razvita in kljub temu, je stara že 8 let, z zunanjo obliko še vedno postavlja standarde oblikovanja avtodomov s spalnim nadstreškom.

 


KAKŠNA JE VOŽNJA Z ALKOVNOM?

Coral XL je alkoven, zato ga zaznamuje velik spalni nadstrešek. Aerodinamična oblika zagotavlja dobre vozne lastnosti in, kar se je izkazalo za veliko presenečenje, z nizko porabo goriva. Pregovorno težka desna noga moje malenkosti porabo goriva tudi s priganjanjem in vožnjo po prehitevalnem pasu ni uspela dvigniti nad ducat litrov dizla na 100 prevoženih kilometrov, kar je odličen dosežek za 3,5 tone težko in več kot tri metre visoko vozilo. (307 centimetrov, če smo natančni). Previs preko zadnje osi je dokaj velik, a visoko dvignjen zadek (približno pol metra od tal) dopušča mirno vožnjo preko previsov ali vkrcevalnih ramp trajektov brez nadležnega »nasedanja«.
Dejstvo je, da je vozilu 177-«konjski« 2,2-litrski Power turbodizelski agregat dobesedno pisan na kožo oziroma, če smo bolj natančni, na »pleh«. Moči je ves čas dovolj in ravno zaradi velike moči in navora je tudi poraba goriva tako nizka. Svoje doda še 9-stopenjski samodejni menjalnik ZF, ki odlično opravlja svoje delo. Zanimivo je, da se pri hitrosti 60 km/h vozimo v šesti prestavi. Kupci lahko ob nakupu novega vozila izbirajo med dvema osnovama – na voljo je tudi Citroën Jumper, a je ta brez možnosti samodejnega menjalnika.

 

Adria Coral XL A 6750 DK


Oblika nadstreška omogoča, da se ga med vožnjo skorajda ne čuti ter da tudi med prehitevanji tovornjakov na avtocesti ni nadležnega »zaustavljanja«. Tudi sicer je vozilo pri vožnji s hitrostjo okrog 120 kilometrov na uro presenetljivo tiho (sliši se le rešetka kuhalnika, ki ne mara skokov prek mostovnih dilatacij), piš vetra pa komaj zaznaven. Veliko k temu poleg oblike pripomorejo kakovostna okna ter izolacija vozila. Po skoraj tisoč prevoženih kilometrih lahko zapišem, da se vozi precej podobno kot polintegrirec in šele senca nad vetrobranom je tista, ki voznika spomni, da upravlja z avtodomom s spalnim nadstreškom.
Sem med vožnjo kaj pogrešal? Prav ničesar, vse je točno tam, kjer mora biti in tudi plisirana senčila prednjih stekel ne zmanjšujejo vidljivosti. No, morda me je malce motila postavitev gumba za vklop in nadzor glasnosti originalnega Ducatovega radia, ki je »skrit« med stikali pod predalčkom v osrednjem delu armature.

 


TRI NOTRANJE POSTAVITVE

Avtodome serije Coral so lastniki vedno cenili zaradi njegove trpežnosti in zanesljivosti, udobne in prostorne notranjosti in cenovne primernosti. Alkovni serije Coral, predvsem model A 660 SP, so bili med Slovenci pojem pravega avtodoma s spalnim nadstreškom. Na žalost te sila priljubljene notranje postavitve, ki je navduševala z dvema dvojnima ležiščema in velikim salonom s kar meter in še nekaj centimetrov čez dolgo bočno klopjo, ni več v ponudbi.
Na voljo so trije modeli, vsi trije na voljo v opremski različici Axess in le A 660 SL tudi v nekoliko bogatejši Plus. A 600 DP je tista prava klasika, ki jo Adria ponuja že vrsto let. Gre za 699 centimetrov dolg avtodom z dvema dvojnima prečnima ležiščema, a s klasično dvojno dineto ob levi strani in kuhinjskim blokom ob desni. Navkljub temu, da ima šest sedežev, lahko na pot popelje le peterico. Ponuja pa šest ležišč: poleg prej omenjenih dveh dvojnih še nekoliko krajše dvojno ležišče, ki ga sestavimo iz dinete. To je primerno predvsem za (mlajše) otroke. A650 DK je pravi avtodom za večje družine, saj ima kar 8 sedežev (a le 5 sedišč), v njem pa lahko prespi sedem potnikov. In to ne Sneguljčinih palčkov, temveč dva oziroma štirje odrasli in vsaj trije mlajši otroci.
Najimenitnejša notranja postavitev izmed trojice alkovnov Coral XL je A 660 SL, z ločenima ležiščema v spalnici, enovito kopalnico, salonom z vrtljivima sedežema in foteljem in kuhinjo v obliki črke L. A 600 DP in A 660 SL se lahko pohvalita z veliko garažo v zadku, A 650 DK pa z manjšim prtljažnikom, ki ga lahko z dvigom spodnjega pograd ležišča spremenimo v večji prtljažni boks za prevoz kolesa ali dveh.

 


DRUŽINSKI ALKOVEN

Zunanjost odlikuje aerodinamična in privlačna linija, vozilo meri v širino 229 centimetrov, v višino pa zaradi spalnega nadstreška dobre 307 centimetrov. Zato je tudi notranja višina precejšnja, prostor pa svetel in zračen.

Znotraj lahko kupci izbiramo med dvema različnima slogoma pohištva: snežno belim Alpine White in z nekoliko več lesa precej toplejšim Naturale. Tudi materialov in barv oblazinjenja je veliko, trstni primerek pa je imel sedeže in klopi oblečene v umetno usnje rjave barve. Pohištvo navkljub opremskemu paketu Axess deluje prestižno, menjavanje temnih in svetlih ploskev pa se spogleduje z navtiko. Pod stropom se omare zaključijo s pasom posredne osvetlitve.
Skozi vrata vstopimo brez muke, saj se vhodna stopnica globoko zajeda v dno vozila, dodali so še električno pomično stopnico, s katero bo vstop otročje lahek. Vhodna vrata so široka 60 centimetrov in omogočajo udoben vstop tudi nekoliko obilnejšim.
Spredaj se nahaja velik dnevni prostor, ki ga sestavljata dve omizji. Voznikova kabina tu ni del bivalnega prostora in jo pozimi zlahka zaprete z odejo ali temu namenjeno »steno«. S tem privarčujete z ogrevanjem, pa tudi prostor bo toplejši. Da ne pozabim, omizji sta dve: ob levi steni je klasična dineta (kot na primer tudi v modelu A 600 DP) z dvema 105 centimetrov dolgima klopema in mizo s ploskvijo 100 x 65 centimetrov. Tej je dodan še podaljšek velikosti 65 x 33 centimetrov, s katerim se skorajda povsem približamo mizici desnega omizja. Ta je velika 60 x 50 centimetrov. Sam bi prostor uredil takole: Pri veliki mizi bi uporabil tudi podaljšek, iz desnega omizja pa bi sestavil klop. Ta je dolga 135 centimetrov, kar pomeni, da lahko za veliko mizo brez težav sedi šest doraslih in skupaj obeduje. Pred leti, ko smo testirali podobno notranjo postavitev Adriine sestrske blagovne znamke Sun Living, se nas na smučanju v salon nagnetla kar osmerica odraslih. In imeli smo se zelo »fajn«!

 

Adria Coral XL A 650 XL

Adria Coral XL A 650 DK


Na levi steni nad dineto in tudi nad malo dineto ob desnem boku si sledijo viseče omarice po vsej dolžini dnevnega prostora. Na žalost v njih ni polic.

 


KUHINJA

Ob vhodu v avtodom so postavili veliko kuhinjsko nišo. Kuhinjski blok meri v dolžino meter in četrt, delovna površina pa je globoka 54 centimetrov. Da ne bi marljivi gospodinji pri pripravi obeda slučajno umanjkal kak decimeter delovne površine, so razvojni inženirji dodali še zložljivi podaljšek, ki meri 42 x 27 centimetrov. Saj veste: za lonce, sklede in rezalne deske lahko hitro zmanjka prostora …
Kuhalnik je nameščen tik ob steni, zato je pred njim dovolj delovne površine. Ponuja tri plinska kuhala, zagon je električni. Četudi gre za nižjo stopnjo opreme, za boljši zrak v kuhinji poskrbi napa.
Pod pultom so štirje predali, predelek za pribor je last našega uredništva. Škoda, saj gre za pomemben in cenovno ne predrag detajl v kuhinji. Predali so dovolj globoki za posodje in zaloge, še posebej spodnja dva. Spodaj je večja omarica, ki je nekoliko poglobljena. Tam bodo svoje mesto našle steklenice.
Nad kuhinjskim pultom je dvojna viseča omarica, ki pa je, tako kot ostale, brez polic. Hladilnik kompaktne širine je vgrajen v omari med kuhinjo in otroško spalnico. Nad njim je večja omarica, pod njim pa predal(ček).

 


KOPALNICA

Ne vem kako je drugod, a naša Mateja enega največjih poudarkov ob pregledovanju notranjosti avtodomov da kopalnici. V Coralu XL A 650 DK je kopalnica enotna, a z veliko ločeno kabino za prhanje. V tlorisu meri 140 x 90 centimetrov, od česar približno polovica pripada prhi. Kabina je velika 90 x 75 / 60 centimetrov, kadica pa je nekoliko poglobljena (4 centimetre), kar preprečuje prelivanje vode ob visenju vozila naprej.
Tudi sicer je cela kopalnica dvignjena nad centralni pod bivalnega dela za dobrih 17 centimetrov, s čimer so spodaj »skrili« vodovodne cevi in cevi ogrevanja. Vrh kopalniškega bloka stoji tiči vrtljivi umivalnik (enak je bil v pred meseci preizkušenem Adria Twin Max). Pod pultom je manjša omarica, večja je na steni. Tam je tudi ogledalo. Osvetlitev je dobra, Mateja pa se ne bi branila še enega ogledala na desni steni. Bralke boste že vedele zakaj …

 


PRESPI JIH LAHKO SEDEM!

V 730 centimetrov dolgem A 650 DK jih lahko prespi kar sedem! Od teh so lahko štirje odrasli, ki bodo noč preživeli na pogradu v zadnjem delu vozila ali pa v spalnem nadstrešku. Preostala tri ležišča so manj »komot«. Iz večje sedežne klopi sestavimo malo dvojno ležišče širine 105 centimetrov (dolžina 180 centimetrov), iz male dinet(k)e pa 145 x 70 centimetrov (slednje je primerno bolj za malega otročička).
V spalnem nadstrešku je tako glavno dvojno ležišče (lahko mu rečete tudi lastniško …), ki bo zlahka sprejelo dva odrasla. Vzmetnica je v kljunu alkovna nekoliko zaobljena, a v osnovi meri 220 x 137 centimetrov. Do stropa je v najvišji točki 65 centimetrov. Ker ima alkoven v prednjem delu veliko panoramsko okno, občutka utesnjenosti ne bo niti v kljunu. Le paziti bo treba, da s koleni ne bi uničevali plisiranega roloja, ki skrbi za zatemnitev okna. Na straneh so dodali še dve okni, ki poskrbita za prezračevanje. Ob vzglavju sta dve bralni lučki in stikali, s katerima lahko izklopimo luči v avtodomu (ker so razvojniki predvideli, da bosta tu spala starša). Do alkovna, ki se nahaja skoraj 170 centimetrov nad tlemi, se povzpnemo po lestvi.
Pograd v zadku ima ležišči velikosti 220 x 84 centimetrov, vzmetnici sta nekoliko manj udobni kot prednja, a še vedno dobri. Spodnje ležišče je nameščeno na višini 65 centimetrov, tako da lahko otrok nanjo brez težav sede. Do gornjega je 60 centimetrov »lutfa«, zato bo bržkone spodnje ležišče prevzelo tudi vlogo igralnice in nasploh prostora za druženje mladeži. Gornje ima do stropa 63 centimetrov, a se pod stropom stena zaoblji in nekoliko zmanjša prostor. Ker je nameščeno dobrih 130 centimetrov od tal, se do njega povzpnemo po lestvi. V steni, ki meji na hladilnik so dodali poličke, pri vzglavjih pa bralni lučki. Spodnje ležišče ima na zadnji steni dodano večje izstavljivo okno, zgornje pa manjšega ob vznožju in lino Micro Heki nad vzglavjem.

 

 

KAM S PRTLJAGO?

Četudi je A 650 DK dolg 730 centimetrov, zaradi notranje postavitve nima večje garaže. Velika dnevna soba, razkošno odmerjena kopalnica in kuhinjski blok skorajda kot doma, zahtevajo pač svoj davek. A je prtljažni prostor še vedno dovolj velik za prevoz vse kamping opreme in kakšnega SUPa, z dvigom spodnjega ležišča lahko v njem peljemo tudi dve kolesi (z zloženima balancama). Ker je imel avtodom na zadku nameščeno vlečno kljuko pa bi sam bicikle (seveda ne tiste večje vrednosti) vozil kar zadaj na nosilcu.