8. november, 2023
Adria Twin Max 680 SGX

Lev je kralj živali in lahko bi rekli, da je MAN TGE eden od kraljev med dostavniki. Na lanskem sejmu Caravan Salon 2022 smo si lahko prvič ogledali študijo Adrie Twin Max, ki predstavlja vrh v ponudbi predelanih kombijev dolenjskega proizvajalca. Pri Adrii so uspeli združiti vrhunsko notranje oblikovanje, ki ni samo lepo na pogled, temveč tudi funkcionalno, in odličen pogonski sklop, ki mu ne zmanjka moči, voznika pa razvaja z avtomotivnim udobjem. Predstavljamo vam Adria Twin Max.

Adria Twin Max 680 SGX

Redkokdaj začnem pisanje preizkusa za volanom, a tokrat ga moram že iz spoštovanja do odličnih voznih lastnosti MAN TGE.

Adria Twin Max 680 SGX

Z dodajanjem osnovnega vozila MAN TGE v ponudbo, Adria sledi trendu industrije počitniških vozil, ki v zadnjem letu ali dveh poleg Fiata Ducato v svojo ponudbo dodaja še druga osnovna vozila. Rezultat je novi Adria Twin Max, ki je na voljo v treh modelnih izvedbah, odlikujeta pa ga sodobno oblikovanje notranjosti in veliko panoramsko okno nad salonom.
Ker sem precej domač v voznikovem okolju vozil iz koncerna Volkswagen AG, sem se za volanom počutil domače tisti trenutek, ko sem sedel za volanski obroč. Vse je točno tam, kjer in kot sem navajen: stikala, merilniki, upravljala klimatske naprave. Še celo prestavna ročica odličnega menjalnika DSG je enaka. Serijski sedež MAN TGE omogoča ročno nastavitev naklona sedala in naslona ter višine sedeža, ter trdoto naslona. Naslonjali rok sta precej ozki, a še udobni. Sedež in v usnje oblečen volanski obroč sem pomaknil v najnižjo lego in se odpeljal. Kombi z vidika vozniške izkušnje ni prav nič »tovornjaški«, kot na primer uveljavljeni tekmeci, temveč se pelje izredno avtomobilsko. MAN TGE razpolaga s kar osemnajstimi naprednimi sistemi, med drugimi si lahko omislite prilagodljiv radarski tempomat ACC, opozorilo na vozilo v mrtvem kotu in pred nenamerno zapustitvijo voznega pasu, ne manjka niti sistem preprečevanja naletov z možnostjo samodejnega zaviranja v sili. Zahvaljujoč elektromehanskemu servovolanu zna MAN TGE na avtocesti samodejno držati vozilo znotraj prometnega pasu, po potrebi pa tudi rahlo zavija volan in popravlja položaj na cesti. Rezultat je spočit voznik tudi na poti s Krasa v Düsseldorf, kjer sem se udeležil sejma Caravan Salon 2023.
Pod motornim pokrovom se lahko vrti eden od štirih turbodizelskih motorjev. Gre za štirivaljnike, vse s prostornino dveh litrov in moči od 75 (102 KM), preko 90 (122 KM) in 103 (140 KM), do največ 130 kilovatov (177 KM) ter z navorom med 300 in 410 Nm. Odvisno od motorne izvedenke lahko izbirate še med klasičnim šeststopenjskim ročnim ali osem stopenjskim samodejnim menjalnikom DSG. Na voljo je tudi štirikolesni pogon 4Motion, ki ga tokrat nisem pogrešal – nenazadnje Adrie Twin Max res ne bi »vlekel« skozi grmovje ali v sneženju na vrh prelaza.

Ne, z Adrio Twin Max se prej vidim peljati v opero ali na vrhunsko večerjo. Tako uglajeno se vozi. Še posebej v različici MAN TGE 3.180, ki ga premika 177 iskrih vrancev, za pomikanje med prestavnimi razmerji poskrbi avtomatika DSG. Ta skorajda nečutno pretika med prestavami, za bolj dinamično vožnjo pa ročico odsunemo proti sovozniku (v desno) in se poigramo z ročnim pomikanjem navzgor ali navzdol. Ker veliko voženj opravim po avtocestah, kjer je čedalje več zastojev, mi avtomatika pomaga »ujčkati« levo nogo s poškodovanim kolenom. Vozilo se brez težav pelje po omejitvah, med vožnjo po nemških avtocestah, kjer na mnogih odsekih ni omejitve hitrosti, pa sem Adrio Twin Max zlahka prignal do 170 km/h. Šlo bi še več, pa me je sopotnica prijazno opomnila, da imava doma peterico otrok.
Hkrati avtomatika poskrbi, da je voznik tudi po večurni vožnji spočit, ko k temu prištejete še kopico asistenc, med katerimi sta na relacijskih vožnjah zelo dobrodošla radarski tempomat in pomoč pri ohranjanju vožnje po voznem pasu, pa je vozniku med vožnjo precej prihranjenega. Zelo mi je bilo v pomoč tudi branje prometnih znakov, ki prebranih znak z omejitvami izpiše na prikazovalniku pred voznikom.

Adria Twin Max 680 SGX
Velika medosna razdalja poskrbi za stabilnost na cesti in prepreči nagibanje vozila nazaj ob prekomerni obremenitvi zadka, a je hkrati precej zoprna za vožnjo v ožinah, na začetku pa mi je celo delala preglavice ob vključevanju v promet, saj sem nekajkrat preprosto prehitro odvil volanski obroč in z zadnjim desnim kolesom zapeljal preko robnika. Tudi obračalni krog je zaradi velike medosne razdalje in velike dolžine vozila večji kot pri enako dolgih tekmecih.

 

TRIJE MODELI NA OSNOVI MAN

Serija Adria Twin Max je na voljo v treh izvedbah, od katerih je ena krajša, dve pa daljši. Najkrajši model je šestmetrski Adria Twin Max 600 SPB. Gre za precej klasično postavitev predelanega kombija s prečno postavljenim dvojnim ležiščem v zadku, ki je veliko 195 x 145 centimetra. Kopalnica je kompaktna. Daljša sta 680 SLB in 680 SGX. Oba imata spalnico nameščeno vzdolžno, kar prinaša veliko prostora tudi za visokorasle. Model SLB ponuja v zadku ločeni ležišči, 680 SGX pa veliko dvojno ležišče. V prednjem delu sta oba modela enaka, s kombinirano kopalnico z vrtljivim kopalniškim elementom.

 

 

ADRIA TWIN MAX 680 SGX

Četudi sem po poimenovanju avtodomarjev na nekoč precej obiskanem spletnem avtodomarskem forumu že skorajda »stari prdec« in zadnjih deset let razvajenec v integrircu, pa me je Twin Max 680 SGX zelo prevzel tako z uporabnostjo kot precejšnjo prostornostjo.
V bivalnik vstopimo skozi odprtino drsnih vrat, ki je široka natanko 67 centimetrov, kar je precej več, kot smo navajeni pri večini predelanih kombijev. Pred nami se odpre zelo svetel salon, ki je z naravno svetlobo osvetljen s kar štirih strani: skozi dvoje bočnih okenskih stekel, vetrobransko steklo ter skozi dve panoramski okni.

Adria Twin Max 680 SGX

Tisto nad voznikovo kabino meri 98 x 50, nad salonom pa 80 x 62. Obe lahko odpremo, prednje z zasunom, drugo z vrtenjem ročice, obe pa sta tudi opremljeni s senčilom in komarnikom.
Prednja sedeža se obračata v smeri bivalnega prostora. Tu gre vozilu ena redkih zamer, saj je bilo treba prav vsakič malo odpreti vrata voznikove kabine, da bi lahko brez zamudnega pomika naklona naslonjala sedež obrnil. Svoje doda še dejstvo, da se pomik sedeža po dolžini ne vrti skupaj s sedežev, tako da ročica ostane v prednjem delu. Če si želite med obedom sesti bližje mizi, je treba z roko seči precej nazaj in poiskati ročico. Glede na to, da je šlo za prototip, bo težava pri serijskih vozilih bržkone že odpravljena.

Adria Twin Max 680 SGX
Sedežna klop je velika 93 x 98 centimetrov, od tal pa je sedalna površina oddaljena 45 centimetrov. Oblazinjenje je kakovostno, gre pa za kombinacijo umetnega usnja in tekstila. Barve so všečne. Mizica je vpeta v steno in nameščena na višini 75 centimetrov. Ploskev v barvi antracita (enake barve je tudi delovni pult v kuhinji) je velika 84 / 73 x 53 centimetrov, dodan pa je vrtljivi podaljšek. Ta meri 51 x 40 centimetrov, namestimo pa ga lahko pod tremi različnimi koti. S podaljšano ploskvijo lahko za mizo udobno obedujejo trije potniki, četrti pa se bo moral stisniti ob okno.
Na steni za sedežno klopjo je vse pripravljeno za vgradnjo TV zaslona. Nad jedilno mizico sta dve veliki viseči omarici, še ena manjša pa je nad sovoznikovo glavo.
Voznikova kabina je v MAN TGE nekoliko višje kot tovorni prostor, zato so pri Adrii Mobil mednju vgradili 16 centimetrov visoko stopnico. Pod jedilno mizico je podest, stopnica pa je trikotno prirezana. Pod bivalnega dela se zajeda podnjo, zato lahko tam shranimo par čevljev ali dva. Stojna višina v večjem delu vozila znaša 190 centimetrov.

 

 

KUHINJA

Oblikovanje pohištva v novem Adria Twin Max je precej podobno tistemu v prestižnem Supersonicu, tudi barvne kombinacije so me precej spomnile nanj. Veliko je pohištvenih krivin in te so najbolj vidne prav v kuhinji.

 

Adria Twin Max 680 SGX


Kuhinjski blok je še eden tistih, ki naju je povsem presenetil. Izgleda namreč precej kompakten, a je, ko vanj začneš zlagati zaloge in posodje, presenetljivo prostoren. Trije predali so velikanski in zelo globoki. Delovna površina meri 93 x 46 / 40 centimetrov, nameščena pa je na višini 92 centimetrov. Za še več delovne površine so dodali podaljšek v izmeri 20 x 40 centimetrov.

Adria Twin Max 680 SGX

Ob drsnih vratih ni hladilnika, temveč je tam omarica za steklenice, olje, na primer.
Nad kuhinjo so obesili visečo omarico globine 26 centimetrov, visoka je 40, dolga pa 80 centimetrov. Kot da ne bi bilo dovolj odlagalnih površin, predalov in omaric, so pod kompresorski hladilnik prostornine 140 litrov vgradili še en večji predal. Tako se kuhinja v Adria Twin Max 680 SGX izkaže kot ena najbolj prostornih in uporabnih na trgu.

 

 

KOMPAKTNA KOPALNICA

Medtem ko ima mali model serije Twin Max, 600 SPB, mini kopalnico, pa imata daljša brata nekaj večjo, a še vedno kompaktno kopalnico. Gre za preverjeno zasnovo z vrtljivim kopalniškim elementom, ki nosi vrtljivi umivalnik, pipo in veliko ogledalo, kopalnica pa meri približno 100 x 70 centimetrov. Vrata so drsna, lamelna. Na steni so dodali izstavljivo okno, na strop pa prezračevalno gobico. Zelo dobrodošla je tudi obešalna palica za obešanje brisač ali oblačil na obešalnikih.

Adria Twin Max 680 SGX
Stranišče je nameščeno na zelo visokih 59 centimetrih, zato nas bo večina za udobno sedenje potrebovala pručko (za podlaganje nog, ne za plezanje na stranišče).

Kabina za prhanje se ustvari dobesedno v trenutku, meri pa 70 x 44 centimetrov (zgoraj je v prednjem delu razširjena do 65 centimetrov). Slušalka prhe je kakovostna.

Adria Twin Max 680 SGXAdria Twin Max 680 SGX
 

 

SPALNICA ZA DVA (ALI VEČ)

Sam sem zagovornik teze, da je predelani kombi bivalnik za dva ne glede na število ležišč in dejstvo, da ponuja štiri sedeže. Zato sva se z Matejo zelo razveselila velikega ležišča v zadku, ki je za nameček še nastavljivo po višini.

Elektromotor s pomočjo jeklenic ležišče navpično pomika od višine 90 centimetrov nad tlemi pa vse pod strop vozila. Poseben sistem med dvigom sam umakne izvlečni del letvenega ogrodja, preden bi le-ta zadel spodnjo površino visečih omaric. Ko sem jih ravno omenil, ena kratka anekdota: Mateja je ob pakiranju prtljage za pot na največji sejem počitniških vozil samo nejeverno zmajala z glavo, kam bo lahko pospravilo svoja oblačila. Na koncu je ostalo dovolj prostora za oblačila moje malenkosti. Namreč: pod strop so po vsej dolžini spalnice, ta meri dva metra, obesili viseče omarice, ki so znotraj globoke 24 centimetrov, visoke pa 31! Ob vzglavju so namestili dve vtičnici s po dvema priklopoma USB, bralne lučke so nastavljive, za pridih romantike pa poskrbi posredna osvetlitev.

Adria Twin Max 680 SGX
Sedaj vas zagotovo že zanima, kako veliko je ležišče … Na žalost VW Crafter in MAN TGE znotraj nista ravno radodarna s centimetri, kar se širine tiče. Le 175 centimetrov dolgo ležišče bi lahko brez bočnih razširitev (eno od njih, slovenski izdelek, smo predstavili v reportaži s sejma Caravan Salon 2023) postavili v vozilo. Ker pa je MAN TGE v najdaljši izvedbi dolg skoraj sedem metrov (684 centimetrov, če smo natančni), pa so lahko v zadku namestili velikansko ležišče velikosti 200 / 195 x 175 centimetrov.

Adria Twin Max 680 SGX

Postelja je udobna, penasta vzmetnica ravno prav trda, da sva jo v dveh tednih testiranja prav vzljubila.

Adria Twin Max 680 SGX

Prehod v spalnico mimo kopalnice in kuhinje je zaradi manjše širine kombija MAN TGE nekoliko ožji kot v predelanih kombijih Twin na osnovi kombije koncerna Stelantis (Fiat Ducato, Citroën Jumper in druščina).

 

 

PRTLJAŽNI PROSTOR

Že v osnovi meri prtljažni prostor spoštljivih 106 x 62 x 200 centimetrov, oziroma 1315 litrov, kar bo zadoščalo za prevoz prav vse kamping opreme, le kolesi bi romali na namenski nosilec na zadku vozila V ta namen je imel testni Adria Twin Max že vgrajeno vlečno kljuko, na katero bi lahko namestili nosilec ali pa bi z avtodomom vlekli čoln (največja dovoljena masa priklopnik znaša kilogramov).

Adria Twin Max 680 SGX

Ko pa s pritiskom na stikalo posteljo dvignemo pod strop, pa lahko v zadku tudi zaplešemo.

Adria Twin Max 680 SGX 

Takrat namreč zadaj zazeva velikanska luknja, skoraj takšna kot v tovornem kombiju, ki je visoka do 150 centimetrov ob dolga dva metra straneh pa jo spodaj omejujejo stranske omarice. A še vedno ponuja toliko prostora, da bi jo le stežka napolnili (svoje doda še omejitev NDM na 3500 kilogramov, ki pa jo je mogoče dvigniti na 3800).

Adria Twin Max 680 SGX

Na zadnja krilna vrata so namestili dve veliki tekstilni torbi (v slogu novega Adria Mode), kamor lahko pospravimo lažje kose prtljage, ki morajo biti vedno pri roki.

 

 

VGRAJENA TEHNIČNA OPREMA

Tudi po vgrajeni tehnični opremi sodi Twin Max v vrh ponudbe Adriinih predelanih kombijev. Vgrajen je 100-litrski rezervoar za čisto vodo, kar bo dovolj za dva potnika. Vodo je v tesnem vozilu gnala potopna črpalka. Grel bi nas lahko toplozračni grelec Truma Combi 6 D (šest kilovatov, za vir pa črpa dizel iz rezervoarja vozila), a smo se raje hladili s strešno klimatsko napravo, ki sicer ni v serijski opremi vozila, a je bila dobrodošla, ker je vozilo temne barve. Ker gre za prototip, pa je imel testni Adria Twin Max 680 SGX vgrajeni še kopico dodatne oprem, ki je vgrajena za potrebe različnih testiranj. Tako me je kot voznika razvajal odlični Camosov sistem kamer s 360-stopinjskim pogledom. Če to še ne bi zadostovalo je bila dodana še originalna kamera MAN TGE na osrednjem zaslonu na armaturni plošči. In če bi tudi tu povsem po nesreči spregledal kakšno oviro, bi me nanjo opozoril še 360-stopinjski sistem senzorjev, ki so nameščeni okrog vozila.
Vozilo je imelo vgrajen še fotovoltaični sistem, ki poskrbi, da je baterija (litijeva) vedno polna, za potrebe električnih pripomočkov pa so dodali še kakovostnih (sinusni) razsmernik moči 1000 vatov.

 

ZAKLJUČEK

Četudi je bil Adria Twin Max 680 SGX prototip (na mizi in viseči omarici sta še bili nalepki s QR povezavo do opisa notranje postavitve), pa gre za enega najbolj tihih in kompaktno grajenih avtodomov Adrie Mobil. Med vožnjo se sliši samo piš vetra številnih oken, a to šele pri visokih hitrostih, pohištvo je tiho kot miška. Zato je bilo toliko bolj zanimivo, ko je avtodom po približno 1100 prevoženih kilometrih kar naenkrat pričel cviliti ob prav vsaki cestni dilataciji. In to precej glasno! Na koncu je Mateja ugotovila, da sva v kopalnici pozabila pospraviti stropno obešalo, ki ga sicer drži magnet, kovinska palica pa je ob vrtenju proizvajala prav zlovešče zvoke. A to je bil edini zvok pohištva na celem testu, na katerem smo prevozili več kot 3300 kilometrov!
Na koncu lahko zapišem le: »Kapo dol!« Adria Twin Max 680 SGX resnično postavlja nova merila serije Twin ( in tudi predelanim kombijem tekmecev). Prostornost, kakovostna izdelava, sodobno oblikovanje in nenazadnje odličen pogonski sklop so razlogi, zaradi katerih si upam trditi, da bo serija Twin Max priljubljena med kupci in uporabniki.

 

Adria Twin Max 680 SGXAdria Twin Max 680 SGX
Adria Twin Max 680 SGXAdria Twin Max 680 SGX
Adria Twin Max 680 SGXAdria Twin Max 680 SGX