
Po skoraj desetletju sramežljive prisotnosti se je agresivneje podala na slovenski trg nemška znamka počitniških vozil LMC, ki jo od letošnje pomladi zastopa Avtocenter Martin Stipič s.p. iz Ljubljane. Kakovost znamke LMC smo preverili s preskusom integriranega modela Explorer Comfort I 695 s centralno posteljo in garažo pod njo.
KRATKA ZGODOVINA ZNAMKE
Leta 1950 sta dva zagnana dopustnika v eni od deževnih noči na počitnicah prišla na genialno idejo – namesto spanja v šotoru, kjer naju moči dež, bi bilo mnogo bolj udobno spanje pod trdno streho. Nastala je prva počitniška prikolica Falter I., gospoda Austermann in Hartmann pa sta začela uspešno poslovno pot, ki pa se je kmalu ločila. Prvi je izdelal legendarno prikolico Knospe, drugi jih je poimenoval po sebi. Leta 1965 Wilhelm Saure prevzame podjetje Austermann, v sodelovanju z drugimi priznanimi proizvajalci počitniških vozil pa nastaneta seriji Lord in Münsterland. V tem času pričnejo tudi s proizvodnjo mobilnih hišic. Leta 1981 z vstopom novih strateških partnerjev nastane podjetje LMC, Lord Münsterland Caravans GmbH, kot ga poznamo danes. Leta 2005 dodajo še avtodome na osnovi Forda Transit, lani pa slovesno odprejo novo proizvodno dvorano v Sassenbergu.
V sezoni 2019 so na voljo tako počitniške prikolice štirih modelnih serij Style, Vivo, Musica in Maestro ter avtodomi serij Breezer Passion (alkovni, polintegrirci Van in Lift), polintegrirci Cruieser (Passion, Comfort in Premium) ter integrirci Explorer (Comfort in Premium). Skupaj lahko ljubitelji počitniških vozil izbirajo med ducat različnimi linijami.
TEHNOLOGIJA LLT
Ob pogledu na bok vozila vam bo zagotovo vzbudila pozornost oznaka LLT. Prav vsa počitniška vozila LMC se ponašajo s tehnologijo LLT – Long Life Technology, s katero podjetje zagotavlja kar 12 let jamstva na vodotesnost. Škoda, ki jo povzročita vlaga in vdor vode v notranjost, je velikokrat visoka, saj so popravila zahtevna, dolgotrajna in, ko je vozilo nekoliko starejše, tudi ekonomsko slabo upravičena.
Tehnologija LLT preprečuje prav to – s pomočjo konstrukcije brez lesa in materiali, ki so manj občutljivi na zunanje vplive. Seveda pa jamstvo velja le ob rednih pregledih vodotesnosti pri pooblaščenem serviserju.
SERIJA EXPLORER COMFORT
Serija Comfort predstavlja vstop v svet integriranih avtodomov znamke LMC, a nikakor ni vstopna serija, saj ponuja veliko serijsko vgrajene opreme, ki je pri tekmecih na seznamu dodatne opreme.
Na voljo je osmerica različnih modelov, ki so dolgi med 636 in 752 centimetrov. Vsi imajo največjo dovoljeno maso postavljeno pri magičnih 3,5 tone, v njih pa se lahko vozi in prespi četverica popotnikov. Zavedati pa se moramo, pa prednje dvižno ležišče nikoli ni v serijski ponudbi, zato naj vas oznaka dveh ležišč ne zavede.
Najkrajši je model I 615 s francoskim ležiščem zadaj desno ob katerem je kopalnica. To je model, ki nima velikega prtljažnega prostora, a je dolg vsega 636 centimetrov. Sledita dva, magičnih 699 centimetrov dolga integrirca. I 675 ponuja ločeni ležišči, I 695, ki smo ga preskusili tokrat, pa centralno posteljo. Oba se ponašata s kuhinjo v obliki črke L. Samo I 715 je dolg 742 centimetrov, Ponuja pa pri nas bolj malo poznano postavitev z ločenima ležiščema in s kopalnico v zadku. Tudi tu boste kolesa vozili na prtljažniku na zadku. Vrh ponudbe, kar se dolžine tiče, predstavlja četverica 752 centimetrov dolgih avtodomov, od katerih I 735 in I 735 G ponujata ločeni ležišči, I 745 centralno posteljo, I 755 pa je edini s trenutno zelo trendovskima nasproti si postavljenima klopema (»face-to-face«) in centralno posteljo.
FIAT DUCATO
Integrirci LMC se, tako kot večina evropskih integrircev, vozijo na osnovi Fiata Ducato. V osnovnem modelu 3088 kilogramov težko vozilo poganja 2,3-litrski turbodizelski agregat s 130 »konji«, na voljo sta tudi motorja s 150 in 180 »konji«, za doplačilo pa tudi robotizirani šeststopenjski menjalnik ComfortMatic. Kupci že v osnovi dobijo veliko – vozilo ima vse serijske varnostne dodatke, pri vožnji pa bosta v pomoč asistent pri vožnji navzdol (HDC) in pomoč pri speljevanju na spolzkih podlagah.
699 centimetrov dolgi I 695 se vozi na Ducatovi šasiji z nizkim podom in medosno razdaljo 4035 milimetrov, kolesa so serijsko 16-palčna.
TEHNIČNI »SLADKORČKI«
Avtodomi LMC se ponašajo z zgradbo brez lesa (LLT), kar pomeni, da si podjetje lažje privošči ducat let jamstva na vodotesnost. Stene in strop iz sendviča iz Gfk, čvrste izolacije in vezane plošče so debele 34 milimetrov, pod, ki je spodaj oblečen v vremensko in mehansko manj občutljiv Gfk, pa 41 milimetrov. Kasetna okna, teh je četverica, so znamke Polyvision in izstavljiva. Tudi strešne line so kakovostne. Nad ležiščem spredaj, kuhinjo, v kopalnici in zadaj nad spalnico so strešne line velikosti 40 x 40 centimetrov, nad salonom pa je večje panoramsko okno dimenzij 70 x 50 centimetrov. Zelo posrečen je notranji okvir line v spalnici, ki ima vgrajeni dve luči in lepo osvetljuje spalni prostor.
Na levem boku se pod klopjo salona nahaja tehnični predal vozila, kjer so zbrani nekateri vitalni deli vozila – odprtina rezervoarja za čisto vodo, priklop na električno omrežje in ventil vodovodnega sistema, poleg pa je nameščen tudi grelec Truma.
Podjetje LMC povsem v skladu s trendi 21. stoletja ponuja popolno povezljivost vašega počitniškega vozila znamke LMC z vašimi pametnimi napravami preko aplikacije LMConnect za počitniške prikolice in iBus Connect za avtodome. Preko aplikacije ima lastnik počitniškega vozila LMC popoln nadzor nad vsemi vitalnimi tehničnimi sistemi vgrajenimi v vozilo.
Še ena zadeva s spiska serijske opreme: senzor dima je v vseh vozilih LMC vgrajen že v tovarni!
V vozilo stopimo skozi široka vrata z vgrajenim oknom, vstop pa je omogočen tudi mogočnejšim osebam.
V podu dnevnega prostora sta dva večja predala, kamor lahko pospravimo zaloge ali pa skrijemo dragocenosti.
SVETLI SALON
Kot se za integrirca spodobi, je vozilo po vsej dolžini znotraj široko 218 centimetrov.
To pomeni, da je tudi salon prijetno prostoren in zaradi obilice oken lepo svetel. Ko okna zastremo, dovolj svetil poskrbi, da je tudi zvečer prijetno svetlo. Še posebej prijetne so Dometicove svetilke na tirnicah, ki jih lahko selimo po vozilu in z njimi osvetljujemo tam, kjer trenutno potrebujemo svetlobo.
Omizje okrog dovolj velike jedilne mize sestoji iz klopi v obliki črke L, foteljčka in vrtljivih sedežev. Vsi so oblazinjeni v svetlo blago, zato izgleda prostor še prostornejši. Jedilna miza ima zelo čvrsto nogo, ki omogoča tudi spuščanje mizne ploskve v višino klopi in s tem sestavo dodatnega ležišča.
KUHINJSKI KOT
Tudi kuhinjski kot je lepo obdelan in dovolj prostoren za udobno kuhanje. Stranske stene in gornji del vrat visečih omaric so v temnem lesu, ostalo, vključno s predali, v kremnem odtenku. Ročaji in nekatere podrobnosti so kromirani.
Korito je okroglo, s pokrovom, in velikim premerom. Kuhalnik ima tri gorilnike, od katerih je levi večjega premera (tudi za velike »piskre«), desna dva pa manjša.
Pokrov je deljen, kuhalnik pa dovolj velik, da boste lahko na levi strani cvrli v veliki ponvi, na desni pa kuhali »pašto«. Zagon je električen, nadvse pa je navdušila napa, ki bo poleg velikega stenskega okna in strešne line poskrbela za odlično prezračevanje.
Hladilnik s prostornino 140 litrov so postavili nasproti kuhinje, nad njim je velika odprta polica, ob kateri sta kontrolki avtodoma in ogrevanja Truma.
LOČENA KOPALNICA
Kopalnica v Explorerju I 695 je ločena.
Na desnem boku so postavili kopalnico s straniščem in umivalnikom, ki ju od preostalega prostora v spalnici ločimo z lamelnimi vrati. Stranišče je vgrajeno na točki 0, kar pomeni, da je sedalo od tal oddaljeno manj kot pol metra. Pod umivalnikom, ki je dovolj velik za udobno umivanje, so dodali omarico, še ena, a bolj plitva, je na steni za straniščem.
![]() ![]() |
Kabina za prhanje je na levem boku in prav tako opremljena z lamelnimi vrati. Vanjo se ob steni zajeda blatniški koš zadnjega levega kolesa, a izboklina ni preveč moteča.
SPANJE ZA ŠTIRI
V Explorerju I 695, ki smo ga preskusili, lahko prespijo štirje popotniki. Spredaj so nad voznikovo kabino obesili veliko dvojno ležišče velikosti 140 x 196 centimetrov, ki ga pomikamo ročno.
Zapora oziroma ročica je del okvirja postelje, zato bo prvih nekaj odpiranj potrebno privajanje. A nič zato, rešitev je z estetskega vidika posrečena, hkrati pa, ko se nanjo navadiš, funkcionalna. Postelja se spusti dovolj nizko, da nanjo dostopamo kar preko fotelja, s tem pa je tudi prostornost do stropa dovoljšna za udobno spanje ali sedenje na ležišču.
V zadku vozila so za ločeno kopalnico uredili veliko spalnico, ki se ponaša z dvema stenskima oknoma ter strešno lino. Prostor je zračen, hoja ob navzgor pomaknjenem ležišču zelo udobna. Tudi ko je postelja povsem »raztegnjena«, je ob vznožju dovolj prostora za prehod.
Ležišče meri 140 x 190 centimetrov, ker je po višini nastavljivo pa ob prazni garaži ponuja prav preprost dostop. Nanj se lahko »zavalimo« že v prednjem koncu – ko je postelja v najvišjem položaju, pa bo treba do ležišča po stopnicah ob straneh. Ob straneh sta dve veliki garderobni omari, dodaten skladiščni prostor je pod ležiščem.
GARAŽA
Četudi Explorer I 695 v nazivu modela nima oznake G, ponuja v zadku dovolj veliko garažo za prevoz nekaj koles in dopustniške opreme.
Posteljo po višini pomikamo ročno, s pomočjo ročice in polža. Serijsko so dodali letve z očesci za pritrditev tovora, navdušijo police ob prednji steni in sistem zapiranja vrat (obe sta enako veliki – 85 x 110 centimetrov) z eno kljuko.
ZAKLJUČEK
Morda je bila znamka LMC zadnja leta neupravičeno zapostavljena na našem trgu, a z novim zastopnikom, večjo zalogo vozil in predvsem novo energijo, se ji obetajo boljše prodajne številke.