1. november, 2021
LMC V 643 G »65 Years Edition«

Zadnja leta se vrstijo častitljivi jubileji podjetij, ki izdelujejo počitniška vozila. Jubilejnih 65 let od predstavitve prve počitniške prikolice je v sezoni 2021 LMC proslavil s počitniško prikolico Style 493 K »65 Years Edition« in polintegriranim avtodomom V 643 G »65 Years Edition«. S slednjim sva se družila na prelomu poletja v jesen in bila navdušena.

 

65 LET TRADICIJE IZDELAVE

Leta 1955 sta dva zagnana dopustnika v eni od deževnih noči na počitnicah prišla na genialno idejo – namesto spanja v šotoru, kjer ju je močil dež, bi bilo mnogo bolj udobno spanje pod trdno streho. Nastala je prva počitniška prikolica Falter I., gospoda Austermann in Hartmann pa sta začela uspešno poslovno pot, kot rezultat katere je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja nastalo podjetje LMC.
Že naslednje leto je imelo podjetje 15 zaposlenih, serijo »Knospe« pa so proizvajali vse do sredine 60. let prejšnjega stoletja. Podjetje je leta 1966 kupil Wilhelm Saure in v kraju Sassenberg ustanovil podjetje, ki je nosilo njegovo ime. V 70. letih prejšnjega stoletja se je podjetje zaradi vse bolj lačnega trga počitniških vozil širilo, predstavili pa so dve legerdarni seriji počitniških prikolic: Lord in Münsterland. Leta 1976 so izdelali 10 tisoče počitniško vozilo. Pred 40. leti, leta 1981, se je podjetje preselilo na lokacijo, kjer deluje še danes. Preimenovalo se je v Lord Münsterland Caravan GmbH oziroma krajše LMC. Osemdeseta so prinesla tudi prve avtodome te blagovne znamke, sprva s spalnim nadstreškom (serija Liberty), kasneje so dodali še polintegrirce in na še nekaj kasneje integrirce. Pred točno tridesetimi leti podjetje kupi velikan Erwin Hymer Group

 

TEHNIČNA OPREMLJENOST

Podjetje LMC povsem v skladu s trendi 21. stoletja ponuja popolno povezljivost vašega počitniškega vozila znamke LMC z vašimi pametnimi napravami preko aplikacije LMConnect za počitniške prikolice in iBus Connect za avtodome. Preko aplikacije ima lastnik počitniškega vozila LMC popoln nadzor nad vsemi vitalnimi tehničnimi sistemi vgrajenimi v vozilo.
Avtodomi LMC se ponašajo z zgradbo brez lesa (LLT), kar pomeni, da si podjetje lažje privošči ducat let jamstva na vodotesnost. Stene in strop iz sendviča iz Gfk, čvrste izolacije in vezane plošče so debele 30 milimetrov, pod, ki je spodaj oblečen v vremensko in mehansko manj občutljiv Gfk, pa 40 milimetrov. Kasetna okna so znamke Polyvision in izstavljiva. Tudi strešne line so kakovostne.
Na levem boku se pod klopjo salona v obliki črke L nahaja tehnični del vozila, kjer so zbrani nekateri vitalni deli vozila – odprtina rezervoarja za čisto vodo, priklop na električno omrežje in ventil vodovodnega sistema, grelec Truma Combi 6 pa je vgrajen v zadku, pod ležiščem oziroma garderobno omaro ob levem boku.

 

TEHNOLOGIJA LLT

Vsi produkti proizvajalca iz Sassenberga se pohvalijo s kar ducat leti jamstva na vodotesnost, pogledu na bok vozila pa vam bo zagotovo vzbudila pozornost oznaka LLT, ki označuje Long Life Technology. Škoda, ki jo povzročita vlaga in vdor vode v notranjost, je velikokrat visoka, saj so popravila zahtevna, dolgotrajna in, ko je vozilo nekoliko starejše, tudi ekonomsko slabo upravičena. Tehnologija LLT preprečuje prav to – s pomočjo konstrukcije brez lesa in materiali, ki so manj občutljivi na zunanje vplive. Seveda pa jamstvo velja le ob rednih pregledih vodotesnosti pri pooblaščenem serviserju!

 

OPREMSKI PAKET »65 Years Edition«

Oznaka 65 Years Edition na bokih vozila prinaša veliko opreme, ki pa cene, Breezer V 643 G pri slovenskem zastopniku Avtocenter Martin Stipič s.p. stane 69 990 evrov, ne dvigne niti za cent. V njej so že všteti najmočnejši Jumperjev motor s 165 »konji«, obarvanost voznikove kabine v prijetno sivo barvo (Artense Grey), ročna klimatska naprava, 16-palčna lita platišča v črni barvi, alternator 220 A, multifunkcijska naprava Garmin Fusion. Tudi sam bivalnik je pridobil veliko »dobrega« (tu naštevam le del bogate opreme: širša vhodna vrata z oknom širine 58 centimetrov (daljinsko centralno zaklepanje), nosilnost garaže 250 kg, tenda z LED osvetlitvijo, vzvratna kamera, Multifunkcijska naprava Garmin Fusion, samodejna satelitska antena, TV z DVD, nosilec koles, …

 

CITROËN JUMPER Z NAJMOČNEJŠIM MOTORJEM

Serija V je široka 222 centimetrov, kar že samo po sebi prinaša precej bolj sproščeno vožnjo kot z avtodomom širine 235 centimetrov. 676 centimetrov dolžine je dan danes precej kompaktnih, kar se je poznalo tudi pri prvih nekaj prevoženih kilometrih. Ovinke sem namreč odpeljal bolj na široko, kot je bilo potrebno, pa tudi pri zavijanju v križišču desno sem večkrat preveril, da zadka slučajno ne bi »odneslo« na sosednji vozni pas. A sta mi kompaktna dolžina in širina hitro sedli v podzavest in takrat se je pričelo veselje. Dobesedno – V 643 G namreč poganja najmočnejši 2,2-litrski dizelski motor skupine PSA, ki Jumperju nudi 121 kilovatov oziroma 165 »konjev«. To pri masi 3055 kilogramov, kolikor vozilo tehta pripravljeno za vožnjo, pomeni kar nekaj rezerve v smislu poskočnosti. Seveda avtodom ni namenjen napenjanju mišic na semaforju ali drznemu prehitevanju v škarje, a lepo je vedeti, da je pod desno nogo še nekaj rezerve, ki jo lahko porabimo takrat, ko jo zares potrebujemo. Tudi gorski prelazi s takšno konfiguracijo vozila ne bodo nikakršen »bavbav«, še posebej, ker meri medosna razdalja le 3800 milimetrov. Lahko bi dejal, da se V 643 G vozi precej bolj kot predelani kombi kot pa klasični avtodom.

 

APARTMA ZA DVA

Četudi je V 643 G registriran za četverico potnikov in ima prav toliko homologiranih mest s tritočkovnimi varnostnimi pasovi, pa je v resnici namenjen dvema. Tistima pravima iz modrosti Andreja Sedeja. Malce razvajenima, predvsem pa dovolj sebe zavedajočima, da bosta znala uživati v razkošju prostora in predvsem v družbi le njiju dveh. Takrat se namreč V 643 G izkaže kot nadvse prostoren apartma za dva, z lepo odmerjenima kuhinjo in kopalnico, ravno prav prostorno spalnico in velikim salonom, kjer bosta dve »ritki« lahko izbirali kar med šestimi sedeži. Nad salonom je veliko panoramsko okno, ki lepo osvetli salon. Voznikovo kabino, tudi veliko panoramsko okno nad njo, zastremo s plisiranimi senčili, dovolj svetil pa poskrbi, da je tudi zvečer prijetno svetlo. Še posebej prijetne so Dometicove svetilke na tirnicah, ki jih lahko selimo po vozilu in z njimi osvetljujemo tam, kjer trenutno potrebujemo svetlobo. Okrog mize so nanizani sedežna klop, dodatni sedež in vrtljiva sedeža. Oblazinjenje je diskretno ozaljšano z všitim logotipom 65 Years Edition. Jedilna miza ima zelo čvrsto nogo, zato je ploskev prijetno stabilna.


Ker je kuhinja nameščena ob desnem boku, je bolj primerno govoriti o pultu kot kotu. Dolg je malce več kot meter in lepo urejen. Že ob prvem pogledu razveselijo poličke na steni ob oknu, lepo je urejena tudi delovna površina s kuhalnikom in koritom. Komur te ne bo dovolj, se lahko posluži še zložljivega podaljška ob vhodu v vozilo, ki delovno površino podaljša za dobrega četrt metra. Ker je avtodom namenjena dvema, je hladilnik kompaktnejših mer in vgrajen pod kuhinjskim pultom. Ima 110 litrov prostornine, v kar je že všteta prostornina zamrzovalnega predala. Nad kuhinjo je viseča omarica.


V poplavi modelov na trgu, ki imajo ločeno kopalnico, je bilo »prav fino« zopet videti klasično kompaktno kopalnico, ki ponuja umivalnico, stranišče in kabino za prhanje v enem prostoru. Vrata so čvrsta, lahko bi dejal, da takšna, da jih lahko hrupno zaloputnemo … A niso namenjena temu, le precej lepo se zapirajo in med vožnjo prav nič zvijajo. Tudi okovje je stabilno, kljuke pa bi si želel tudi na vratih doma. Stranišče je malce privzdignjeno, omarici sta dve. Ena pod umivalnikom (z drsnimi vrati), druga nad njim, s krilnimi vrati in ogledalom. Kabina za prhanje je opremljena s pleksi vrati, prha pa ima pomično slušalko.


V zadku so namestili klasično spalnico z ločenima ležiščema. Ker je vozilo kompaktnejše širine, bi pričakovali, da bosta nekoliko ožji. A vseeno merita v širino 80 centimetrov, manjšo širino bivalnika pa kompenzira srednji del med njima, ki je res nekaj ožji (38 centimetrov), kot smo navajeni. Ležišči lahko združimo v enotno ležišče velikosti 193 x 198 centimetrov. Morda je edini kompromis v spalnici dolžina ležišč, ki zna biti komu premajhna. V dolžino namreč merita le 193 centimetrov.
Pod ležiščema sta garderobni omari, vznožje desne postelje pa v smeri kuhinje omejuje lesena pregrada.

 

GARAŽA Z NOSILNOSTJO 250 KG!

Garaža v zadku avtodoma ponuja dovolj prostora za prevoz nekaj koles in dopustniške opreme. Posteljo po višini pomikamo ročno, s pomočjo ročice in polža. Serijsko so dodali letve z očesci za pritrditev tovora, navdušijo police ob prednji steni in dostop do plinskih jeklenk v garaži (dodali so tudi servisna vrata na boku). Servisna vrata garaže merijo 805 x 1100 milimetrov na obeh bokih.