4. april, 2020
Karmann Davis 590 Glam: Dinamična klasika

Po nekaj letih se je na slovenski trg počitniških vozil vrnila znamka Karmann Mobil, ki ponuja predelane kombije s pridihom prestiža. Ta se odraža predvsem v zelo zasnovi bivalnega prostora, kjer uporabljeni materiali pričarajo udobje klasičnih avtodomov. Na daljši potep smo se popeljali z modelom Davis 590 Glam.

 

 

KRATKA ZGODOVINA ZNAMKE

Predhodnica podjetja Wilhelm Karmann GmbH je bila ustanovljena že leta 1901, sprva pa je podjetje proizvajalo kočije. Svetovno znano je postalo po drugi svetovni vojni, ko je sestavljalo karoserije za velike proizvajalce osebnih vozil Volkswagen, Ford in BMW. Iz tistega časa so poznani modeli Karmann Ghia (Volkswagen), Karmann Asso (BMW) in na primer Ford Escort kabriolet, ki je delo Karmannove delavnice.
Idejo za razvoj avtodomov pa je Wilhelm Karmann dobil na izletu v Južno Afriko. Po vrnitvi domov je leta 1977 idejo udejanjil, nastal pa je prvi avtodom pod blagovno znamko Karmann Mobil, ki so ga razvili na osnovi Volkswagna T2.

Karmann Davis 590 Glam

Sledili so modeli na osnovi Mercedesovih dostavnikov 207D in 208, nekaj kratkih let pa so sestavljali celo počitniške prikolice z imenom Postillion 4500 in 5000.

Karmann Davis 590 Glam
V osemdesetih so predstavili avtodome serij Gipsy in Cheetah na osnovi Volkswagna T3 in Karmann-Mobil na osnovi Mercedesa MB 100, ki ga bilo mogoče pri nas celo najeti. V devetdesetih so glavnino proizvodnje predstavljali modeli Missouri in Colorado, oboji na osnovi Volkswagnovih dostavnikov, ki so bili med ljubitelji počitniških vozil zelo čislani.
Leta 2000 je podjetje kupila Eura Mobil (del koncerna Trigano), Karmanni pa so veljali za imenitnejše Eure Mobil, ki so izstopali s srebrno obarvanostjo bivalnika in vrhunsko opremljenostjo. Od leta 2012 Karmann-Mobil proizvaja le predelane kombije. V sezoni 2020 lahko kupci izbirajo med serijama Dexter in Davis ter skupaj med 16 različnimi vozili, med katerimi so nekateri izdelani na osnovi Forda Transit, eden izmed njih, model Dexter 560 4x4 pa se pohvali celi s štirikolesnim pogonom.

 

 

SERIJA DAVIS

V seriji Davis, ki je postavljena na osnovo preverjenega Fiata Ducato, je na voljo šest različnih modelov, ki so na voljo v treh različnih dolžinah.
Model 540 je, kot že razkriva številka modela, najkrajši, saj je postavljen na 541 centimetrov dolgi osnovi (Fiat Ducato L2 H2), namenjen pa je dvema popotnikoma, ki iščeta kompaktno vozilo.
Modeli 590, 591 in 592 so variacija 599 centimetrov dolgega Fiata Ducato L3 H2 – prvi ponuja klasično zasnovo predelanega kombija te dolžine, drugi doda k ponudbi še dodatno dvojno ležišče nad prvim (pograd za četverico), tretji pa se lahko pohvali z velikim hladilnikom.
Najdaljša, izdelana na osnovi L4 H2, sta dva. Davis 600 ima ločeni ležišči in veliko prehodno kopalnico, Davis 620 pa dolgi ločeni ležišči in kompaktno kopalnico.
Na daljši preizkus smo se popeljali s prvim od dveh Karmannov v ponudbi podjetja Avtodomi Stipič (Avtocenter Martin Stipič s.p.), modelom Davis 590 Glam.

Karmann Davis 590 Glam

 

 

PRVI OBČUTKI

Kar nekajkrat so me bralci in znanci povprašali, kako sploh ločim med vsemi predelanimi kombiji na trgu počitniških vozil, ko pa so večinoma vsi izdelani po istem kopitu in gre le za manjše variacije preverjene zasnove. Zadnji stavek je skorajda dobesedni zapis citata večine izmed njih, a tisti, ki poznamo ta segment, vemo, da so si vozila med seboj še kako različna tako v podrobnostih, kot tudi v sami postavitvi in nenazadnje izbiri uporabljenih materialov. V tej luči Davis 590 Glam še posebej izstopa, saj v notranjosti razvaja z dvobarvnim pohištvom, ki ga v predelanih kombijih nismo vajeni, linije so zaobljene, notranjost pa kljub temnim stenam zelo svetla.
Kot večina predelanih kombijev tega cenovnega razreda, predvsem tistih germanskega porekla, je vožnja z njim udobna, četudi bi si, razvajen kot sem, zagotovo želel volanski obroč oblečen v usnje. Pri slovenskem zastopniku so dodali radijski sprejemnik velikosti 2Din z velikim zaslonom, serijsko pa so vgrajena plisirana senčila. Sedeža sta nadvse udobna in lepo držita telo tudi v hitreje odpeljanih zavojih, kar je presenetljivo, saj gre le za nekoliko dodelana originalna sedeža. A nič zato, sedenje in tudi preglednost naprej (razen v desno, kjer senčilo ovira pogled na spodnji del ogledala) si zaslužita le pohvale. 130-»konjski« turbodizelski agregat je povsem dovolj za premikanje 2955 kilogramov težkega »vančka«. V sezoni 2020 bo serijsko vgrajen motor s 120 »konji«, zlata izbira pa bo imela 10 »konjev« več kot doslej, torej 140.

 

 

BIVALNIK ZA DVA

V bivalnik vstopimo skozi drsna vrata na desnem boku, ob 97 centimetrov dolgem kuhinjskem bloku pa je še vedno več kot dovolj prostora za udoben vstop. Tipka za premika pomične stopnice je vgrajena nekoliko nizko (na B stebričku), a se stopnica odkupi z zelo hitrim pomikom.

Karmann Davis 590 Glam

Salonček je klasične zasnove, lahko bi rekli, da gre kar za »zlato klasiko«, a podrobnejši pogled razkrije, da je jedilna miza med večjimi, saj meri 94 x 53 centimetrov, podaljšamo pa jo z vrtljivi podaljškom v izmeri 42 x 42 centimetrov, s čimer se povsem približa sopotnikovemu sedežu. Pod mizico je manjši predal, v katerem je omarica za varovalkami (230 voltov), v dvignjenem delu poda, ki je v tem delu 12 centimetrov nad nivojem bivalnika in poravnan z voznikovo kabino, pa je še večji predalček za drobnjarije. Nad glavami je velika viseča omarica. Dodaten predal je še nad polico nad voznikovo kabino, kjer so poleg vgradili še komandni plošči tehnike in Trumin CP Plus.

 

 

VELIK KUHINJSKI BLOK

Kuhinjski blok v Davisu 590 ima delovno površino veliko 97 x 44 / 50 centimetrov, odlikujejo pa ga predali, ki se odpirajo v prehodu k drsnim vratom. Tam so vgradili dva večja predala, od katerih gornji skriva še dodatni predal za jedilni pribor. 94 centimetrov visoki pult ponuja še dodatni omarici v delu ob hladilniku, dvoplamenski kuhalnik z električnim vžigom plamena in pomivalno korito, vse pa pokrivata steklena pokrova.

Karmann Davis 590 Glam
Nad kuhinjo je »obešena« viseča omarica, ki ji družbo dela še manjša omarica nad hladilnikom. Ta ima 80 litrov uporabne prostornine. Za dva povsem dovolj, če pa ste zahtevnejše sorte ali pa radi špecerijo za dopust nakupite v prehrambnih diskontih in tako prihranite evro ali dva, potem posezite po modelu 592, ki ponuja hladilnik s prostornino 140 litrov, v zasnovi pa je povsem enak modelu 590.
Nad dnevnim prostorom in kuhinjo je panoramsko okno velikosti 50 x 70 centimetrov, dodani pa sta še dve stenski – eno pri mizici in drugo na drsnih vratih, ki sta obe izstavljivi.

 

 

SPANJE ZA DVA (PLUS ENEGA)

Predelani kombiji te zasnove so praviloma namenjeni spanju dveh popotnikov. Tako je tudi v preizkušenem Davisu 590 Glam, kjer se bosta dva odlično počutila na 145 centimetrov širokem dvojnem ležišči, ki v dolžino meri izmerjenih 185 centimetrov. Ob vzglavju so dodali dve lepo prilagodljivi bralni lučki, okno ob vznožju pa ima lepo izveden ščitek iz umetnega usnja, ki nekoliko ublaži tudi poglede od zunaj.

Karmann Davis 590 Glam
Spalnico pod stropom objema venec visečih omaric, na stropu pa je tudi okno velikosti 40 x 40 centimetrov. Temu gre tudi ena redkih zamer v vozilu, saj je zelo preproste izvedbe. Za nameček so na zadnjih vratih dodali še dve izstavljivi okni.
Dodatno ležišče za tretjega popotnika lahko sestavimo iz mizice, sedežne klopi in vrtljivega voznikovega sedeža, a bo resnično bolj zasilne sorte. V šali bi lahko dejali, da je namenjeno tašči …

 

 

KOMPAKTNA KOPALNICA

Ob levem boku so med sedežno klopjo in spalnim kotičkom vgradili kopalnico velikosti 76 x 92 centimetrov.

Karmann Davis 590 Glam

Dno je hkrati kadička prhe, serijsko pa je dodana lesena rešetka, ki olajša tudi sedenje na stranišču. To je tako oddaljeno od tal 48 centimetrov in preverjeno udobno za daljše sedenje. Pod stropom so dodali omarico, na steni je večje stensko okno z mlečnim steklom za zračenje. Umivalnik je pomični, s čimer zlahka zagotovimo prostor za prhanje.

 

 

PRTLJAŽNI PROSTOR IN VGRAJENA TEHNIKA

V zadku se pod posteljo nahaja prtljažni prostor, ki zadošča za prevoz opreme za kampiranje. Ob levi strani je omarica za plinski jeklenki, a ker je vgrajen toplozračni grelec Truma z dizelskim grelcem, bo ena jeklenka povsem dovolj, prostor pa lahko načeloma sprejme še nekaj opreme.
Rezervoar čiste vode je vgrajen ob desnem boku pod vzglavjem, nosi pa 100 litrov. Rezervoar sive vode ima 90 litrov prostornine.
Trumin grelec je vgrajen pod sedežno klopjo. Serijsko vgrajena baterija ima kapaciteto 95 Ah.

Karmann Davis 590 Glam