21. april, 2020
Rapido 855F

Rapido ima v ponudbi široko paleto predelanih kombijev, polintegrircev in integrircev. Večina modelov je na osnovi Fiata Ducato, nova serija M pa na osnovi Mercedesa Sprinter z Al-Ko podvozjem.

 

 

ŠIROKA PALETA MODELOV

Serija Rapido Van ponuja tri modele, posebnost pa je možnost panoramskega okna nad voznikovo kabino, ki vanjo prepušča obilo svetlobe. V 55 je dolg 599 in ponuja klasično postavitev za to velikost kombija s prečno posteljo zadaj, nekoliko manj običajen je V62 s francosko posteljo (125 x 198 centimetrov) in kopalnico ob njej, ki je dolg 636 centimetrov. Enake dolžine je V68 z ločenima ležiščema.
Polintegrirana serija 6F prav tako ponuja pet modelov. Najkrajši je 656F, ki je dolg 679 centimetrov, ponuja pa klasično francosko postavitev s kotno posteljo. Sledijo 665F z ločenima ležiščema in kopalnico v zadku, 666F z ločenima ležiščema in prav tako ločeno kopalnico, ter dva modela s sredinsko posteljo, 686F in 696F.
Sledijo integrirane serije. Prva v vrsti je serija 8F, kjer je v sezoni 2020 na voljo sedmerica različnih integrircev. Model 855F, ki smo ga tokrat preizkusili, je nekaj manj kot sedem metrov dolg avtodom z ločenima ležiščema, sledi 856 F s francosko posteljo v desnem delu zadka in kopalnico v levem »vogalu«, za sezono 2020 novi 866F ima prav tako ločeni ležišči, 880F sredinsko posteljo, 883F prečno dvojno ležišče (po koncu krize bomo v nekaj mesečni preizkus prejeli prav ta model), prav tako letos novi 886F sredinsko posteljo, model 896F pa se tudi ponaša s sredinsko posteljo. Skupaj so tako kra štirje modeli opremljeno s po dolgem vgrajeno zakonsko posteljo.
Serija 8dF je na voljo v petih različnih izvedbah. 8065dF ponuja »skandinavsko« rešitev s kopalnico v zadku in ločenima ležiščema pred njo, 8066dF ločeni ležišči, 8086dF sredinsko posteljo, 8094dF zanimiv tloris z dnevno sobo v zadku, 8096dF pa spet sredinsko posteljo. Vse modele si lahko omislite tudi z ogrevanjem Alde (za doplačilo, seveda).
Serija Distinction pomeni vrhunec ponudbe na osnovi Fiat Ducato, vozi pa se na Al-Ko šasiji, ponuja dvojno dno in serijsko ogrevanje Alde (razen pri modelih i86 in i96). Na voljo je sedmerica modelov. Model i66 ima ločeni ležišči, i86 in i96 centralno posteljo, i165 ločeni ležišči in kopalnico v zadku, i190 sredinsko posteljo in možnost kar šestih ležišč (dolg je 799 centimetrov!), sledita pa še dva lepotca na treh oseh, i1066 z ločenima ležiščema in i1090 s sredinsko posteljo.
Vrh ponudbe predstavlja serija M, ki so jo predstavili lansko jesen na sejmu Caravan Salon v Düsseldorfu. Trenutno sta na voljo dva modela. M66 ima ločeni ležišči, M96 pa sredinsko posteljo. Oba sta na voljo na podvozju Mercedes Sprinter s podvozjem Al-Ko, opcijsko tudi z odlično prestavno avtomatiko. Obsežni preizkus novega M smo objavili v prejšnji številki revije.

 

 

MODEL 855 F

Serija 8F sicer pomeni vstop v svet integriranih avtodomov blagovne znamke Rapido, a to še ne pomeni, da ni dobro opremljena. Šasija je sicer serijska Ducatova, a tudi ta zagotavlja dovolj voznega in bivalnega udobja, ker je vozilo krajše od sedmih metrov, pa je tudi prijetno za vožnjo. Le 694 centimetrov dolgi 855F ima namreč kar 404 centimetre medosne razdalje, kar pomeni stabilno vožnjo in zelo kratek previs preko zadnje osi.
Serijsko je postavljen na podvozje Light z največjo dovoljeno maso 3500 kilogramov, poganja pa ga lani prenovljeni Ducatov 2,3-litrski turbodizelski agregat s 140 »konji«, ki so povsem dovolj za »normalno« vožnjo s 3105 kilogramov težkim integrircem. Kdor bo želel biti prvi na semaforjih ali prehitevati v klance, pa naj poseže po močnejših motorjih s 160 ali celo 180 »konji«. Tudi doplačilo za nakup 9-stopenjske avtomatike toplo priporočam. A kot rečeno, tudi v osnovi je ta avtodom povsem spodoben sopotnik tako na zavitih podeželskih cesta, ko se ne nagiba preveč, kot tudi na avtocestah, ko je motor dovolj agilen in tudi tih pri vožnji v okvirih omejitev.

 

 

SERIJSKA OPREMA

Integrirana serija 8F se ponaša z izgradnjo bivalnega dela brez lesa (Novatech), ki je odporna na udarce in poškodbe, pod vozila je zaščiten pred vlago in umazanijo. Za izolacijo služi preverjeni styrofoam. Stopnico pomika elektrika, oboje vrat pa zaklepamo centralno z daljincem. Vsa okna so kakovostna, kasetna, strešne line imajo prozorne pokrove. Za osvetlitev poskrbijo luči v tehniki LED. Za ogrevanje že serijsko poskrbi toplozračni plinski grelec Truma Combi 6 s šestimi kilovati moči, ki povsem zadoščajo za ta manj kot sedem metrov dolgi avtodom. Garaža ima nosilnost 150 kilogramov.
Oblazinjenje Denver je svetlo, za doplačilo lahko izbirate še med oblazinjenji Detroit, Manchester, Montreal, Murano in Orlando, ter med usnjenimi oblazinjenji Austin in Riga. Serijsko je pohištvo v svetlih odtenkih Elegance ali Castello.
Rezervoarja za čisto in odpadno vodo imata prostornino 120 litrov.

 

 

DODATNA OPREMA

Seznam dodatne opreme je bogat, združen pa je v paketu Pack Select. Zajema vzvratno kamero, multimedijski center Kenwood s 6,2-palčnim zaslonom, zračno blazino za sovoznika, Tempomat in omejevalnik hitrosti, varnostne dodatke ESC in ASR, ROM (nadzor prevračanja) in pomoč pri vožnji navkreber. Vzvratni ogledali pomika elektrika in sta ogrevani, prednja sedeža sta nastavljiva po višini. Vsa okna v voznikovi kabini imajo plisirana zastirala, vhodna bivalna vrata imajo dvotočkovno zapiranje, okno in vgrajen košek za odpadke, dodan je komarnik. Ljubitelji dobre glasbe bodo veseli v bivalnem delu vgrajenih zvočnikov.

 

 

BIVALNI DEL

V bivalnik vstopamo skozi vhodna vrata normalnih mer, pri vstopu pa pomagata tako v pod vrezana notranja stopnica in električno gnana stopnica.

Rapido 855F

Na desni se odpre svetel dnevni prostor, ki kljub temu, da gre za cenovno najugodnejši integrirani Rapidov avtodom, deluje zelo imenitno.

 

Rapido 855F

Rapido 855F

Veliko k temu doda tudi posredna osvetlitev v tehniki LED, ki poudarja robove omaric, linijo posteljnega okvirja in celo naslonjalo sedežne klopi. Zanimivo je tudi dejstvo, da sta pod stropom dva para zvočnikov, kar je predvsem pri integriranih avtodomih prej redkost kot pravilo. Na stropu je panoramsko okno z okvirjem z lučmi, dve dodatni luči sta tudi na posteljnem okvirju dvižnega ležišča. Svoje dodajo še za Rapido značilne bralne luči, ki so nadvse imenitne. Stojna višina po vseh dolžini bivalnega dela (razen spalnice) znaša 198 centimetrov.
Salon ima za to notranjo postavitev povsem klasično zasnovo, ki smo je vajeni že dolga leta. Vrtljiva sedeža, približno pol metra širok divan in sedežna klop v obliki črke L so namenjeni udobnemu sedenju peterice potnikov, sam avtodom pa ponuja štiri homologirana sedišča s tritočkovnimi varnostnimi pasovi. Miza je preklopna, s čimer omogočimo večjo prehodnost v voznikovo kabino, dodali so blazine. Oblazinjenje Orlando v sivih odtenkih z dodanim umetnim usnjem je s seznama dodatne opreme.
Pohištvo ima vrata v visokem sijaju (Castello), zapirala so dobre kakovosti in lepo držijo vrata v odprti poziciji. Glede na cenovni razred moram še enkrat pohvaliti posredno osvetlitev, ki je je resnično veliko.
V tleh je v predelu dnevnega prostora večji predal za skladiščenje, ki meri 110 litrov, za doplačilo pa vam vgradijo tudi zunanji izvlečni predal s prostornino 45 litrov in nosilnostjo 25 kilogramov.

 

 

KUHINJA

Tako za salonom so na levem boku vgradili kuhinjo v obliki črke L, ki se ponaša z malo manj kot meter širokim delovnim pultom. V delu, ki je izpostavljen, so vgradili veliko pravokotno korito s steklenim pokrovom, pipa je kakovostna. Kuhalnik s tremi gorilniki in električnim zagonom iskre (!) ima ločen pokrov, dodali so poličko za začimbe in precej veliko držalo za kuhinjske brisače. Zadnja stena kuhinje je lepo obdelana, vsa stikala in vtičnice imajo kromirane okvirčke. Še ena zanimivost – kuhinja napa! Tudi mnogo dražja vozila je nimajo, serija 8F pa jo ima v serijski opremi.

Rapido 855F

Predalov pod pultom je dovolj za hrambo zalog, posodja in pribora, dodali so mehansko centralno zaklepanje, ki olajša pripravo na pot (Se spomnite, kdaj ste nazadnje pozabili zakleniti predal, pa je ta »poletel« med vožnjo v ovinek?) Nad kuhinjo je viseča omarica po vsej dolžini.
Nasproti kuhinje so vgradili velik hladilnik z zamrzovalnikom (135 litrov prostornine), nad njim pa sta dve omarici. Prva je na mestu, kjer si lahko omislite plinsko pečico s seznama dodatne opreme, druga pa je standardna.
Dnevni prostor s kuhinjo od spalnice ločimo z drsnimi vrati.

Rapido 855F

 

LOČENA KOPALNICA

Kljub le 694 centimetrom dolžine je kopalnica ločena in kar je še bolj zanimivo, dovolj prostorna za uporabo. Na levem boku, za kuhinjo, so namesti veliko kabino za prhanje s kakovostno prho, ki po podatkih proizvajalca zmanjša porabo vode za 22 odstotkov, in normalno veliko strešno lino. Kadica ni čisto pravokotnih mer, temveč je asimetrično prirezana, s čimer so zagotovili večjo prostornost ob zaprtih vratih in umetne mase.

 

Rapido 855FRapido 855F


Kopalnica ob nasprotni steni ponuja stranišče in umivalnico s pultom in umivalnikom iz nerjavečega jekla. Dodali so še omarici pod pultom in na steni.

 

 

SPANJE ZA ŠTIRI

V prednjem delu vozila, nad voznikovo kabino so namestili dvižno ležišče, ki ga pomikamo ročno. Ležišče meri 140 x 191 centimetrov, dodana je vzmetnica Bultex® Prostor je lepo obdelan, na stropu so dodali lino velikosti 40 x 40 centimetrov, osvetlitev je dovoljšna.

Rapido 855F
V zadnjem delu je prava spalnica z dvema vzdolžno nameščenima ločenima ležiščema, ki merita 80 x 190 in 80 x 198 centimetrov. Vmesni del omogoča združitev v veliko dvojno ležišče. Do postelje dostopamo po stopnicah, pod njima pa sta dve omari. Pod desno predalnik, pod levo (govora je v smeri vožnje) pa je večja omara za visečo garderobo.

Rapido 855F
Ob vzglavju so dodali viseče omarice po vsej širini vozila, zanimivo pa je dejstvo, da je omara tudi nad vznožjem. V spalnici je tudi še eno mesto za televizor.

 

 

KAM S PRTLJAGO?

Tudi za prtljago je dobro poskrbljeno. V zadku, pod spalnico je večja garaža, ki meri v višino kar 126 centimetrov (široka je 86 centimetrov), torej je dovolj visoka tudi za večji e-kolesi. Nosilnost znaša 150 kilogramov, na desnem boku so vrata velikosti 110 x 87, na levem pa 75 x 60 centimetrov. V garaži je tudi električna centrala.

 

Rapido 855F

 Avtodome Rapido v Sloveniji zastopa in prodaja ljubljansko podjetje Avtocenter Martin Stipič. Več na povezavi.