25. marec, 2020
Robeta Mobil Helios

Koroška Robeta Mobil je z leti prerasla v resnega igralca na evropskem trgu počitniških vozil, v ponudbi pa ima pet različnih modelnih serij. Vse so poimenovane po antičnih bogovih, tokrat pa nam je družno delal bog sonca Helios. Gre za šestmetrski kombi namenjen malce bolj zahtevnemu paru, z dodanimi 17-palčnimi kolesi (doplačilo) pa je tudi nadvse atraktiven.


BUTIČNI KOMBIJI ROBETA

Predelani kombiji nekaterim pomenijo svobodo in možnost raziskovanja tam, kamor drugi ne morejo. Z leti so postali tako priljubljeni, da jih ponujajo skorajda vsi evropski proizvajalci. A malokateri si upa staviti na butičnost in ekskluzivnost, ki ju pri velikoserijski proizvodnji težje zagotovijo.
Slovenski Robeta Mobil slovi ravno po tem. Podjetje Robeta Caravan je ustanovil Primož Kotnik leta 2011 iz strasti do karavaninga, aktivnega preživljanja prostega časa in z vizijo trgu ponuditi nekaj svežega. Nekaj let kasneje se podjetje lahko pohvali z visokotehnološko tovarno v Otiškem vrhu in močno, predano ekipo inženirjev, oblikovalcev in izkušenih rokodelcev, ki šteje 25 ljudi in lahko na leto izdela 200 enot. Uporaba najboljših komponent na trgu in izbira zanesljivih partnerjev, dobaviteljev in prodajalcev dovoljujejo konkurenčnost na trgu, obenem pa podjetju ponujajo dovolj svobode, da se resnično lahko posveti željam in potrebam svojih strank. Vsak Robeta avtodom je narejen posebej za naročnika, na voljo pa je pet različnih serij predelanih kombijev.


LINIJE PREDELANIH KOMBIJEV ROBETA MOBIL

Po letih razvoja je ponudba predelanih kombijev Robete Mobil razširjena na peterico osnovnih modelov, kupcem pa nudijo tudi izdelavo po želji oziroma tako imenovano »custom« izvedbo. Če želite, lahko vaš kombi izdelajo tudi s štirikolesnim pogonom priznanega francoskega proizvajalca Dangel.
V ponudbi so predelani kombiji na osnovi Citroëna Jumper (po želji kupca lahko tudi drugo osnovno vozilo), ki nosijo imena antičnih bogov: serija Dyonisos nosi ime veseljaškega antičnega boga, vozila so dolga 540 centimetrov in ponujajo dve ležišči. Enake dolžine so vani z imenom Ares, antičnega boga vojne. Daljši so vani serije Helios, z imenom antičnega boga sonca, ki so dolgi 600 centimetrov, ponujajo pa največ štiri ležišča. Kronos, drugi najpomembnejši antični bog, sicer bog časa, je dal ime šest metrov dolgim vanom z ločenima ležiščema v zadnjem delu. Najdaljši so kombiji serije Apollo, ki so dolgi 636 centimetrov, ponujajo pa največ širi ležišča.
V ponudbi imajo tudi poseben model DuoBett z dvema pogradoma širine 140 centimetrov, kupcem pa nudijo tudi družinske modele Family (modela Ares in Helios) ter celo izdelavo po željah naročnika (Custom made). Glede na to, da je bilo antičnih bogov precej več, kot ima sedaj Robeta Mobil modelov v ponudbi, se lahko v bližnji prihodnosti nadejamo širitve ponudbe.

 

VGRAJENA TEHNIKA

Osnovno vozilo ima serijsko vgrajena elektronska pomagala ABS, ESP in AFU (pomoč pri zaviranju v sili), vgrajeni sta dve zračni blazini, dodani so senzorji za parkiranje.
Predelani kombiji Robeta Mobil so namenjeni celoletni uporabi, zato so temu tudi prilagojeni. Izdatno so izolirani, tako da je strah pred zimskim mrazom povsem odveč. Strop in stene so izolirani s 25 milimetri EPE, tla z 20, vozilo pa se ponaša s certifikatom po SIST EN 12667:2002 toplotne odpornosti (prevodnosti) karoserije vozila. Vsi karoserijski prečniki/profili so zapolnjeni s poliuretansko peno za zagotavljanje dodatne zvočne in toplotne izolacije ter preprečevanje toplotnih mostov, ves bivalni del pa je oblazinjen z visoko kakovostnim blagom, ki še dodatno toplotno in zvočno izolira, hkrati pa preprečuje škripanje vgrajenega pohištva na spoju s stenami in stropom.
Vgrajen je toplozračni grelec Truma Combi 4 (za doplačilo tudi Combi 6, 6 D ali 6 E), hladilnik je kompresorski, stranišče kasetno. Opcijsko si lahko omislite celo nadzorni sistem Garmin Fusion, ki omogoča pregled vseh vitalnih delov bivalnika preko Garmin naprave, ki je hkrati tudi navigacijska naprava in predvajalnik glasbe ter radijski sprejemnik.
Pohištvo je izdelano iz osnovne topolove vezane plošče debeline 15 milimetrov in z obeh strani oblečeno z dekorativnimi ploščami debeline 0,8 milimetra. Na sejmu počitniških vozil CMT v Stuttgartu pa je Robeta Mobil predstavila novo zasnovano pohištvo, katerega sestavni deli temeljijo na letalski tehnologiji (izgradnja omaric nad sedežnimi vrstami), s katero so težo pohištva kar prepolovili. Prihranki pri teži tako dosežejo tudi do več kot 200 kilogramov.
Še zanimivost: za kakovost izdelave jamči na ploščici na omarici v zadku podpisani mojster.


CITROËN JUMPER

Preskusno vozilo je bilo kot vse Robete Mobil postavljeno na osnovo Citroëna Jumper, ki ima v sezoni 2020 zopet 2,2-litrski turbodizelski agregat. V praksi to pomeni nekaj manj poseganja po prestavni ročici menjalnika, vseeno pa danes tako priljubljeni »downsizing« pri razvoju motornih agregatov zahteva svoj davek.
Počutje za usnjenim volanskim obročem je znano, armaturna plošča z odlagalnimi mesti tudi. Pogled naprej je neokrnjen, veliki ogledali omogočata tudi dober pregled na dogajanje ob vozilu, vzvratna kamera je kakovostna.
Vožnja z »Robetko« je zaradi kakovostne izdelave pohištva »tiha«. Preizkusni avtodom je imel vgrajena imenitna 17-palčna platišča znamke Borbet, ki so se vozilu lepo podala, širina 235 milimetrov pa doda k stabilnosti in voznemu udobju.

 

 

KLASIČNA, »VANSKA« ZASNOVA

Pri notranjih postavitvah predelanih kombijev zadnjih dvajset let stavijo predvsem na preverjene rešitve. Tako je tudi pri Robeti Mobil Helios, ki je, vsaj kar se tiče razporeditve prostora in pohištva, povsem klasična. V bivalni del, ki v višino meri dobrih 190 centimetrov, stopimo skozi velika drsna vrata (serijska), dodana električno pomična stopnica pa omogoča udoben vstop. Pohvaliti moramo vgrajen komarnik, plise, ki zastre celotno odprtino, ki nastane z odprtjem drsnih vrat. Tako bo nadležen mrčes tudi, ko želimo prezračiti vozilo, ostal zunaj.

Kot smo pri vanih navajeni, je dnevni prostor namenjen štirim osebam, sam bi rekel da bo najbolj udobno za tri. Predelani kombi ima registrirana štiri homologirana sedišča, dve spredaj na vrtljivih sedežih, dve pa na sedežni klopi ob jedilni mizici. Čeprav lahko iz sedežne klopi (širina 85 centimetrov) sestavimo dodatno, tretje ležišče, se na njej sedi relativno udobno tudi na daljših poteh. Preglednost naprej in vstran bo tudi za potnike na zadnji klopi dobra. Miza je velika 90 x 49 centimetra, z dodanim podaljškom v izmeri 45 x 48 centimetrov.

 

KUHINJA

Kuhinjski bloki v predelanih kombijih nikoli niso bili namenjeni kuharskim mojstrom za ustvarjanje sedmih hodov gala večerje, a povsem zadoščajo potrebam povprečnega uporabnika. V Robeti Helios je velik 105 x 40 centimetrov, visok pa je 90. Kdor bi želel pripraviti zahtevnejši meni, mu bo v pomoč dodatni izvlečni podaljšek dolžine dobrih 30 centimetrov. Kuhalnik ima dva gorilnika, električni zagon iskre je samoumeven, korito pa je dovolj veliko za normalno pranje posode. Pod pultom je množica predalov in omarica, nad njim pa viseča omarica. Hladilnik je, kot je trenutno v trendu, kompresorski, znamke Vitrifrigo. Ponuja 60 litrov uporabne prostornine.

Robete Mobil slovijo po posebno oblikovanem »stebru« med kuhinjo in spalnico, ki je postal kar njihov zaščitni znak. Gre za omarico z lamelnimi vrati iz pleksija za kozarce in drobnjarije, ki je oblikovno nekaj povsem drugega, kar ponujajo tekmeci, hkrati pa zelo uporabna.

 

KOPALNICA

Kopalnica, ki je postavljena za sedežno klopjo, je kompaktna, a dovolj prostorna za udobno uporabo. V tlorisu meri 88 x 67,5 centimetrov. Lamelna vrata so čvrsta in se lepo zapirajo. Vgradili so kasetno stranišče (višina točno pol metra) znamke Thetford, dno kopalnice pa je hkrati kadička za prhanje. V prednjem kotu so vgradili manjšo omarico, ki nosi okrogli umivalnik. Na desni steni je veliko ogledalo, nad straniščem je za tako kompakten prostor kar velika omarica z dvojimi krilnimi vrati. Za zračenje in osvetlitev prostora so dodali kakovostno strešno okno Mini Heki.

 

SPALNICA

V Robetinem šest metrov dolgem bogu sonca se bo najbolje počutila trojica popotnikov. Prednje ležišče je zasilne sorte, sestavimo pa ga iz sedežne klopi, mizice in voznikovega sedeža, ki ga je treba za ta namen obrniti v nasprotni smeri vožnje.
V zadku so namestili dvojno ležišče širine 140 centimetrov, ki je od tal oddaljeno 90 centimetrov. Pena je prijetne trdote in visoka 20 centimetrov, dno nad prtljažnim prostorom pa je dvižno, kar omogoča prevoz večjih kosov prtljage. Do stropa je dober meter višine, kar doda k občutku zračnosti in prostornosti. Prehod do ležišča je dovolj širok tudi za močnejše osebe, s posebej zasnovanim delom nad hladilnikom pa so ustvarili »še več prostora«.

 

PRTLJAŽNI PROSTOR

Pod posteljo je večji prtljažni prostor višine 70 centimetrov. Na levi strani so namestili ogrevan prostor za plinsko jeklenko, ki jo vanj namestimo zvrha. Za namen odpiranja ventila so dodali manjša vratca. Poleg je uporaben predal. Za jeklenko je pod ležiščem našlo svoj prostor ogrevanje Truma Combi 4. Na desni strani je vgrajen rezervoar za čisto vodo s 110 litri prostornine.
Prtljažnik je v smeri bivalnega dela zagrajen z drsnimi vrati, kar zadrži prtljago v njej v primeru nenadnega zaviranja ali trka.