14. maj, 2023
Adria Matrix Supreme M-B 670 SL

Že takoj ob predstavitvi ste lahko na naših straneh prebrali krajši test tega nadvse imenitnega avtodoma, ki v ponudbi slovenske blagovne znamke Adria spada tik pod vrh. Le integrirani Supersonic je imenitnejši. Tokrat pa so nam v daljši test odstopili pravkar registrirano vozilo, v katerem smo bili šele drugi uporabniki po vrsti, in s katerim smo lahko prevozili množico kilometrov po tako rekoč vseh podlagah. In kako se je Adria Matrix Supreme M-B 670 SL izkazal?
Adria Mobil ima dolgo zgodovino izdelave avtodomov na osnovi Mercedesa Sprinter. Začelo se je kmalu po prelomu tisočletja, ko so trgu ponudili serijo Stargo, ki je ponujala linijo polintegrircev in avtodomov s spalnim nadstreškom. Sledil je prestižni polintegrirec Adria Polaris, ki je bil eden prvih avtodomov, ki sem jih imel možnost preizkusiti na začetku uredniške poti. Poldrugo desetletje kasneje sta Adria Matrix in Coral v različici Supreme njegova več kot dostojna naslednika.

 

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)

Že na zunaj poleg srebrne barve najbolj v oči »pade« zajetni »gobec« Mercedesa Sprinter z veliko zvezdo. Tako boste lahko velikokrat slišali »kako lep je ta Mercedes« ali »pa »poglej ta Mercedesov avtodom«, saj površni opazovalci, ki niso preveč dobro seznanjeni s svetom avtodomov, velikokrat ne razlikujejo med blagovnimi znamkami. Dejstvo je, da Mercedes še vedno velja enega prestižnejših prevoznih sredstev in tudi med počitniškimi vozili pomeni enega vrhuncev ponudbe, še posebej med avtodomi z največjo dovoljeno maso 3500 kilogramov.

 

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)


Pod motornih pokrovom se, odkar so se odrekli priljubljenemu in zmogljivemu motorju V6, vrti tehnološko napreden dvolitrski štirivaljnik. Ta je na voljo v različicah s 150 in 170 »konji«, serijsko za prenos moči skrbi šeststopenjski ročni menjalnik, za doplačilo pa sodoben 9G-Tronic (avtomatski) menjalnik. Seznam sistemov za pomoč vozniku, ki poskrbijo za prijetno vožnjo, je precej dolg, vsebuje pa po večini več pomoči, kot ste je navajeni iz svojega osebnega avtomobil. Pogon je pri Adrii Matrix vedno speljan na prednjo os, saj je nadgradnja izdelana na podvozju AL-KO, ki zagotavlja stabilnost in nosilnost.

 

 

ELEGANTNI POLINTEGRIREC

Dostavnik Mercedes Sprinter je od Fiata Ducato ožji sedem centimetrov, kar ob zunanji širini Matrixa Supreme 230 centimetrov pomeni, da je prehod med voznikovo kabino in bivalno nadgradnjo točno toliko širši. Na vsaki strani dobrih 3,5 centimetra, prehod pa so lepo povezali z atraktivno stopnico, ki olajša vstop na prednja sedeža, hrkati pa poskrbi za vizualno precej lep detajl, še posebej, če vozilo pogledamo s prednjega konca.

 

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)


Bivalna nadgradnja je enaka kot pri polintegriranem Coralu in s strani precej dinamična. V elegantno speljani krivini, ki se začne že s kapo nad voznikovo kabino in se nadaljuje proti sredini nadgradnje je pri modelu Matrix »skrita« dvižna postelja, pri Coralu pa so z njo poskrbeli za nadvse zračen salon z več panoramskimi okni. Tudi Matrixova streha je lepo »naluknjana«, saj ima vsak prostor svoje strešno okno. Ta so, kar moram posebej pohvaliti, kakovostna,Prav povsod so vgradili Mini Heki s prozornim pokrovom ali pa večje okno, nad voznikovo kabino pa se pne velikansko panoramsko okno, ki je nekoliko zatemnjeno.

 

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)


Vhodna vrata so široka, zato je vstop udoben. Trend, ki smo ga nekoliko zasmehovali pred leti, ni namenjen samo nekoliko obilnejšim, s širokimi vhodnimi vrati je olajšan tudi vstop s prtljago v rokah ali pa recimo med nošnjo obeda na mizico pod tendo. Vsa stenska okna so Dometicova, zatemnjena, izstavljiva in opremljena s komarniki in zatemnilnimi roloji.
Vrh ponudbe polintegrircev Adria Mobil ponuja štiri modele z oznako M-B: Coral Supreme M-B 670 DL in 670 DC, Matrix Supreme M-B 670 SL in 670 DC.

 

 

IZVRSTNA TEHNIČNA OPREMA

Tehnološko, vsaj kar se gradnje nadgradnje tiče, pri Adrii ostajajo zvesti tradiciji, saj Comprex izdelava nadgradnje zagotavlja čvrstost in togost bivalnika. Inovativne pa so rešitve prtljažnih prostorov in odlagalnih mest za shranjevanje v tehničnem dvojnem dnu (višina 13 centimetrov), garaži, ki je vedno (če le model omogoča) visoka 120 centimetrov, vsa razsvetljava je v tehniki LED. Rezervoarja sta na toplem, v dvojnem dnu. Izpust je preprost – za ta namen so desno pod volanski obroč namestili dve stikali, s katerima udobno, kar z voznikovega sedeža, spraznimo vsebino obeh rezervoarjev.

Za ogrevanje skrbi toplovodni grelec Alde s sevalniki toplote, ki so razporejeni ob robovih bivalne nadgradnje, z ogrevanim dvojnim dnom. Med testom smo bili nad delovanjem ogrevanja navdušeni, pod se zelo hitro ogreje in bivalni del s sevanjem prijetno ogreva prostor. Tudi za sedežno klopjo in ob ležiščih topel zrak prijetno vstopa v prostor. Tudi tu moramo razvojnike pohvaliti za izvedbo.
Adria Mobil je bila ena prvih, ki je v svojih počitniških vozilih ponudila nadzor nad vgrajeno tehniko prek aplikacije. Adria MACH omogoča nadzor nad vsemi pomembnimi komponentami vozila kar prek pametnega telefona v roki, zadeva pa preverjeno odlično deluje.

 

PREVOŽENI KILOMETRI

Na daljšem preizkusu avtodoma se vedno potrudimo, da se popeljemo prav po vseh voznih podlagah. Saj lahko le tako resnično spoznamo vozilo. Na tokratnem testu smo se popeljali po avtocestah (približno 70 odstotkov vse poti), regionalnih cestah, splezali preko enega manjšega prelaza z nekaj serpentinami in se v iskanju popolnih posnetkov »cijazili« po makadamskih cestah. Prva stvar, ki je prijetno presenetila, je bila relativna tišina v bivalniku med vožnjo. Resda je imelo ob koncu testa vozilo na števcu prevoženih kilometrov »le« nekaj manj kot 3000 kilometrov, a vseeno sem bil prijetno presenečen nad zvočno kuliso.

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)
Naš tokratni sopotnik je imel pod motornim pokrovom motor s 150 »konji«, ki se je lepo ujel s samodejnim menjalnikom 9G-Tronic. Moč motorja sicer na daljših avtocestnih vzponih morda ni dorasla dinamičnemu premikanju vozila, a zadostuje, da mirno in brez slabe volje prehitevamo tovornjake in počasnejše od sebe. Za kaj več, pa bo treba poseči po močnejšem motorju. Nenazadnje vozilo pripravljeno za vožnjo tehta 3196 kilogramov (zato so pri NDM 3,5 tone na voljo le trije sedeži!) O menjalniku samo dobro, pretika neslišno in brez nepotrebnih tresljajev ali trzanj.

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)
Vgrajeni asistenčni sistemi poskrbijo, da bo vožnja lahkotna, za voznika pa manj stresna. Posebej priročna sta radarski tempomat, ki ohranja oddaljenost od pred nami vozečimi vozili (odlično na avtocesti, ko vozimo v koloni za tovornjaki ali pa na prehitevalnem pasu, ko je treba biti ves čas pozoren na situacijo nekaj vozil pred nami – tu vozilo samo ohranja razdaljo in po potrebi zavira) in asistent pri vožnji ob bočnem vetru, ki preverjeno pomaga vozniku tako v kriznih situacijah ob močnih bočnih sunkih vetra kot tudi pri prehitevanju tovornjakov. Vseeno pa ima pri omembi asistenčnih sistemov pripombo: asistent za ohranjanje voznega pasu me je nekajkrat prav pošteno pretresel, ko sem na avtocesti »zašel« iz voznega pasu na prehitevalni pas brez vključenega smernika. Priznam, če bi bilo vozilo moje, bi asistenta zagotovo onemogočil. Vse ostalo pa deluje povsem po mojem okusu, tudi tempomat (ki pa bi se mu na avtocesti bolj podal močnejši motor). Prav mi je
Sedenje v voznikovi kabini na v pravo usnje oblečenih prednjih sedežih je zelo udobno, pregled na dogajanje na cesti naprej in vstran je dober. Ogledali sta veliki, vzvratna kamera na velikem zaslonu infotainmenta MBUX pa na žalost ne more (bolj rečeno sme) opravljati vloge vzvratnega ogledala. Škoda.

 

 

UDOBNI BIVALNIK

V bivalni del vstopimo skozi že prej omenjena 65 centimetrov široka vhodna vrata, z oknom in koškom (ta je eden redkih kosov vgrajene opreme, ki se med vožnjo oglaša). Kupci lahko izbirajo med pohištvom v slogu Cashmere ali Revere Moro ter kar šestimi različnimi vrstami oblazinjenja: nekoliko manj imenitnimi Arno, Mabel in Bernice ter med prestižnimi usnjenimi garniturami Edvard (črno usnje), Harry (»BMW« rjavo usnje) in Charles (nežno krem usnje). Priznam, tudi sam sem se nasmejal pri poimenovanjih usnjenega oblazinjenja!
Pri vhodu so namestili multimedijsko steno, z nosilcem TV zaslona (velikosti do 32 palcev), stikali pametnima sistema razsvetljave in nadzorom vgrajene opreme in ogrevanja Alde.

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)

Tu je nameščeno tudi stikalo za pomik dvižnega ležišča (s pripadajočo varovalko).
Bivalni del je po vsej dolžini (razen pri ležiščih v spalnici) visok 198 centimetrov, pod dvižno posteljo pa 7 centimetrov manj. Notranja širina znaša prijetno prostornih 220 centimetrov.

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)
Salon je klasične »SL« zasnove in nadvse prostoren. Naj osvežim spomin – črka S pri Adrii Mobil pomeni salon z vrtljivima prednjima sedežema in sedežno klopjo (»polovična« dineta), proslavil pa se je že pred dvajsetimi leti v legendarni postavitvi SP (P kot prečno dvojno ležišče zadaj). Gre za danes najbolj priljubljeno postavitev v svetu avtodomov, ki prinaša veliko prostora v salonu. Sedežna klop v obliki črke L je za sedenje udobna in dovolj široka za dva. Naslon ponuja na novo razvit sistem vzglavnikov, ki so potopni, med kuhinjo in salonom pa tako ni več visoke pregrade.

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)
Jedilna miza ima ploskev veliko 84 x 75 centimetrov in je nastavljiva v vse smeri. Nameščena je na višini 79 centimetrov. Nad voznikovo kabino so za še več svetlobe v salonu vgradili panoramsko strešno okno. Pri odpiranju okna rokam pomagata dva plinska blažilca. Ob straneh panoramskega okna sta dve mali omarici, nad sedežno klopjo so namestili viseči omarici, še ena je nad foteljem ob vhodu. Vse tri so vgrajene pod dvižno posteljo in se pomikajo skupaj z njo.
Adria Matrix Supreme M 670 SL je fizično razdeljena v dva prostora (salon in spalnico), ki jih delijo čvrsta, lesena krilna vrata kopalnice.

 


RAZKOŠNA KUHINJA

Bivalni del je, četudi ima Matrix klasično zasnovani salon, opremljen s kuhinjo v v obliki narobe obrnjene črke L, kjer je ožji del spredaj.

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)

Kuhinjski blok je visok 90 centimetrov, delovna površina pa meri 95 centimetrov v širino ter 75 oziroma 60 v globino. Plinski kuhalnik je razvit posebej za Adrio Mobil, nameščen pa je ob boku vozila, torej umaknjen navznoter, s čimer so zagotovili uporabno delovno površino bližje uporabniku. Korito je skorajda kvadratnih mer in nameščeno ob levi strani. Opremljeno je s pokrovom.

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)

Nad njim sta dve večji kovinski polički (ena od njih nosi aparat za kavo, druga kapsule – midva sva jih uporabila za rož'ce).

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)

Prostora v viseči omarici ni na pretek, se pa kuhinja odkupi s prostornostjo predalov pod pultom (četudi bo kar težava kam z večjimi »piskri«) in z globoko omarico vrh 142-litrskega hladilnika ob vhodu. Kulinarične virtuoze bosta navdušili še plinska pečica in napa.

 

 

DVIŽNA POSTELJA

Dvižno dvojno ležišče so v Matrixu namestili nad salonom. Posebna konstrukcija omogoča elegantno navpično premikanje ležišča, ki meri 130 x 200 centimetrov.

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)

Seveda ga, kot se za vozilo tega cenovnega razreda spodobi, pomika elektrika. Spuščeno ponuja 75 centimetrov prostora do stropa, nameščeno pa je na višini 131 centimetrov od tal. Za dostop so dodali aluminijasto lestev, za varnost poskrbita dve varnostni mreži. Za prezračevanje in veliko svetlobe poskrbi prednje panoramsko okno.

 

 

»MASTER BEDROOM«

V spalnici so namestili udobni ločeni ležišči. Postelji sta prijetno široki in dolgi (205 x 80, 180 x 58 in 203 x 80 centimetrov), do stropa je krepko čez meter višine za sedenje in udobno počivanje.

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)

Na desni steni (v smeri vožnje) so predvideli prostor za TV zaslon, ob levi pa so nameščena drsna vrata, s katerimi poskrbimo za intimo v spalnici. Ob vzglavju so dodali tri viseče omarice, nad karnisama pa ozke, a dolge police. Pod levim ležiščem je velika omara, ki sprejme visečo garderobo.

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)

Dodali so uporabno rešitev – za udobno dostopanje do garderobe elektromotor dvigne obešalo z obešenimi oblačili iz omare (v ta namen dvigne tudi del ležišča). Pod desnim ležiščem so dodali še dva uporabna velika predala.

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)

Pri vznožju je za leseno »blendo« vgrajen rezervoar tekočine sistema Alde (ta mora biti vgrajen na najvišji točki ogrevalnega sistema in ker vozilo nima velike pokončne garderobne omare, je to edina tehnično izvedljiva rešitev).

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)

Do ležišča v spalnici dostopamo po velikih in stabilnih stopnicah.

 

 

LOČENA KOPALNICA

Notranja postavitev z veliko spalnico in prostornim salonom s kuhinjo si zasluži tudi ločeno kopalnico, kar pomeni veliko prostora za umivanje.

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)

Stranišče je postavljeno na udobni višini, omaric je dovolj. Pult je dovolj velik, navdušita nanj postavljeni umivalnik v obliki kadice in elegantna pipa.

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)

Mateja je pogrešila še eno ogledalo, potarnala je nad materialom omarice, na kateri se poznajo prav vsi prstni odtisi.

 

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)

Kabina za prhanje pravokotne oblike in je na levem boku vozila. Vrata so iz pleksija, odpirajo se v obe smeri.

 

 

PROSTORNA GARAŽA

Adria Matrix Supreme M 670 SL ponuja veliko garažo, v kateri boste lahko vozili tudi kolesa. Na obeh bokih so vgradili enaka vrata (85 x 120 centimetrov), v garaži pa sta zelo uporabni vtičnici za električni omrežji napetosti 12 in 230 voltov ter zunanja prha (praktično vgrajena na levi strani garaže, da ne močimo tal pod tendo).

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)

Ob desnih vratih je pod ležiščem večja niša, kamor lahko pospravimo mizico in dva stola.

 

 

Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)
Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)Adria Matrix Supreme M-B 670 SL (2023)