17. december, 2018
Malibu Van 640 LE Charming GT: GT kot »Gran Tourismo«

Sezona 2019 je prinesla nekaj modelov predelanih kombijev z v bivalni del integrirano voznikovo kabino. Kjer je nekoč bila nad glavo polica, je sedaj za ped več prostora za glavo. In kar je še pomembneje – namesto pločevinaste strehe se pne veliko panoramsko okno, ki v prednji del kombija dovaja obilje svetlobe. Prvi izmed preskušanih s tovrstno rešitvijo je gornješvabski Malibu Van 640 LE Charming GT.

Karl-Heinz Schuler, lastnik podjetja Carthago, vizionar, ki je leta 1979 v domači garaži pričel z izdelavo oziroma bolje rečeno predelavo kombijev v bivalnike, je zanimiv gospod, ki bo 2. 11. 2018 praznoval 65. rojstni dan. Izmed vseh njegovih odlik najbolj cenim dejstvo, da je aktivno vpet v razvoj vozil ter da se z njimi, preden ugledajo luč javnosti, pobliže spozna in z njimi tudi popelje. Tako ni čudno, da je velika večina njihovih vozil med kupci široko sprejeta, podjetje pa iz leta v leto beleži skokovito rast. Pred petimi leti ponovno oživljena blagovna znamka Malibu, s katero je gospod Schuler tudi pričel poslovno pot, je zadnja tri leta samostojna, za sezono 2019 pa ponujajo kopico novosti. Mednje sodi tudi tokratni preizkušanec, a o njem nekoliko kasneje.

 

NOVOSTI MALIBU 2019

Blagovna znamka avtodomov Malibu je za sezono 2019 bogatejša za peterico novih modelov in tri notranje postavitve. Povsem na novo je razvit kompaktni integrirec I 441 LE z ločenima posteljama v zadku in dolžino vsega 663 centimetre. Ležišči v zadku sta dolgi do dveh metrov, kar potnikom omogoča udobno spanje in počitek. Skrivnost prostornosti na tako kratki zunanji dolžini je v tako imenovani kopalnici »Vario Bad«, ki se pohvali s premično (recimo ji zasučno) steno. Ročno namreč stenski element z umivalnikom zasučemo preko stranišča, s čimer nastane velika kabina za prhanje.
Ostale novosti so daljše, saj se Malibu spogleduje tudi s prostornostjo dolžine sedmih metrov in pol, ki ponuja obilo prostora v predelu salona in kopalnice. 747 centimetrov dolgi modeli T/I 490 in T/I 500 (oba novinca sta na voljo tako v polintegrirani kot tudi integrirani različici) v prednjem delu ponujajo sedežno klop v obliki črke L, kuhinjski kot enake zasnove ter razkošno odmerjeno ločeno kopalnico z večjo kabino za prhanje. Modeli se razlikujejo v zadnjem delu, kjer modela T/I 490 ponujata ločeni ležišči, ki ju lahko združimo v večje ležišče za tri, modela T/I 500 pa veliko sredinsko posteljo z opcijsko garažo za kolesi s patentiranim dvižnim sistemom.
SERIJA MALIBU VAN
Serija Malibu Van sestoji iz treh modelnih linij: Van, Van Charming in najimenitnejše Van Charming GT.
V seriji Van je na voljo šesterica modelov, dolžine med 540 in 636 centimetri. Najkrajši je 540 DB s prečnim dvojnim ležiščem in kompaktno kopalnico, kjer se stranišče pomakne pod sedežno klop , s čimer se zagotovi prostor kabini za prhanje. Naslednji je 600 LE z ločenima ležiščema v zadku, ki je dolg šest metrov, stranišče pa se pomakne vstran in pod posteljo. 600 DB ponuja prečno dvojno ležišče, tudi tu se stranišče v kopalnici umakne pod posteljo. 600 DB Low Bed je po tlorisu enak modelu 600 DB, le ležišči sta postavljeni nižje in s tem dostopni širši množici uporabnikov. 600 DSB 4 že z imenom sporoča, da je namenjen četverici. V zadku so namreč namestili dve dvojni ležišči (kot pograd), v 600 centimetrov dolgem vozilu pa sta na voljo še kompaktna kopalnica in kuhinjski pult ob vhodu. Model 640 LE je edini z »navadno« kopalnico, kjer je stranišče fiksno, v zadku pa ponuja ločeni ležišči.
Serija Van Charming postreže z dvema modeloma, 600 DB in 640 LE, od serije Van pa se razlikuje po nekoliko drugačnem pohištvu s svetlimi stenami omar in vratci iz temnejšega lesa in s kromirano letvijo.
Vrhunec ponudbe predstavlja letos predstavljena serija Van Charming GT, ki ponuja enaka modela kot serija Van Charming, od manj imenitnih bratov pa se razlikuje po velikem panoramskem oknu nad voznikovo kabino.
Kupci serije Van lahko v osnovi izbirajo med dvema različicama notranje opreme – Turin in Cherry Shinning -, kupci serij Charming in Charming GT pa se bodo razvajali z imenitnejšo zasnovo pohištva, ki jo odlikujejo temna vratca omaric in svetlejše stene. Na voljo so štiri oblazinjenja iz blaga, prav toliko v kombinaciji blaga in umetnega usnja, troje oblazinjenj z delnim usnjem ter četverica usnjenih oblazinjenj.

VAN CHARMING GT
Serija je bila prvič na ogled postavljena letos junija, ko smo se lahko z modelom Van 640 LE Charming GT popeljali po gričevnatih obronkih Bodenskega jezera.
Kratica GT v avtomobilski industriji označuje vozila, ki se od povprečnežev razlikujejo predvsem po več udobja, z večjo prostornostjo. Eden od primerov je na primer BMW 5 GT, ki se od klasične limuzine serije 5 razlikuje predvsem v prostornosti in udobju zadnje klopi, ki je namenjena le dvema izbrancema. Van Charming GT je bil po besedah snovalcev zasnovan z mislijo na kultne avtomobile, predvsem pa namenom popotnikom ponuditi kar največ udobja in prostornosti na sicer zelo omejenem prostoru. Nenazadnje merijo kombiji le malce čez dva metra v širino!
Vožnja z novincem je v veselje, saj veliko panoramsko okno nad glavama spredaj sedečih v notranjost prinaša obilo svetlobe, predvsem pa tu ni več tistega značilnega občutka utesnjenosti. Sam sicer ne sodim med visokorasle, a me je v predelanih kombijih vedno znova zmotila bližina stropa nad glavo. Tu tega ni več, panoramsko okno pa omogoča tudi drugo dimenzijo opazovanja okolice.
Pod motornim pokrovom se vrti dovolj poskočnih 130 »konjev« (96 kilovatov), menjalnik je bil ročni, a dovolj natančen za brezbrižno vožnjo. Serijsko je na voljo le voznikova zračna blazina, a se vozilo odkupi z asistenčnimi sistemi hill holder, Traction Plus, Hill Descent Control, stranski stekli pomika elektrika, žarometa sta vedno opremljena še z dnevnimi lučmi v tehniki LED. Rezervoar za gorivo drži 90 litrov dizla.

VANČEK ZA DVA
Četudi vas bo kdo poskusil prepričati, da se lahko v predelanem kombiju zlahka pelje (in tudi biva) četverica popotnikov, pa temu ni tako. Resnično »na komot« se bosta v predelanem kombije ne glede na dolžino vozila prevažala dva, vse ostalo bodo kompromisi, ki hitro vodijo v zamere ali celo v kreganje.
V salonu, nad katerim se pneta dve panoramski okni (Midi Heki velikosti 50 x 70 lahko odpremo s pomočjo vrtljive ročice, prednje je fiksno), so na voljo štiri sedišča. Dve na sedežni klopi ter dve na vrtljivih sedežih spredaj. Sedišča so oblečena v usnje, velika jedilna miza, ki je vpeta v steno vozila, je povečljiva.

KUHINJA
Kuhinjski kot ob vhodnih vratih sploh ni kompakten, saj so hladilnik pomaknili bolj nazaj, s tem pa naredili prostor veliki delovni površini. Tu sta kuhalnik in korito, pod pultom pa dva velika predala. Hladilnik je nameščen »na višini oči«. Ni kompresorski kot je dandanes »v modi«, temveč absorbcijski, ponuja pa uporabno prostornino 80 litrov in 5 litrov zamrzovalnika.

KOPALNICA 3 V 1
Pri Malibuju so posrečeno kopalnico poimenovali »3 in 1 Flexi-Bad«, ponuja pa umivalnico, stranišče in večjo kabino za prhanje na zelo omejenem prostoru. Gre za to, da je stranišče pomično – ko se želimo oprhati ga preprosto zasunemo proti zadku in »skrijemo« pod ležišče zadaj, s tem pa nastane velika kabina za prhanje. Pult je dovolj velik za udobno umivanje, dodali so nekaj omaric. Kabina za prhanje ima vrata iz umetne mase.
SPANJE
V osnovi je Van 640 LE Charming GT namenjen paru, četudi ga je mogoče dobiti tudi z dodatnim ležiščem spredaj. Tisto je bolj zasilne narave, zato bom tu zapisal, da je edino pravo ležišče zadaj, kjer so ponudili ločeni ležišči. Gre za dve ležišči, ki sta različnih dimenzij. Daljše je dolgo 196 centimetrov in široko 90, krajše pa je dolgo le 183 centimetrov, a zato široko kar 102. Ležišče je morda nekolikanj nenavadnih mer, a zato nič manj primerno za »dva, ki se imata rada«. Nenazadnje pa je široko nadstandardnih 190 centimetrov. Za piko na i so dodali okrogla okna na bočnih stenah, ki pridajo še poseben, skorajda navtični občutek.
PRTLJAŽNI PROSTORI IN OMARE
Nad spalnico so obesili šest visečih omaric, nad kuhinjo sta dve, nad salonom še ena. Prostora tako ne bo primanjkovalo, saj je pod hladilnikom še nekaj dodatnega prostora, uporabna predala sta tudi v stopnica zadaj in pod sedežno klopjo. V zadku je klasična »vanovska« garaža, v njej pa tudi prostor za dve normalno veliki plinski jeklenki in ogrevanje Truma Combi.

ZAKLJUČEK
Van Charming GT predstavlja vrh ponudbe predelanih kombijev Malibu. Na voljo je v dveh različicah, kupce pa bo razvajal predvsem z drugačnostjo in obilico opreme. Po tej plati mu lahko konkurira le malokateri van na trgu.