19. april, 2020
Zimski test: Tourne Mobil Black Edition

Si želite izstopati? Biti videni? Potem se popeljite s Tourne Mobilom Black Edition, s katerim smo bili opaženi prav povsod. V mestu, na cesti, a še najbolj na snegu, kjer je kontrast med izzivalno črnim predelanim kombijem in snežno belo pokrajino še posebej očiten in kjer se Tourne Mobil, ki je povsem prilagojen za mrzle zimske dni, tudi najbolje počuti.

 

Tourne Mobil Black Edition - zimski test

 

 

SLOVENSKA ZNAMKA

Kljub angleško zvenečemu imenu je Tourne Mobil slovenska blagovna znamka. Je relativno mlada blagovna znamka, z nekaj letno tradicijo, predelane kombije pa izdelujejo v sodobnem proizvodnem obratu na Vrhniki.
Predelani kombiji Tourne Mobil so v celoti plod slovenskega znanja, pri njihovem rojstvu pa je sodelovala ekipa, ki ima v svetu počitniških vozil bogate izkušnje. Trenutno je na voljo en sam model na osnovi Peugeota Boxer, ki je hkrati eden redkih predelanih kombije dolžine šestih metrov s štirimi ležišči. Zahvaljujoč inovativnemu in patentiranemu sistemu Dream4System Tourne Mobil ponuja dve fiksni ležišči zadaj in dve sestavljivi spredaj v predelanem kombiju klasične notranje postavitve: spredaj dnevni prostor, ki mu sledita kuhinja in kopalnica, zadaj pa se nahaja dvojno ležišče.

 

 

NOVI MOTORJI

Znamka Tourne Mobil ostaja zvesta levčku na pokrovu motorja, pri samem osnovnem vozilu pa je prišlo v letu 2019 do korenitih sprememb pri motorju zaradi zagotavljanja okoljevarstvenih standardov. Ko so leta 2017 zaradi standarda EURO 6 zmanjšali prostornino motorjev na okrogla dva litra, so bili le-ti na voljo s tremi različnimi močmi: 110, 130 in 160 »konji«, ki so bili opcijsko opremljeni tudi s tehnologijo Start-Stop.
Z lanskim letom sta dvojčka iz koncerna PSA Citroën Jumper in Peugeot Boxer dobila nove motorje, ki sedaj ustrezajo standardu EURO 6.2 D, povečala pa se je tudi notranja prostornina motorjev. Ta sedaj znaša 2179 kubičnih centimetrov, kupci pa lahko izbiramo med tremi različnimi izvedbami glede na moč: 120, 140 in 165 »konjev«. Glede na stare motorje, ti agregati zmanjšujejo delež izpustov CO2 in NOx, hkrati pa so nekaj manj požrešni. Proizvajalec obljublja celo do litra manjšo porabo na sto prevoženih kilometrov. Za doseganje normativa EURO 6.2 D je potrebno dodajanje aditiva Ad Blue.
Motorji so še vedno na voljo le z ročnim menjalnikom, opcijsko tudi s sistemom Start-Stop. Tega je imel vgrajenega tudi preizkusni Tourne Mobil in moram reči, da mi je povzročil kar nekaj sivih las. Motor se namreč v križiščih nekajkrat ni samodejno zagnal, posledica pa je bila kolona za mano in nekaj jeznih pogledov. Saj veste, kako je v mestnih središčih … To pa je tudi edina zamera s preizkusa, Tourne Mobil je namreč, kot marsikateri predelani kombi, neslišen sopotnik, kar se trušča s cestne podlage tiče, zelo tih pa je tudi v notranjosti, kjer so razvojniki delo, kar se škripanja pohištva tiče, opravili z odliko.

 

 

LEVČEK NA VOLANU

V voznikovi kabini so si predelani kombiji in avtodomi v večini nadvse podobni, saj jih je večina izdelanih na osnovi trojčka Ducato, Boxer in Jumper. Tak je tudi Tourne Mobil, a to ne pomeni nič slabega. Gre za preverjeno zasnovo, kjer je vse točno tam, kjer pričakujemo zadnjih štirinajst let. Stikala so logično razporejena, sedenje za v usnje oblečenim volanskim obročem je udobno, volanski obroč ravno prav debel.
Sedeži so oblečeni v blago bivalnega dela in dovolj udobni tudi za daljše poti, potnika na zadnji klopi pa bo razveselil klinasti dodatek v naslonjalu klopi, s katerim so naredili naklon klopi udobnejši za sedenje.

Pod motornim pokrovom se je vrtel najmočnejši agregat, ki vozniku daje skorajda športne občutke pri vožnji, pospeški so za vozilo te velikosti in teže nadvse spodobni, poraba goriva dokaj nizka. Kot rečeno me je zmotil le sistem Start-Stop. Moč motorja zadošča tudi pri vožnji polno naloženega vozila v hrib, kar sva z Matejo preizkusila z vzponom pod Krvavec.

 

Tourne Mobil Black Edition - zimski test

 

Ena redkih zimskih idil letošnje zime naju je pričakala na Kriški planini, do koder je Tourne Mobil lahkotno pripeljal brez težav, nove zimske pnevmatike pa so poskrbele, da nisva pogrešala niti opcijskega štirikolesnega pogona znamke Dangel, ki bi ceno sicer dvignil za slabih 15 tisočakov.

 


IZDELAN ZA ZIMSKE RAZMERE

Predelani kombiji Tourne Mobil so najprej osvojili kar se zimskih razmer tiče nadvse zahtevni norveški trg, zato so izdatno izolirani. Za sezono 2020 so še izdatneje izolirali pod, na voljo je tudi električno ogrevanje tal. Stene so izolirane z 32 milimetrov neoprenske izolacije, tam, kjer so jeklene ojačitve karoserije pa z vsaj 10 milimetri. Vsa okna so z okvirjem, izstavljiva, tudi na strehi so kakovostna strešna okna znamke Dometic Seitz, od katerih sta kar dve panoramski (spredaj nad dnevnim salonom in zadaj v spalnici) in veliki 70 x 50 centimetrov.
Za ogrevanje skrbi dizelski toplozračni grelec, že serijsko pa ima vozilo dva akumulatorja kapacitete 100 Ah. Da bosta ta dva vedno polna, poskrbi strešna fotovoltaična celica moči 100 vatov. Ker za gretje skrbi dizelski Webasto, vozilo potrebuje prostor le za eno plinsko jeklenko, s tem pa je večji tudi prtljažni prostor. Prtljažnik v Tourne Mobilu meri 98 x 66 x 130 centimetrov in je med največjimi v razredu. V njem boste brez težav prevažali mizo, štiri kamping stole in opremo, za prevoz smuči pa bo treba odstraniti pregrado med prtljažnim prostorom in bivalnim delom.

 

ČETVERICA NA ŠESTIH METRIH DOLŽINE

Sistem Dream4 System  vozilu omogoča štiri fiksna ležišča na vsega šestih metrih dolžine in brez pograda zadaj. Gre preprosto sestavljanje dodatnega ležišča iz sestavnih delov salona – sedežne klopi in jedilne mize, dodatne dele pa dodajamo kot koščke sestavljanke. Tourne Mobil tako na 599 centimetrih dolžine ponuja štiri homologirana sedišča in prav toliko ležišč. Zadaj so namestili dvojno prečno ležišče, spredaj pa dodatno, sicer ne fiksno, ležišče za dva. V bivalnim del vstopamo skozi serijska drsna vrata.

Tourne Mobil Black Edition - zimski test

 


KLASIČNI »VANOVSKI« TLORIS

Dnevni prostor je namenjen štirim. V steno vpeta jedilna miza ima ploskev veliko 85 x 53 centimetrov, nahaja pa se na višini 70 centimetrov. Višina je nadvse udobna za nižje osebe, malce težja je le namestitev otroškega sedeža. Ploskev mize je razširljiva z dvema »podaljškoma«, ki jo podaljšata za dvakrat po 22 centimetrov, skupaj torej kar 44. Prvi je namenjen podaljšanju ploskve jedilne mize, drugi pa izključno sestavljanju dvojnega ležišča Dream4System.

Tourne Mobil Black Edition - zimski test

Preglednost za sedeče na klopi naprej in vstran je dobra. Čeprav lahko iz sedežne klopi sestavimo dodatno ležišče, se na njej sedi udobno. Po navadi so pene naslonjala povsem ravne, tu pa so ji dodali klinasto podlogo, ki doda pravi naklon za udobnejše sedenje. Klop meri 90 x 45 centimetrov, sedalo pa se nahaja na višini pol metra. Ob klopi se nahaja okrog deset centimetrov visoka stopnica, ki pod mizo tvori dvojni pod.

 


KOMPAKTNA KUHINJA

Kuhinjski blok je zelo kompakten, zelo kompaktna pa je tudi izdelava. Zato je pohištvo med vožnjo skorajda neslišno. Kuhinja je po klasični maniri gradnje predelanih kombijev postavljena ob desni bok ob drsnih vratih.

Tourne Mobil Black Edition - zimski test

Delovna površina meri 99 x 45,5 centimetra, pult pa je nameščen dokaj nizko, na vsega 86 centimetrov. Sčasoma se ta višina pri mojih 1,7 metra višine izkaže za zelo prikladno. Do viseče omarice je 65 centimetrov, kar zmanjša nevarnost »butanja« z glavo. Prehod v vozilo skozi drsna vrata je razkošno odmerjen in meri 74 centimetrov.
Z dodano poličko delovno površino razširimo v veliko kuhinjo. Podaljšek meri 33,5 x 40,5 centimetrov. Predalov je, milo rečeno, ogromno. Tu so se pri Tourne Mobilu resnično potrudili, saj so vodila kakovostna (znamke Blum), zapirajo pa se nadvse mehko. Proizvajalec z Vrhnike si tu zasluži pohvalo, saj se takšne izvedbe ne bi smeli sramovati niti mnogo dražji avtodomi. Kuhalnik in korito sta ločena in vsak s svojim pokrovom. Vžig plamena je električen.
Kuhinjo v Tourne Mobilu zaznamujejo tri viseče poličke, leseni »zabojčki« za drobnjarije ali začimbe, ki so v serijski opremi in nameščene ob desni steni kuhinje. Nameščeni so tako, da med vožnjo ne ropotajo.
Kompresorski hladilnik s prostornino malo čez sto litrov stoji desno od kuhinje, nameščen pa je skoraj pod strop.
Nad kuhinjskim blokom se začenja niz visečih omaric, ki se konča pri zadnjih krilnih vratih. Tudi na levem boku je veliko visečih omaric, tako da Tourne Mobil ponuja dovolj prostora za prtljago in garderobo, na voljo pa je še kopica drugih odlagalnih prostorov in odprtin. Snovalci so se potrudili tudi s številom obešal – kar dvanajst smo jih našteli. V kuhinji sta dve za »cunje« dvoje v kuhinji, štiri so za obešanje oblačil na steni in še šest v kopalnici, kjer je po navadi vedno največ zadrege z obešanjem brisač.

 

 

KOMPAKTNA KOPALNICA

Kot v vseh predelanih kombijih te dolžine, so kopalnico namestili ob levi bok, tako za sedežno klopjo.

Tourne Mobil Black Edition - zimski test

Meri 97 x 78 / 65 centimetrov, vrata so lamelna, drsna in se lepo zapirajo. Na višini 54 centimetrov so vgradili kasetno stranišče znamke Thetford, dno kopalnice pa je hkrati kadička za prhanje. V prednjem kotu so dodali manjšo omarico z umivalnikom, na steni pa je šest obešalnikov za brisače.

 

 

SPANJE ZA ŠTIRI

V zadku vozila se nahaja lastniška spalnica, iz katere se ob lepih dneh in ob odprtih krilnih vratih lahko ponuja čudovit pogled, kot ob tokratnem obisku Kriške planine.

Tourne Mobil Black Edition - zimski test

Ležišče meri 190 x 137 centimetrov (realna mera, izmerjena z metrom) in se nahaja na višini 85 centimetrov (vrh vzmetnice), do stropa pa je v spalnici še dober meter prostora. Nekaj manj prostora je za glavi pod omaricama, ki sta zejtni in v višino merita dobrih 40 centimetrov. Na stropu spalnice so dodali panoramsko okno Midi Heki dimenzije 70 x 50 centimetrov.

Tourne Mobil Black Edition - Dream4System
Drugo dvojno ležišče sestavimo iz sedežne skupine (brez prednjih sedežev!). Meri 180 x 115 / 75 centimetrov. Pri Tourne Mobil v serijski opremi ponujajo tudi posteljnino za vsa štiri ležišča. V preizkusnem vozilu je bila v imenitni temno sivi barvi, ki se lepo poda tako svetlo sivim površinam pohištva kot tudi črni barvi zunanjosti vozila.
Pod hladilnikom je velika garderobna omara s prečko za obešanje viseče garderobe, v njenem dnu pa so pospravljene police, ki jih lahko po potrebi namestimo v omari.

 


VELIK PRTLJAŽNIK

Prtljažni prostor meri 98 centimetrov v širino, 130 v dolžino ter 66 v višino, proti bivalnemu delu pa ga zamejujejo drsna vratca. 

Tourne Mobil Black Edition - zimski test

Na levi strani so namestili ogrevan prostor za plinsko jeklenko (za ogrevanje služi dizel iz rezervoarja goriva, za hladilnik pa električna energija napetosti 12 ali 230 voltov), pred njim je praktično izdelan velikanski predal, ki lahko služi za hrambo vse dodatne opreme za kampiranje. Na desnem boku je nameščen rezervoar za čisto vodo, rezervoar za odpadno vodo pa je pod podom vozila.

 

Tourne Mobil Black Edition - zimski test