22. april, 2020
MobilEye asistenčni sistem ME6

Dandanašnji smo vozniki osebnih avtomobilov že kar razvajeni, toliko pomoči nam nudijo naša vozila. Za razbremenitev voznika imajo vgrajenih kup asistenčnih sistemov, da bi lahko skorajda dejali, da vozijo sama. Ohranjevalnik varnostne razdalje, zaviranje v sili, opozarjanje na mrtvi kot nenamerno menjavo voznega pasu so le del tistega, kar nam nudijo sodobna osebna vozila. Kaj pa avtodomi?

 

Pri avtodomih je stvar povsem drugačna. Ker so izdelani na osnovi dostavnih vozil, že v osnovi ponujajo mnogo manj udobja kot osebni avtomobili. In to kljub temu, da cena nemalokrat presega sto ali celo dvesto tisočakov. Samo za občutek – Niesmann+Bischoff Flair je prvi model linerja (prestižnega integrirca), z dvema (delujočima) varnostnima vrečama. Kaj pa ostali? Ti imajo odstranljiv volanski obroč, ki olajša obračanje voznikovega sedeža.


Tudi pri »navadnih« avtodomih, ki se v 90 odstotkih vozijo na osnovi trojčka Fiat Ducato, Peugeot Boxer in Citroën Jumper, ni nič boljše. Sovoznikova zračna blazina je na voljo za doplačilo, v osnovi pa dobimo le nekaj asistenčnih sitemov, a nobenega, ki bi vozniku olajšal vožnjo. O opozarjanju na varnostno razdaljo ali mrtvi kot ali le sanjamo. Nekaj malega so na boljšem vozniki oziroma uporabniki avtodomov na osnovi Mercedesa Sprinter ali Volkswagna Crafter, a še vedno ne dovolj, da bi lahko rekli, da je vozniku olajšano delo. Velik preboj v zadnjih letih sta le radarski tempomat in pomoč v primeru bočnega vetra, ki ju za doplačilo nudi dostavnik z zvezdo na nosu. Kaj pa preostali, ne samo novi avtodomi? Se bo moral voznik še naprej zanašati le na svoje znanje in sposobnosti?
Na srečo ne, saj je na voljo asistenčni sistem MobilEye, ki vozniku precej olajša vožnjo z vozilom brez asistenčnih sistemov.

 


PODJETJE MOBILEYE

Najbrž ste že slišali za podjetje MobilEye, ki je bilo ustanovljeno leta 1999. Še niste? Potem vam ga na kratko predstavimo: 1700 zaposlenih skrbi za razvoj asistenčnih sistemov in programja (EyeQ), ki so bili ob prvi vgradnji vgrajeni v več kot 40 milijonov vozil po vsem svetu 25 različnih blagovnih znamk (OEM vgradnja). Sistem ADAS (Advanced Driver Assist Systems oziroma napredni asistenčni sistemi za voznika) podpira vse tri stebre avtonomne vožnje, vsa tehnologija podjetja MobilEye pa je razvita kot tehnološka različica človeških čutov.

Primarni senzor sistema je kamera z enim objektivom, ki zaznava oblike (na primer pešce in druga vozila), pa tudi podlago, po kateri se vozilo premika, denimo talne označbe in prometne znake in zapise na njih. Kamera je izdelana kot posnetek človekovega vida oziroma očesa in omogoča globinsko zaznavanje okolice tudi pri velikih razdaljah.
Podjetje MobilEye je v lasti Intela, ki je podjetje pripojilo leta 2017, skupni cilj pa je uresničiti dolgoletni sen, avtonomno vožnjo vozil.

 

 

MobilEye ME6

 

ASISTENČNI SISTEMI MOBILEYE

Podjetje MobilEye ponuja množico asistenčnih sistemov, med njimi pa so najbolj razširjeni trije:

  • Sistem Shield je namenjen avtobusom in tovornjakom in opozarja na mrtvi kot in ga s tem odpravlja
  • Sistem ME8 je namenjen flotam vozil
  • Sistem ME6 pa je namenjen osebnim vozilom in tudi avtodomom

 

 

SISTEM MOBILEYE ME6

Osebnim avtomobilom brez vgrajenih asistenčnih sistemov je namenjen sistem MobilEye ME6. Sistem se ob vgradnji priključi na CAN bus in bere hitrost, smernike, zavore, brisalce in luči vozila, v katerega je vgrajen. Na osnovi hitrosti vozila preračunava varnostno razdaljo v sekundah, hitra sprememba razdalje pa generira opozorilo na nalet. Občutljivosti in hitrosti, pri katerih se določene funkcije vključijo, so do določene mere nastavljive ob vgradnji.
Sistem MobilEye ME6 omogoča naslednje varnostne elemente:

  • Opozorilo pred zapuščanjem voznega pasu – z zvočnimi in opozorili na zaslonu opozarja voznika na nenamerno prevoženo črto voznega pasu.
  • Opozorilo na varnostno razdaljo – z zvočnimi in opozorili na zaslonu pomaga vozniku vzdrževati zadostno varnostno razdaljo.
  • Opozorilo na nalet – pravočasno opozarja voznika na možnost trčenja z vozilom pred njim. Opozorilo lahko tako prepreči trk oziroma omili njegove posledice. Vključuje tudi zaznavo motornih koles.
  • Opozorilo na nalet na pešca – z zvočnim in opozorili na zaslonu podnevi opozarja voznike na možnost naleta na pešca. Vključuje tudi zaznavo kolesarjev.
  • Branje znakov za omejitev hitrosti – prepoznava znake za omejitev hitrosti (vključno z elektronskimi in dodatnimi znaki).
  • Nadzor dolgih luči – samodejno prižiga in ugaša dolge luči, brez nevšečnosti za promet pred ali za vami. Funkcija je odvisna od vozila.

 

Sistem ME6 sestavljata dve enoti – zaslonček v bližini voznika in kamera, ki jo pritrdimo ob vetrobransko steklo. Kamera je velika 122 x 79 x 43 milimetrov in tehta 200 gramov. Zaslonček je okrogle oblike, s premerom 49 milimetrov, ohišje pa je globoko 24 milimetrov.


Sistem se lahko vgradi tako v nova kot tudi starejša vozila. MobilEye ME6 stane skupaj z vgradnjo 890 evrov + DDV, strokovno pa ga vgradijo pri slovenskem zastopniku in prodajalcu, podjetju Svetkom d.o.o. iz Ljubljane. Tako bo tudi vaš avtodom opremljen z varnostnimi elementi, ki so v novejših vozilih že standard.

 

MobilEye - zastopa in prodaja SVETKOM d.o.o., Ljubljana

 

Svetkom d.o.o.

Litostrojska 40

1000 Ljubljana

T: 01 235 55 40

GSM: 030 356 368

info@svetkom.si

www.svetkom.si