13. december, 2013
S Carthagom v Carthago City

Dobre tri mesece in pol se že družimo s supertestnim avtodomom.Tokrat smo se odpravili na obisk matične tovarne v kraju Aulendorf blizu Ravensburga.

 

Direktor in lastnik tovarne Carthago, ki v Nemčiji in Sloveniji zaposluje skoraj 900 ljudi, gospod Karl-Heinz Schuler je pred kratkim praznoval šestdesetletnico. Mnogo bolj impresiven pa je podatek, da podjetje Carthago v letu 2014 praznuje 35-letnico obstoja. V tem času je podjetje iz garažne predelave Volkswagnovih Transporterjev preraslo v pomembnega igralca v svetu počitniških vozil, ki je v letu 2012 izdelalo 2500 vozil in imelo skoraj četrt milijarde evrov prometa!

 

Kratka zgodovina znamke

 

Ko je leta 1979 Karl Heinz Schuler začel s predelavo malih kombijev v potovalnike, je v glavi že imel načrte za prihodnost. A najbrž si tudi vizionar njegovega kova ni predstavljal, da bo v treh desetletjih podjetje postalo pomemben proizvajalec prestižnih avtodomov s ceno krepko preko sto tisočakov.
Samo osem let po ustanovitvi so proizvodnjo preselili v Schmalleg, kjer pa je proizvodna dvorana že po dveh letih postala premajhna in so jo morali razširiti za skoraj trikrat. Leta 1993 so predstavili prvi avtodom s spalnim nadstreškom, ki so ga poimenovali Abakus.

 

Carthago Abakus - prvi model s spalnim nadstreškom

 

Na osnovo Volkswagna T4 postavljeni mini alkoven je postal uspešnica, tovarna pa je ponudbo avtodomov s spalnim nadstreškom še razširila. Le nekaj let kasneje, leta 1999, so predstavili prvega integrirca, model M Liner, na osnovi Mercedesa Sprinter in Iveca Daily. Od takrat je šlo samo še navzgor. Leta 2008 so odprli popolnoma na novo zasnovano tovarno v prekmurskih Odrancih, kjer nastajajo modeli Compact-Line, C-Tourer, C-Line in novi predelani kombi Malibu, ki obuja nekdanjo slavo Carthaga kot druge največje znamke predelanih kombijev v Evropi.

 

Pestra ponudba modelov

 

Modelna paleta znamke Carthago obsega vse razrede avtodomov razen avtodomov s spalnim nadstreškom, ki so po besedah gospoda Karl-Heinza Schulerja v današnjem času namenjeni oddajanju v najem in manj zahtevnim kupcem, ki posegajo po cenovno dostopnejših modelih.
Vstop v svet Carthaga pomeni serija predelanih kombijev Malibu, ki so narejeni na osnovi Fiata Ducato in dobavljivi za malo več kot 40 tisočakov, kolikor zahtevajo za osnovno različico. Tudi za Malibuja je, tako kot za celotno modelno paleto, značilna kakovostna gradnja z izbranimi materiali. Tudi cenovno relativno ugodni predelani kombiji Malibu so v notranjosti pravi predstavniki znamke Carthago. Sledi lani predstavljena serija Compact-Line, ki je podobna serijama C-Tourer in C-Line, a dobrih 15 centimetrov ožja. Vse omenjene modelne serije so proizvedene v Sloveniji.
V novi tovarni v Aulendorfu delajo prestižnejše serije začenši z E-Line, ki mu sledita sorodni S-Plus na osnovi Iveca Daily in nekoliko večji High-Liner. Vrh ponudbe predstavlja serija Liner Deluxe, ki je dobavljiva v dveh izvedbah nadgradnje (višja ponuja v zadku garažo za manjši osebni avtomobil).

 

Carthago City

 

Ko smo leta 2012 novinarji na predstavitvi modelne palete 2013 videli gradbišče novega sedeža tovarne sredi polj in kupov peska v bližini Aulendorfa, si nikakor nismo mogli misliti, da bodo že čez dobrega pol leta prostori ne samo izgotovljeni, temveč že vseljeni.
Na novi lokaciji so združeni upravni prostori, proizvodnja, predstavitveni salon, center rabljenih vozil in delavnica.
V predstavitvenem salonu, ki so ga »strateško« postavili prav ob vhod v Carthago City, so predstavljene vse modelne serije od najmanjšega (in najcenejšega) Malibuja do prestižnih integriranih Liner Deluxe, z manjšim osebnim vozilom v zadku.

 

Carthago City - razstavni salon

Šele ko vidite celotno ponudbo vozil te znamke, vam postane jasno, kako kompleksno in široko ponudbo imajo in to kljub dejstvu, da v ponudbi nimajo alkovnov in počitniških prikolic. V primeru, da vam finančno stanje ne dovoljuje nakupa novega linerja, lahko v paviljonu poleg izberete med rabljenimi Carthagi. Ponudba je resnično raznolika.

 

Carthago City - center rabljenih vozil

Proizvodni obrat s skladiščem si lahko ogledate vsak petek, a le s predhodno najavo in v omejenem številu. Le osem oseb naenkrat sprejmejo. Ob našem obisku smo si lahko ogledali proizvodnjo vozil serije E-Line.

 

Carthgago E-Line - proizvodna linija


Servisna delavnica je namenjena manjšim popravilom pred izdajo vozila in pa popravilom, ki jih nekateri pooblaščeni serviserji ne zmorejo opraviti (denimo menjava vetrobranskega stekla na integriranem vozilu). Obiskovalcem ponujajo v izposojo električna kolesa, izlete v bližnjo okolico, če pa se vam med čakanjem, da popravijo vaše vozilo, nikamor ne ljubi, lahko posedite v moderno opremljeni čakalnici. Med našim obiskom so si mojstri vzeli čas za nastavitev mehanizma dvižne postelje in popravilo vrat garaže. Oba posega so opravili brezhibno in odpravili težave.

 

Servisna delavnica - Carthago City

Medtem ko je večina stavb v kompleksu moderno antracitne ali srebrne barve, je upravna zgradba obarvana rdeče. Tu ima sedež uprava, tu so tudi nekateri ključni oddelki za delovanje podjetja. V pritličju pa je poleg tovarniške menze še velika predavalnica.

 

PZA za obiskovalce

 

Pri Carthagu vsem obiskovalcem, ki se v Aulendorf pripeljejo z lastnim avtodomom, nudijo možnost brezplačne prenočitve na prostranem parkirišču s popolno oskrbo. Poleg je plato z odtočnim mestom in s sanitarno postajo. V času našega obiska sredi decembra je bilo kljub slabemu vremenu tam sedem avtodomov.