
Cene počitniških vozil, tako rabljenih kot novih, so v zadnjih nekaj letih naravnost podivjale. Kar se je nekoč dobilo za 50 ali največ 60 tisočakov, je danes dražje tudi za 20 ali 30 tisoč evrov. Zato sem bi toliko bolj vesel testa cenovno dostopnega alkovna Rimorjeve serije Kilig, ki stane 70 990 evrov. Kaj za to ceno Kilig ponuja oziroma, mu kaj manjka v primerjavi z dražjimi tekmeci?
V zadnjem letu je veliko evropskih proizvajalcev zaradi težav z dobavami osnovnih vozil ponudilo vsaj eno serijo avtodomov na osnovi Forda Transit. Rimor je bil pred dvema letoma eden prvih, s serijo Kilig pa imajo precej smele načrte. Na voljo so tako avtodomi s spalnim nadstreškom kot tudi polintegrirci (klasični in z oznako Plus tudi z dvižno posteljo). Ime Kilig je zanimivo, sveže in, zanimivo, četudi italijanščina ponuja množico ušesom prijetnih besed, ne izhaja z Apeninskega polotoka. Beseda prihaja iz jezika filipinskega plemena Tagalog in opisuje občutek, navdušenje, ob nečem romantičnem ali čudovitem.
AVTODOMI S SPALNIM NADSTREŠKOM
Avtodomi s spalnim nadstreškom so tisti najbolj pravi odgovor, ko pomislimo na družinsko namembnost. Šesterica alkovnov serije Kilig ima vedno na voljo vsaj štiri fiksna ležišča, dve v spalnici in dve v nadstrešku visoko nad voznikovo kabino.
Kilig 4 je dolg vsega 595 centimetrov, kar pomeni, da bo z njim vožnja s trajektom še posebej ugodna. V zadku je precej visoko prečno postavljeno dvojno ležišče, pod katerim je za to dolžino dovolj velika garaža za prijeten oddih. Kopalnica in kuhinja sta kompaktni, tudi salon je kompaktnih mer.
Kilig 5 je dolg 697 centimetrov. V dnevnem prostoru ima dvojno dineto, v zadku prečno dvojno ležišče. Garaža je dovolj velika za prevoz opreme.
Kilig 9 je tisti pravi za družine z malimi otroki, saj ponuja pograd. Pri enaki dolžini kot model 5 ima dve dineti, skupaj pa ponuja šest ležišč. Ob pogradu v zadku je velika kopalnica, kuhinja je tik ob vhodu.
Kilig 50 ponuja tisti znani Rimorjev tloris z dvojnim pogradom v zadku in zagotavlja kar šesterico fiksnih ležišč. Dolg je točno tri centimetre manj kot sedem metrov, njegova edini manko pa je mini kopalnica v zadku vozila, ki je stisnjena med oba pograda. Spredaj so namestili dve sedežni skupini, kuhinja v obliki črke L je nameščena za dnevno sobo.
Kilig 669 je daljši in meri 7,3 metra. V zadku ima sredinsko nameščeno zakonsko posteljo, med dnevnim prostorom in spalnico pa veliko prehodno kopalnico.
Enake dolžine je Kilig 695 z ločenima ležiščema v zadku, ki ima podoben dnevni prostor kot Kilig 4, a z dodano vzdolžno klopjo. Tloris je precej prostoren.
MODRI OVAL
Priznam, z vsakim preizkušenim avtodomom na osnovi Forda Transit mi je le-ta bolj všeč. Sedi se prijetno nizko, kot v osebnem S-Max, na primer. Pregled je dober in ogledali sta dovolj veliki. Volan je neposreden in oblečen v mehko usnje. Že v osnovni različici dvolitrskega motorja s 130 »konji« bo Transit dovolj poskočen za prijetno vožnjo, za tiste, ki želimo več, pa sta na voljo še 155- in 170-»konjski« turbodizelski agregat. Najzahtevnejšim je na voljo še sodoben samodejni menjalnik. Skrbi, ki jih je voznikom Forda Transit pred poldrugim desetletjem predstavljal zlovešči turbodizel, so povsem odveč. Transit zadnje generacije ima sodobne in zanesljive motorje, z dokaj nizko porabo goriva in z dodatkom AdBlue.
Z doplačili se Ford Transit tudi v voznikovi kabini in pod motornim pokrovom precej približa avtomobilskim bratom, asistenc je lahko cel kup, tudi avdio vmesnik je lahko precej imeniten. Lahko pa se vam ob nakupu vozila iz zaloge zgodi, da bo radijski sprejemnik osnoven in tudi asistenc bo manj, kot bi jih lahko bilo. Vseeno pa je občutek pri vožnji prijeten, vozilo odzivno in lahkotno za vožnjo.
TEHNIKALIJE
Dandanes si je oprema avtodomov podobna kot jajce jajcu, saj se večinoma vgrajujejo komponente preverjenih proizvajalcev (ki jih ni veliko), poleg tega pa so si vozila znotraj koncernov in tudi blagovnih znamk po tehnični plati precej podobna. K temu je seveda botrovala tudi politika nižanja proizvodnih stroškov. Tako ima serija Kilig precej podobne tehnične značilnosti kot najdražja serija Super Stene, streha in pod so iz sendviča z Gfk na zunanji strani, spoji so lepo obdelani. Pod je debel 56 milimetrov, stene in streha pa 30. Okna so cenejše izvedbe, a zatemnjena. Vhodna vrata imajo že serijsko okno in dve polički, nadležnemu mrčesu vstop onemogoča komarnik. Zaklepanje je enotočkovno.
V mrzlih zimskih dneh vas bo grelo toplozračno ogrevanje Truma Combi 4. V rezervoar boste lahko nalili 85 litrov čiste vode (20 + 65 litrov), odpadne pa pridelali kar 120. Sam bi sicer raje videl obrnjene vrednosti v prid večje količine čiste vode … Vsa razsvetljava je v tehniki LED. Trivalentni hladilnik je v elegantni slim izvedbi s prostornino 141 litrov.
Zunanja grafika je všečna, tudi zadek vozila je lepo oblikovan. Navduši izvedba zadnjih luči, ki so sestavljene iz treh okroglih svetil znamke Jokon. Delujejo sveže in sodobno.
KILIG 5
V osnovni in srednji šoli je petica najboljša ocena in tudi med avtodomi serije Kilig je 5 ena najboljših izbir, če potrebujete pravi družinski avtodom. Na voljo je pet sedežev (četudi ponuja dvojno klop), fiksna ležišča so štiri, dodatno pa lahko sestavimo iz dinete.
Vhodna vrata so široka 50 centimetrov, v pod pa sta vrezani dve stopnici. Tako za vstop ni potrebna zunanja stopnica, vstopanje pa je udobno. V prednjem delu je manjša stopnica, ki loči bivalni del od voznikove kabine (ki pri tem tlorisu ni del bivalnika)
Dvojna dineta je najstarejša pogruntavščina industrije počitniških vozil in še vedno najboljša rešitev, če ste del večje družine. Tu se vedno lahko namesti vsaj četverica, miza je velika in vpeta v steno. Ima pa ta postavitev tudi eno pomanjkljivost – za mizo lahko brez stiskana sedijo le štirje, peti (ali šesti, če avtodom to omogoča) pa bo moral počakati. Klop je široka skoraj 110 centimetrov, tako da bosta dve zadnjici vedno udobno sedeli.
Kuhinja je »potegnjena« ob desnem boku vozila in precej prostorna. Kuhinjski blok je postavljen levo od vhoda in podolgovate oblike. Dovolj velik je za povprečnega »chefa«, ponuja pa kuhalnik in veliko korito. Na steni je nosilec kavnih kapsul, v omaricah je veliko prostora. Pod pultom sta dve veliki omarici s krilnimi vrati, v eni od njiju je predal za pribor. Nad kuhinjo je velika viseča omarica.
Ob vhodu, v smeri voznikove kabine, so vgradili veliki hladilnik, nad njim pa je dodatna omarica (tu bi lahko vgradili plinsko pečico), ob njej pa še ena garderobna omara. Tako je Kilig 5 do garderobe potnikov zelo prijazen avtodom.
KOPALNICA
Kopalnica je z letošnjo sezono doživela prevetritev oziroma pocenitev. Manj imenitna je, kot je bila, več je plastike. A ker v njej preživimo malo časa, sprememba (še posebej glede na ugodno ceno) ne bi smela vplivati na počutje posadke. Stranišče je nameščeno prijetno nizko, umivalnik iz umetne mase v videzu stekla stoji vrh omarice. Tuš kadica je velika, del omarice lahko med umivanjem služi kot nizek sedež ali naslon za noge pri britje (če ste ženskega spola ali kolesar …). Stensko okno poskrbi, da po opravljeni potrebi v kopalnici ne bo smrdelo.
Edina zamera: PVC je zavesa, s katero zaščitimo kopalnico pred močo.
ŠTIRI STALNA LEŽIŠČA
Skozi leta potovanj z avtodomom sem prišel do sklepa, da je precej »fino«, če ima avtodom toliko fiksnih ležišč, kot ima homologiranih sedežev. Tisto zlaganje ležišča iz sedežne skupine ali sedežev zna biti precej zamudno in tik pred spanjem tudi nadležno … Avtodomi serije Rimor Kilig imajo vedno vsaj štiri stalna ležišča.
Spalnica v zadku je mladostnih barv in prijetno svetla. Na obeh bokih sta večji stenski okni, na stropu pa strešna lina. Prečno nameščeno dvojno ležišče je široko 123 centimetrov in dolgo 220. Ležišče je nameščeno precej visoko (pod njim je garaža), zato do njega dostopamo po lestvi. Na zadnji steni je linija visečih omaric. Tik ob ležišču je velikanska (glavna) garderobna omara, ki bo poskrbela, da boste lahko garderobo vseh potnikov pospravili iz torb, potovalk ali vreč.
Dodatni dve ležišči se nahajata nad salonom, v spalnem nadstrešku. Tu se bo po vsej verjetnosti naselila mladež, saj alkoven s svojo panoramsko pozicijo nudi odličen nadzor nad dogajanjem v avtodomu, hkrati pa je idealna lokacija za gradnjo hišic ali trdnjav iz posteljnine. Ležišče meri 143 x 220 centimetrov, večina otrok pa bo v alkovnu brez težav sedela.
Za petega potnika lahko sestavimo udobno ležišče iz dinete. S prestavljanjem sedežnih pen nastane ležišče dolžine dva metra in širine okrog enega metra.
GARAŽA
Garaža v zadku je dovolj velika za prevoz nekaj koles, stolov in mizice. Udoben dostop omogočajo vrata, ki merijo 100 x 65 centimetrov. Dno je lepo obdelano in ob straneh ojačano z rebrasto pločevino, dodana je tudi osvetlitev, ki pa je nameščena prenizko.