Sphynx, slovensko Sfinga, je grška mitološka krilata pošast, ki je imela telo sestavljeno iz glave device in levjega telesa, letela pa je s pomočjo orlovih kril. Živela je v Tebah, kjer je popotnikom postavil izziv: »Kdo hodi zjutraj po štirih, opoldne po dveh in zvečer po treh?« in ubila vsakogar, ki ni vedel odgovora. Ugnal jo je šele Ojdip, poražena Sfinga pa se je pognala v prepad. Koroška Sfinga ni mitološka, prav tako ni krvoločna. Womondo Sphynx je družinski predelani kombi, s katerim boste zlahka potešili svojo željo po nepozabnih potepanjih, dobro opremljeni van pa bo poskrbel, da bodo kar se da udobna in prijetna.
Nova slovenska blagovna znamka, ki jo je podjetje Robeta predstavilo na sejmu CMT 2024, nosi ime Womondo. Kot so poudarili pri Robeti, ne gre za cenovno dostopnejšo linijo vanov, temveč za povsem samostojno blagovno znamko predelanih kombijev na osnovi kombijev koncerna Stellantis in Mercedesa Sprinter. Dva modela, Sfinga (Sphynx) in Sirena (Siren), sta izdelana na osnovi kombijev koncerna Stellantis, ponujata pa bogato opremljeno notranjost po preverjeni recepturi koroškega proizvajalca. Še korak dlje gre model Pegaz (Pegasus), ki temelji na Mercedesu Sprinter, s ceno okrog 100 tisočakov pa ponuja vse prednosti kombija z zvezdo. O njem smo obširno pisali v junijski števili revije, ko ga je na slovenskih cestah preizkusil naš švedski kolega Stefan Janeld. Kot so povedali pri Robeti, namen blagovne znamke Womondo, ki nadaljuje poimenovanje modelov po antičnih božanstvih (razen prestižnega Schumacher Edition) in mitoloških bitjih, ni konkurirati hišnim modelom, temveč s kakovostjo in dobro opremljenostjo prepričati kupce in ljubitelje predelanih kombijev.
OSNOVA KOMBI STELLANTIS
Za razliko od modela Pegaz, se Sirena pelje na na osnovi enega izmed kombijev koncerna Stellantis. Ne glede na to, ali je na nosu značka Fiata Ducato, Citroëna Jumper, Peugeota Boxer ali Opla Movano, je zasnova enaka. Gre za 636 centimetrov dolg bivalni kombi klasične zasnove, ki ponuja štiri homologirane sedeže in dvoje udobnih ležišč. Sirena je v osnovi namreč avtodom za dva.
Pod motornim pokrovom se v sezoni 2025 (testni kombi je bil prototip izdelan še na »stari« Oplovi osnovi) vedno vrti 2,2-litrski turbodizel z največ 177 »konjskimi« močmi, možnostjo ročnega ali 8-stopenjskega samodejnega menjalnika.
Kombiji sezone 2025 imajo bogat spisek serijske opreme, med drugim ročna motorna klimatska naprava, tempomat in omejevalnik hitrosti, električno pomična in ogrevana ogledala. Sedeži so oblečeni v oblazinjenje bivalnega dela, dolg pa je tudi spisek dodatne opreme.
BOGATA OPREMLJENOST
Womondi so serijsko bogato opremljeni. Hladilnik je vedno kompresorski, s prostornino 70 litrov in z obojestranskim odpiranjem. Kuha se na plinu, grel pa vas bo Dometicov plinski grelec z močjo 4 kilovatov (opcija Truma Combi 6). Rezervoar za svežo vodo ima 112 litrov prostornine, za odpadno vodo pa 78 litrov. Ventil odpadne vode odpira elektrika, rezervoar pa je vgrajen pod pod vozila, a je izoliran. Kombiji Womondo so tako povsem pripravljeni za zimo.
PAKETI DODATNE OPREME
Kot smo pri proizvajalcih počitniških vozil navajeni, imajo tudi pri Womondu na voljo dodatne pakete opreme, s katerimi lahko kupci izdatno prihranijo (v primerjavi z nakupom posameznih kosov). Kupci lahko tako dobri serijski opremljenosti navkljub, svoje vozilo s paketi dodatne opreme še oplemenitijo.
Paket Pop-Up Roof ponuja dvižno streho z dodatnim dvojnim ležiščem. Smart paket vsebuje pametni TV, TV vtičnico, 4G LTE anteno in usmernik. Električni paket ponuja neodvisnost od javnega električnega omrežja s 130-vatnim fotovoltaičnim panelom in razsmernikom moči 2000 vatov. Zimski paket je namenjen zimskim radostim, v njem pa so močnejše plinsko ogrevanje Truma Combi 6, bolje izolirana voznikova kabina in litijeva baterija s kapaciteto 100 Ah.
SVEŽA NOTRANJOST
Notranjost je povsem nova, sveža. Pohištvo je v dveh barvah, sivi in barvi hrasta.
Osnovna linija pohištva je v slogu mitoloških bitij krilatih potez, omarice pa so delno odprte in opremljene z elastičnimi vrvicami. Pohištvo je
Sedenje v dnevnem prostoru je udobno, sedeža se obrneta v smeri bivalnika, sedežna klop je udobna in dovolj široka za dve zadnjici.
Mizica je vpeta v steno, jedilna ploskev povečljiva. Ker je voznikova kabina nekoliko dvignjena nad nivo bivalnika, je pod mizico dvojno dno, v katerem je predal. Nad mizico je velika viseča omarica z za Womondo značilnimi »krilatimi« vrati. Tu je urejen tudi prostor za TV s priklopom. Pod sedežno klopjo je elektro centrala vozila.
SPANJE ZA DVA ALI ŠTIRI
Postelja v zadku je postavljena dovolj visoko, da je pod njo velik prtljažnik. Spalnica ima serijsko le eno okno na voznikovi strani. Postelja sestoji iz dve ločenih ležišč dolžine 210 in 190 centimetrov, ki sta široki 90 centimetrov.
Ker sva z Matejo nižje rasti, sva spala počez, ležišče za dva pa je tako široko skoraj dva metra. Opcijsko si lahko omislite še dvižno streho z dvojnim ležiščem dimenzije 145 x 220 centimetrov. Takrat postane Womondo Sphynx avtodom za štiričlansko družino.
KOPALNICA
Prostor za umivanje je kompakten, a zgledno urejen. Umivalnik je nameščena na vrtljivi konzoli, ki jo umaknemo v levo, s čimer nastane tuš kabina. Tla kopalnice so hkrati tudi kadica prhe, zato je v njej že serijsko nameščena lesena rešetka.
Stranišče je kasetno, a ni vrtljivo, kar je velika prednost. Nameščeno je nizko, zelo je stabilno, tudi kaseta ima večjo prostornino kot pri vrtljivem. Pipa je izvlečna. Za prezračevanje so dodali strešno lino Mikro Heki velikosti 28 x 28 centimetrov.
KUHINJA
Notranjost Womonda Sphynx povzema klasični tloris šestmetrskega vana, zato je kuhinja levo od vhoda. Kuhinjski blok se zajeda v odprtino drsnih vrat. Ker je hladilnik nameščen tik ob koncu bloka, lahko do vsebine dostopamo tako od znotraj kot tudi od zunaj.
Pult je dolg nekaj več kot meter, vgrajeni kuhalnik in korito pa sta v enem kosu, a z ločenim odpiranjem steklenega pokrova. Ta sistem omogoča preprosto pomivanje kuhalnika, pa tudi ob prelitju mleka ali vode, prelita tekočina preprosto odteče v pomivalno korito. Na steni je veliko okno velikosti 90 x 50 centimetrov, dovolj svetlobe v ta del kombija pa prepušča tudi panoramsko okno velikosti 70 x 50 centimetrov na stropu. Pod pultom je nekaj predalov, dve omarici in odprta polica z elastiko (za rolo papirnatih brisač, na primer). V smeri postelje je pult od spalnice ločen z nekoliko privzdignjenim kuhinjskim delom. Zanimiva je tudi postavitev stikal in vtičnic, ki so vgrajena v obliki trikotnika.
Nad kuhinjo je viseča omarica, ki se v neprekinjenem nizu »vleče« vse do zadnjega konca bivalnika.
PRTLJAŽNIK
Četudi je pod posteljo vgrajena plinski boks in so ob desnem robu police, bomo v prtljažnih lahko pospravili mizico in dva stola.
Kolesa pa bodo morala romati na prtljažnik na zadnji steni ali vlečni kljuki.