3. julij, 2019
Hymer Exsis I 504

Smart, Mini ali Twingo so priljubljeni mestni malčki, ki slovijo po kompaktnosti in agilnosti. Povsem ob bok jim lahko vozi kompaktni Exsis I 504, ki ni kompakten samo po širini, temveč tudi po dolžini. Kljub temu pa ponuja vse, kar imajo veliki bratje.

 

PET MODELOV

V sezoni 2019 je med integrirci tako kot med polintegrirci te serije na voljo peterica modelov, ki so široki kompaktnih 222 centimetrov, dolgi pa med 599 in 744 centimetri. V seriji boste zaman iskali modele s centralno posteljo, saj je v vozilih, ki so široka le 212 centimetrov, nemogoča za vgradnjo.
Preden začnemo z naštevanjem modelov - naj vas oznake modelov ne zavedejo, saj je 504 kljub temu, da po številki v imenu ni prvi v vrsti, daleč najkrajši model v seriji. Dolg je nadvse kompaktnih 599 centimetrov, namenjen pa je trem potnikom.
Sledi Exsis I 474 s prav tako ločenima ležiščema, malce večjo kopalnico, nekaj večjo kuhinjo in (opcijsko) večjim hladilnikom. Dolg je 664 centimetrov.
Sledita dva modela, ki sta natanko en centimeter krajša od sedmih metrov in kot taka najboljši kompromis med prostornostjo in cenovno ugodnostjo trajektnih vozovnic. I 588 ponuja prav tako ločeni ležišči, a ima večjo kopalnico. Model I 594 je edini s prečno dvojno posteljo normalne širine. Najdaljši je I 678, ki je dolg skoraj sedem metrov i pol, ponuja pa ločeno kopalnico, ločeni ležišči in bogato odmerjen salon, ki je enak kot v modelu I 594 – torej ima dodan tudi fotelj ob desni steni.

 

VESELJE PRI VOŽNJI

Serija Exsis stavi na kompaktno širino, a bolj z njo, se lahko I 504 pohvali s kompaktno dolžino in resnično »mini« medosno razdaljo. Le 330 centimetrov je med obema osema, to pa pomeni, da se malček pelje skorajda kot mali mestni avtomobil, za avtodom značilno visoko sedenje pa le še doda k veselju pri vožnji. 130-»konjski« motor je dovolj močan v vseh pogojih vožnje, saj za vožnjo pripravljeni malček tehta vsega skupaj 2700 kilogramov. Da, prav ste prebrali! To pomeni, da ima kar 800 kilogramov nosilnost, kar ga uvršča v sam vrh med avtodomi z največjo dovoljeno maso 3,5 tone.

Ker je postavljen na preverjeno zasnovo, ki se od leta 2006, kar so jo predstavili, udinja štirim od petih evropskih avtodomov, med vožnjo ni presenečenj. Menjalnik je ročni, šeststopenjski, do popolnosti manjka le robotizirani menjalnik Comfort Matic, ki pa se dobro razume le z močnejšima različicama, medtem ko v osnovni, s 130 »konjskim« motorjem ne prepriča.

 

POVSEM ZIMSKA ZASNOVA

Kot se za prestižnejši avtodom spodobi, so avtodomi serije Exsis I zasnovani z mislijo na zimsko uporabo. Rezervoarja sta nameščena v ogrevanem prostoru pod podom, tu so tudi vse tehnikalije, baterija bivalnega dela in vsa električna oprema. Pohvaliti moramo dostop do elektro bloka in baterije, ki ju večina »stisne« v kak skriti kot, pri Hymerju pa je dosegljiv skozi mala servisna vrata tudi od zunaj. Bivalni del se ponaša s stenami in streho debeline 35 milimetrov, pod je iz Gfk, debel 46 milimetrov in raven po vsej dolžini bivalnika. Zasnova sten, strehe in tal je brez lesa, izolacija predvidena za zimsko uporabo.
Vgrajena okna Polyvision in strešne line so višjega cenovnega razreda, vhodna vrata z oknom in centralnim zapiranjem pa široka 55 centimetrov.
Za ogrevanje skrbi Truma Combi 6 CP Plus. Rezervoarja, ki se nahajata v dvojnem dnu, nosita 115 in 110 litrov. Poleg rezervoarja odpadne vode je tudi ročica za izpust.

 

KOMPAKTNO UDOBJE

Marsikdo se bo vprašal, če je slabih šest metrov sploh dovolj za udobno bivanje v integrircu. Seveda je, vam odgovorim v trenutku. Kratka dolžina vozila namreč nima skorajda nobenega vpliva na prostornost salona, kuhinjskega dela in kopalnice, temveč je vozilo kratko predvsem na račun ležišča v zadku, ki meri le 117 centimetrov v širino. A četudi, bi se v zadku nahajalo klasično dvojno prečo ležišče širine 140 centimetrov, bi vozilo merilo v dolžino manj kot 630 centimetrov. Snovalcem je namreč uspelo na zelo kratki dolžini ponuditi veliko prostora.
prednjem delu so uredili udoben salon za štiri, kjer je miza vgrajena sredinsko (velika je 81 x 63 centimetrov), klop pa je v obliki črke L. Tu človek sploh nima občutka, da se nahaja v malčku. Sedežna klop je dovolj velika za dvojico, saj je široka 85 centimetrov, s tem da ima levi sedež dolžino 105 centimetrov – za udobno sedenje s stegnjenimi nogami ali pa za dodatno zadnjico. Salon je poravnan z voznikovo kabino, bivalnik pa je 14 centimetrov nižje. Stojna višina znaša 198 centimetrov.
Nad jedilno mizo so obesili visečo omarico, ob vhodu je, razumljivo, ni. Zato pa so pri tleh postavili slab meter visoko stoječo omarico s tremi poličkami, na katero se nasloni prednje dvižno ležišče, ko je v uporabi. Edina zamera v salonu gre slabši osvetljenosti prostora okrog jedilne mize – tu bi lahko dodali še kakšno svetilo.

 

Kuhinjski blok je na videz kompakten, a je zelo prostoren in premišljeno zasnovan. Ponuja dovolj prostora za normalno pripravo jedi, delovno površino lahko še povečamo z zložljivim podaljškom v izmeri 35 x 28 centimetrov.
Predali so trije in segajo prek vse širine pulta, lahko nosijo do 15 kilogramov, tudi viseča omarica nad kuhinjskim blokom je nadvse prostorna in, kot se spodobi, opremljena s poličkama. Absorpcijski hladilnik znamke Thetford je ožjih, kompaktnih mer, ponuja pa 142 litrov prostornine. Postavljen je slab čevelj nad tlemi, tako da je pod njim predal, nad njim pa je omarica, kamor, če se boste tako odločili ob naročilu vozila, sodi plinska pečica.


Kopalnica je na levem boku in dovolj velika za prijetno uporabo. V tlorisu meri 115 x 80 centimetrov. Stranišče je kasetno in fiksno, visoko nadvse prijetnih 45 centimetrov, kabina za prhanje del celotnega prostora. V omarici pod umivalnikom je držalo straniščnega papirja, v omaricah pa bo dovolj prostora za kozmetiko. Za prezračevanje so dodali strešno okno, vrata pa so lamelna, s čimer so prihranili na prostoru (in teži vozila).

 

SPANJE

Mali Hymer I 504 ima sicer štiri homologirane sedeže z varnostnimi pasovi, a je namenjen dvema ali največ trem. Toliko namreč ponuja ležišč. V prednjem delu so nad voznikovo kabino namestili dvižno ležišče, ki s svojimi 150 x 185 centimetri zadošča dvema odraslima za mirno spanje, oddaljenost 70 centimetrov od stropa vozila pa skupaj s strešno lino poskrbi za dobro zračnost spalnega prostora.
Zanimivo je ležišče v zadku, ki je ob vzglavju široko 117 centimetrov, ob vznožju pa dvajset manj. I 504 tako tako nadaljuje tradicijo svojih predhodnikov, ki ponujajo tri ležišča, odkupijo pa se z zelo kompaktno dolžino vozila, ki se lahko primerja s predelanimi kombiji, a ponuja občutno več bivalnega udobja.

 

GARAŽA Z VELIKO NOSILNOSTJO

V zadku se pod enojnim ležiščem nahaja manjša garaža, ki pa je dovolj visoka, da bi vanjo lahko zapeljali manjši skuter. Servisna vrata na levem boku so manjša, dno pa je opremljeno z uporabnimi pritrdilnimi očesci. Nosilnost znaša 350 kilogramov, dodali pa so še nekaj uporabnih poličk.

 

ZAKLJUČEK

Včasih se zgodi, da nerad vrnem ključe vozila. Hymer Exsis I 504 je eden tistih, ki vas bodo osvojili tisti trenutek, ko boste sedli za volanski obroč in se odpeljali. Pelje se namreč skoraj kot osebni avto, kratka medosna razdalja ga naredi okretnejšega od šestmetrskega predelanega kombija, notranja prostornost pa je na ravni pravega integrirca.