15. junij, 2024
Carthago Liner 4 Two I 53 L

Ste se kdaj vprašali, kaj je idealni avtodom? Za družino, pare, najemnike, …? Pred več kot desetletjem so, kod drugod kot v Nemčiji, eni od zibelk evropskega karavaninga, predstavili prvi avtodom, namenjen parom, ki potujejo v dvoje. Avtodom, ki je namenjen razvajanju nje in njega. Nekaj let zatem so pri podjetju Carthago predstavili svojo vizijo razvajanja v dvoje, poimenovali so jo Liner 4 Two. Predstavljamo vam daljšo različico apartmaja za dva na štirih kolesih, model I 53 L na osnovi Iveca Daily


V ponudbi Carthaga so polintegrirani in integrirani kombiji na osnovi Fiata Ducato, Mercedesa Sprinter in Iveca Daily, avtodomov s spalnim nadstreškom pa že več kot dve desetletji nimajo v ponudbi. Ko sem pred leti gospoda Schulerja v intervjuju vprašal, če bodo še kdaj izdelali »alkovna«, je z odločnostjo zatrdil, da nikoli več. A tudi brez avtodomov s spalnim nadstreškom je ponudba Carthaga zelo bogata in raznolika, predvsem pa je vezana na zgornji srednji razred in višje. Eden od vrhuncev v ponudbi je serija Liner 4 Two, linija štirih avtodomov, ki so namenjeni dvemapopotnikoma.

 

 

SERIJA LINER 4 TWO

V seriji so štirje avtodomi, vsi z zelo podobno notranjo postavitvijo, kjer je poudarek na veliki dnevni sobi v zadku, ki resnično razvajajo s sedežno skupino v obliki črke G in udobno, električno pomično zofo.
Osnova je 783 centimetrov dolgi I 53, ki je izdelan na osnovi Fiata Ducato z enojno osjo zadaj. Ta ima v osnovi največjo dovoljeno maso do 4800 kilogramov. Skoraj enak, le dva centimetra daljši je model na osnovi Iveca Daily, ki pa ponuja večjo največjo dovoljeno maso in s tem več nosilnosti (NDM do 5800 kilogramov).
Še več udobja (beri prostornosti) nudita modela z oznako I 53 L, ki sta 70 centimetrov daljša. Prirastek je najbolje viden (in se ga čuti) ravno v zadnjem delu, kjer je v salonu še več prostora, nekaj prostornine pa pridobi tudi garaža spodaj. Model na osnovi Fiata Ducato s tremi osmi ima NDM 5500 kilogramov, na osnovi Iveca Daily pa 6700 kilogramov.

 

 

TEHNIČNA DOVRŠENOST

Liner 4 Two je avtodom, kjer je vse narejeno in podrejeno udobju dveh, ki sta na življenjski poti zbrala dovolj izkušenj (na vseh področjih), da točno vesta kaj želita. Ne gre toliko za razvajenost, temveč za izkušenost in predvsem odločenost za tisto, kar ti v danem trenutku največ pomeni. V tem delu se sam brez težav prepoznam, saj sem z leti avtodomarstva že prišel do zaključka, kaj mi pri počitniškem vozilu pomeni največ in kaj je tisto, kar lahko jeziček na tehtnici odločitve prevesi v prid tega ali onega modela.
Zunanjost Carthaga Liner 4 Two I 53 L se naslanja na prestižni seriji Chic-E line in Chic S-Plus. Boki in zadnja stena so iz srebrnega pločevinastega sendviča (notranje stene so pri Carthagu vedno oblečene v filc), streha je dodatno zaščitena s plastjo Gfk, da je odporna proti toči. Pločevinasti plašč Carthagovih avtodomov poskrbi, da je avtodom Faradayeva kletka in tako odporen proti udaru strele. Prednji del je iz enega kosa, izdelan iz poliestra, na katerega so prilepljeni vetrobran in stranski stekli. Oblika je zelo podobna tisti, ki jo je leta 2004, torej pred točno 18 leti, začrtala takrat nova serija Chic-C Line. Tradicija je torej dolga, temu primerna je tudi kakovost. Spoji so brez napak, vsa servisna vrata (garaža, lopute v dvojnem dnu, vrata prostora za plinski jeklenki) se zapirajo lahkotno in odlično tesnijo. Četudi Liner 4 Two »sili« v razred linerjev tako s kakovostjo kot tudi že ceno, se ponaša z voznikovimi vrati, kar je v tem razredu redkost. Ker sem nižje rasti, to cenim predvsem na državnih mejah ali cestninskih postajah, ko se je treba skloniti in stegniti po listek, preostali boste to cenili, ko je treba natočiti gorivo ali hitro zapustiti voznikovo kabino.
Tehnološko Liner 4 Two združuje vse najboljše, kar lahko Carthago ponudi. Pravo dvojno dno, ki je zgrajeno na nizkopodni šasiji AL-Ko (ali letveni Iveca Daily), v katerem je zbrana vsa tehnična oprema, razen električne omare, ki se tradicionalno nahaja v garaži zadaj desno. Rezervoarja za vodo se nahajata v dvojnem dnu in ponujata 210 (čista voda) oziroma 155 litrov (odpadna). Bateriji sta že serijsko dve (sicer gelski, sam bi v tem razredu že serijsko želel litij ionsko tehnologijo), s kapaciteto 160 Ah in s prostorom za dodatno baterijo (skupaj 240 Ah). Za ogrevanje poskrbi toplovodno ogrevanje Alde, ki s konvektorji počasi, a izdatno (in predvsem priejtno) ogreje prostor. Avtodom je že serijsko zimski, kar pomeni, da je izdatno izoliran, tudi vsa okna so kasetna, z okvirjem. Vhodna vrata imajo celo električni zapah, zato z njimi rokujemo kar se da nežno (da ne zbudimo drugih razvajencev v kampu ali na PZA).

 

 

ZA VOLANOM

Kupci lahko izbirajo med dvema osnovama, ki se po dolžini razlikujeta malo več od centimetra. Fiat Ducato je v osnovi cenejši in ima nižjo NDM, veliko imenitnejši je Iveco Daily z zadnjim pogonom in tudi močnejšimi agregati. Ducato ponuja 140 ali 180 »konjev«, menjalnik je serijsko ročni, doplačilo za devetstopenjsko avtomatiko samoumevno. Klimatska naprava je vedno samodejna. Pri Ivecu boste seveda doplačali za močnejši motor s kar 210 »konji« in samodejni menjlanik ZF.
Sedenje na v usnje oblečenih prednjih pilotskih sedežih znamke Aguti je udobno. Armaturna plošča je imenitna, vse je tam, kjer mora biti. Preglednost naprej in vstran je odlična, zatesnjenost hrupa na ravni linerjev. Voznikova kabina je v celoti ločena od bivalnega dela, sedenje zadaj pa sicer udobno, a, če boste slučajno s seboj peljali še dva, podobno vožnji v počitniški prikolici. Ne zaradi udobja, to je v Linerju 4 Two na zavidljivo visoki ravni, temveč zaradi izoliranosti tam nekje daleč zadaj … Za dobro preglednost nazaj poskrbi kakovostna Carthagova vzvratna kamera, ki levo od voznika opravlja delo vzvratnega ogledala. Samodejni menjalnik je odličen in pretika mirno in tekoče.

 

 

LINER 4 TWO I 53

Tloris, kjer je vse podrejeno udobju dveh in ki razvaja s prostornostjo, bo mar si komu resnično pisan na kožo. Z leti človek pridobi predstavo, kaj je tisto, kar mu pri določeni stvari največ pomeni, in pri avtodomih je to prostornost. Z leti ti postane vseeno za blagovno znamko (ni ti več toliko pomembno, da si najboljši »na vasi«), vseeno ti je, kaj si mislijo drugi, temveč se zavedaš (tako je vsaj v mojem primeru), da je najvažneje, da se počutiš dobro, sprejeto. In ravno to je vodilo modela Liner 4 Two. Udobje za dva, kot ga imata doma, s kopico tehnoloških domislic, ki še olajšajo bivanje in ga naredijo še bolj prijetnega.

 

KUHINJA

Po mogočnem stopnišču se skozi odprtino vhodnih vrat dvignemo nadstropje višje, tako rekoč naravnost v kuhinjo. Ta v tem avtodomu meri, skupaj z bočnim pultom, ki tvori ločnico med kuhinjo in salonom, več kot dva metra v dolžino in resnično razvaja z delovno površino, ki je izdelana iz umetne mase, trpežne na poškodbe. Kuhalnik omogoča hkratno kuhanje na treh gorilnikih, korito je okroglo. Pod pultom so štirje predali in plinska pečica (vse predale zaklepamo s pritiskom na gumb), veliko je prostora v viseči omarici in dodatni izvlečni košari desno. Hladilnik ima prostornino 160 litrov.

 

 

PROSTORNI SALON

Salon je osrednji prostor v avtodomu Liner 4 Two. Zavzema zadnja dva metra zadka, okrog sredinsko postavljene jedilne mize pa so namestili sedežno skupino v obliki črke G. Ta se prične na desnem boku in se prek zadnje stene in levega boka »vleče« vse do kuhinjskega pulta. Del ob pultu lahko električno izvlečemo, s čimer dobimo udobno zofo z nastavljivim naslonom, ki omogoča nadvse udobno spremljanje programa na velikem TV zaslonu. Ta je vgrajen ob desni steni, električno gnani mehanizem pa ga s pritiskom na stikalo dvigne izza klubske omarice. Nad sedežno skupino so vgradili venec visečih omaric, na stropu pa dodali še dve veliki panoramski okni (pomika jih ročica), ki skupaj s tremi velikimi stenskimi okni izdatno osvetljujejo in prezračujejo prostor. Zagotovo gre za eno najboljših (in kar se izvedbe in barvnih kombinacij tiče) najlepših salonom v cenovnem razredu avtodomov okrog četrt milijona evrov. Navdušita tudi vitrini za kozarce in omarici za žgano pijačo.

 

 

PREHODNA KOPALNICA

Med bivalnim delom in voznikovo kabino so umestili veliko prehodno kopalnico, kjer so umestili kopalnico, kabino za prhanje in garderobni del. Kopalnica s straniščem je za voznikom in poleg kasetnega stranišča (to bi lahko bilo glede na cenovni razred z rezervoarjem fekalij) ponuja še lepo urejen umivalni pult z umivalnikom in venec omaric, ki so oblečene v ogledala. Ker je kopalnica izdatno osvetljena, nežnejši spol z ličenjem tu ne bo imel težav.
Kabina za prhanje je polkrožne oblike in dovolj prostorna. Na tleh je leseni pod, ki ga je treba pred prhanjem umakniti.

 

 

LASTNIŠKA SPALNICA

Po navadi se lastniška spalnica nahaja v zadku, pri Linerjih 4 Two pa je spredaj, nad voznikovo kabino. Ta lahko, ko je dvižna postelja dvignjena, služi tudi kot kabinet, saj je dodana tudi manjša mizica, spredaj pa je dodan še en TV zaslon, ki ga lahko s posebnim nosilcem pomikamo po višini in omogoča gledanje tako s sedežev kot tudi v postelji.
Dvižna postelja ni postavljena prečno, temveč vzdolžno! Zato sta ležišči veliki in merita 200 / 195 x 210 centimetrov. Gre za veliko posteljo, ki je pri vznožju prirezana v obliki lastovičjega repa. Spusti se udobno nizko, nanjo pa dostopamo preko stopnic, ki jih izvlečemo in bočne omarice. V drugi omarici so predali; za perilo, na primer. Postelja je udobna, vzmetnica je nadgradnja tiste, ki smo jo v Carthagih navajeni že leta.
Dodatno ležišče bi lahko (pa ga zagotovo ne bi!) sestavil zadaj, v salonu. Spalna površina tam meri 200 x 147 / 131 centimetrov. Dovolj za dva, ki se imata rada.

 

 

MOBILNA PISARNA

Carthago Liner 4 Two ima v predelu voznikove kabine urejeno manjšo pisarno oziroma kabinet. Obe stranski omarici lahko služita kot mizici, le prednja sedeža moramo obrniti. Tako postane avtodom mobilna pisarna za vse tiste, ki lahko delamo od doma ali pa na terenu potrebujemo pisarno.

 

 

KAM S PRTLJAGO?

Pod salonom so uredili garažo, ki je sicer nekaj manjša kot smo v prestižnih Carthagih navajeni, a še vedno dovolj velika za potrebe potujočih. Na obeh bokih so velika, dvižna vrata, ki merijo 115 x 115 centimetrov. Za prevoz električnih koles so dodali poseben dvižni sistem sedežne klopi v salonu, ki omogoča nalaganje koles v notranjost. Prednja stena garaže je urejena kot smo navajeni v vseh modelih te znamke, z nekaj predali in električno centralo. Dodatni prtljažni prostor je v dvojnem dnu in dostopen skozi velike lopute na obeh bokih vozila. Nosilnost garaže pri tem modelu znaša bogatih 450.