
Carthagov vrh ponudbe – serija Chic S-Plus – se uvršča v sam vrh ponudbe avtodomov cenovnega razreda okrog četrt milijona evrov (cena z vključenimi slovenskimi davki). Chic S-Plus I 64 XL QB je cestna križarka, ki navdušuje s skrbno izdelavo, obilico opreme in vrhunskim udobjem, razvaja pa z veliko nosilnostjo (predvsem garaže) in vozno dinamiko, ki jo ponuja Iveco Daily z ojačanim podvozjem, motorjem z 210-»konji« in vrhunskim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.
Serija Chic S-Plus zadnje desetletje velja za vrh Carthagove ponudbe, njihovo vizijo prestiža in udobja, ki razvaja s prostornostjo in tehnološkimi sladkorčki, vključno s prestižnim pogonskim sklopom na osnovi Iveca Daily.
IVECO DAILY ZA OSNOVO
S-Plus se serijsko vozi na osnovi Iveca Daily 50C s 156-»konjskim« turbodizlom in ročnim, šeststopenjskim menjalnikom. Nepoznavalci bodo opazili, da sta zadaj dvojni kolesi, podoba od oblikovno podobnega modela Chic E-Line odstopa tudi zaradi kolesnih pokrovov, kakršnih pri Fiatu Ducato ali Mercedesu Sprinter nismo vajeni. Vsaj 5,6 tone težkemu S-Plusu se Iveco Daily (šasija ima lahko največjo dovoljeno maso tudi do 7,2 tone) odlično poda, preizkušanec pa je imel pod motornim pokrovom trilitrski turbodizelski agregat z močjo 210 »konjev« (v osnovi je opremljen z motorjem z 2,3 litra prostornine in s 156 »konji«), ki navdušuje z obiljem navora (kar 470 Nm) v vseh pogojih vožnje. Samodejni osemstopenjski menjalnik Hi-Matic E6 (izdelek proizvajalca ZF) razvaja z nezaznavnim pretikanjem med vsemi osmimi stopnjami (prenos v 200 milisekundah), voznika pa ne bo utrudila niti dolga, večurna ali celodnevna vožnja. Ročna zavora je samodejna, električna. Nahaja se levo ob ročici menjalnika. V serijski opremi je kopica elektronskih pomagal, med njimi zavorni dodatek ABS, sistem za samodejno preprečevanje zdrsa pogonskih koles (ASR), zapora diferenciala zadnje osi ter tempomat, ki naredi počitniško vožnjo še prijetnejšo.
Še pika na i: Kljub temu, da gre za prestižneža, so pri Carthagu dodali voznikova vrata (Gre za edinega linerja z voznikovimi vrati na našem trgu). Vstop in izstop sta tako mnogo udobnejša kot pri le enih, bivalnih vratih.
KAKO SE VOZI?
Povsem enako kot avtodom z NDM do treh ton in pol, zahvaljujoč vsem asistenčnim sistemom in močnemu motorju z 210 KM še prijetneje. Testni avtodom je imel vgrajen sistem vzmetenja Air Pro. Več v okvirčku.
Položaj za v usnje odetim volanskim obročem je prijeten, sedenje v voznikovi kabini zahvaljujoč pilotskim sedežem in ergonomiji armaturne plošče udobno, vsa stikala so na dosegu roke. Klimatska naprava je samodejna. Sedeža sta dodatno umaknjena vsak sebi, kar doda k prostornosti, predvsem pa olajša sedenje za veliko jedilno mizo. Velika medosna razdalja zagotavlja stabilnost vozila, manj pa je avtodom okreten na serpentinah ali v ožinah. Previs preko zadnje osi je precej dolg, a zahvaljujoč ojačanemu podvozju in veliki oddaljenosti zadka od tal, prav nič kritičen. Carthago Chic S-Plus I 50 LE na daleč zgleda prav krotek, saj zaradi svoje oblike uspešno skriva svojo veličino. Šele, ko se mu približate, se izkaže za velikana. V dolžino meri 791 centimetrov, v širino ga je klasičnih Carthagovih 227 centimetrov, v višino pa kar 329.
PRILAGODLJIVI SISTEM VZMETENJA AIR-PRO
V skupnem razvoju z Ivecom so pri Carthagu uporabnikom ponudili sistem prilagodljivega vzmetenja Air-Pro.
Sistem Iveco Air-Pro temelji na polnem pnevmatskem vzmetenju na zadnji osi v kombinaciji s prilagodljivim, elektronsko nadzorovanim sistemom vzmetenja na vseh kolesih (sprednja in zadnja os). Sistem, ki ga je razvil ZF, ima osrednjo krmilno enoto, ki prilagodi karakteristične krivulje blažilnikov vozni situaciji v milisekundah. To zmanjša tresljaje za približno 25 % in bočno nagibanje za več kot 30 % v primerjavi s prejšnjimi sistemi podvozja. Voznik lahko izbira med tremi načini vožnje. Air-Pro znatno poveča varnost in užitek v vožnji v kombinaciji s posebnimi zahtevami avtodoma.
Poleg izboljšanja voznih lastnosti se lahko pnevmatsko vzmetenje na zadnji osi uporablja za dviganje in spuščanje vozila, ko miruje, da se na primer olajša nakladanje in razkladanje ali kompenzira naklon terena. Pri tem lahko shranite položaje.
SERIJA S-PLUS
Serija ponuja tri modele, njihove dolžine pa se pričnejo pri dolžini slabih osmih metrov, končajo pa pri skoraj devetih. Vedno se peljejo na samo dveh oseh, za osnovo pa služi Iveco Daily, preverjena osnova s pogonom na zadnji kolesni par, veliko nosilnostjo, zanesljivimi motorji in odličnim samodejnim menjalnikom.
Preden nadaljujemo, odgovorimo na dve vprašanji: Da, za vožnjo potrebujete vozniško dovoljenje C kategorije. In, da, za vožnjo po avtocesti vinjeta ne bo dovolj, potrebno bo seči globlje v žep in uporabnino avtoceste plačevati po prevoženem kilometru.
Gre namreč za velike cestne križarke z največjo dovoljeno maso 6,7 tone. Najkrajši model je I 50 LE, 779 centimetrov dolga cestna križarka z ločenima ležiščema v zadku. Preostala dva modela nosita oznako XL, dolga pa sta krepko preko osmih metrov in pol. I 61 XL LE ponuja ločeni ležišči, I 64 XL QB pa sredinsko posteljo. Še češnjica vrh torte: tak avtodom lahko vleče priklopnik z največjo dovoljeno maso 3500 kilogramov, torej tudi večji gliser ali težji osebni avtomobil na transportni prikolici.
IMENITNA ZUNANJOST
Carthagovo oblikovanje je tradicionalno, a vselej imenitno. Ne glede na to, v kateri razred avtodom spada, Carthagovi avtodomi izžarevajo samozavest in tehnološko superiornost. S-Plus še posebej.
Prednji del zaznamuje maska motorja z ležečimi prečkami ter žarometi v tehniki LED, ki močno olajšajo vožnjo ponoči, svetila pa imajo vsaj 15 tisoč ur življenjske dobe. V slogu nekaterih premijskih avtomobilov je tudi Carthago za svoje prestižnejše modele razvil dinamične smernike, ki s potujočim signalom okolici sporočajo spremembo smeri. Zunanjost je obarvana srebrno, grafika je diskretna, kot se za ta cenovni razred spodobi. Stranske stene vozila so iz gladke aluminijaste pločevine, streha pa iz kombinacije pločevine in GfK, tako da je odporna na udarce toče. Ker gre za sendvič iz aluminija in kakovostne izolacije, je notranjost zaradi preprečevanja kondenza oblečena v pliš, sama konstrukcija nadgradnje pa zagotavlja tudi odpornost proti udaru strele, saj je zasnovana kot Faradayeva kletka.
TEHNOLOŠKA DOVRŠENOST
Vsa tehnika je »skrita« v dvojnem dnu vozila, kjer se nahajata rezervoarja za čisto (235 litrov prostornine) in sivo vodo (200 litrov), električna oprema z dvema baterijama s kapaciteto 80 Ah ter vse instalacije. Plinski jeklenki sta dve, za doplačilo pa si lahko omislite tudi rezervoar za fekalije.
Za ogrevanje poskrbi toplovodni sistem Alde Compact, s katerim so vozila z dvojnim dnom ogrevana kot domača stanovanja – sevalniki so povezani med seboj s cevmi, topel zrak pa v prostor ni poslan preko šob in s pomočjo ventilatorja, temveč se sam dviguje v prostor.
Okna so Dometicova, z okvirjem, na strehi »mrgoli« panoramskih oken in kakovostnih strešnih lin, v kuhinji pa so na stropu namestili ventilatorsko okno.
BIVALNI PRESTIŽ
Že sam vstop je nekaj posebnega. Ko odpremo vhodna vrata, s pritiskom na stikalo poženemo stopnici.
Vedno znova me impresionirajo sistemi pomika vstopnih stopnic pri vozilih, kjer ena sama stopnica ni dovolj. Tudi pri Carthagu Chic S-Plus.
V bivalni del se povzpnemo po dveh stopnicah, že prvi stik z notranjostjo pa obiskovalcu da vedeti, da je vstopil v avtodom višjega razreda. Materiali so nadvse skrbno izbrani, barve skladne, izdelava na zelo visokem nivoju. Nič ni prepuščeno naključju ali narejeno površno.
Stojna višina znotraj vozila je impozantna - meri namreč kar 211 centimetrov po vsej dolžini bivalnega dela, razen v spalnici in pod prednjim ležiščem (voznikova kabina), kjer pa še zmeraj znaša 180 centimetrov.
V prednjem delu so uredili velik salon, nad katerim je obešeno dvižno dvojno ležišče. Sedeži in klopi so oblečeni v usnje krem barve v kombinaciji s tekstilom (Teilleder Sand Supreme), ki še doda k občutku prestiža in odlično dopolnjuje temne in svetle površine pohištva, svoje prida še imenitna okrogla jedilna mizica, ki spominja na navtične.
Pohištvo pripadnost znamki poudarja z emblemom C na vidnih mestih, še posebej pa v predelu kuhinje, kjer so vitrino za kozarce oblikovali prav v obliki stilizirane črke C. Na voljo sta dve liniji pohištva, Linea Chiara in Linea Nobile.
KUHINJSKI DEL
Kot bi v vozilu tega razreda pričakovali, je tudi kuhinja oblikovana in opremljena po okusu zahtevnejših uporabnic in uporabnikov. Linija je zračna, nadvse lepo zaokrožena, kuhinjo pa proti salonu zaključuje lepo izveden pult. Viseča omarica na levi skriva aparat za pripravo kave, dodana je lepo osvetljena vitrina v obliki črke C s kozarcema za šampanjec in viski.
Predali in viseče omarice imajo električno zaklepanje, vodila so vrhunska. Delovna površina je iz kerrocka, kuhalnik se ponaša z električnim zagonom in deljenim pokrovom. Pod pultom je izvlečna omarica s koški za odpadke, poleg hladilnika je izvlečna košara. V omari je dovolj prostora za vse zaloge, hladilnik ima prostornino 160 litrov. Nad njim so vgradili še plinsko pečico. Namesto nape so dodali ventilatorsko okno, s katerim lahko dovajamo svež zrak ali izsesavamo toplega.
KOPALNICA
Zadnji del avtodoma lahko s kakovostnimi vrati kopalnice ločimo od preostalega bivalnega dela. Tako pridobimo pravo suito, ki je namenjena lastnikoma. V sklopu suite je tudi velika, ločena kopalnica. Na levem boku vozila so namestili veliko kabino za prhanje, s kadico »One Level«, ki je ugreznjena v pod in omogoča eleganten vstop. Za prhanje so poleg klasične prhe dodali še večjo stropno prho, ki je integrirana v strešno okno. Za njo so namestili širok kopalniški blok z umivalnikom, pod katerim so nadvse uporabni predali. Nežnejši spol bo navdušen nad ogledali, ki so tako rekoč povsod. Tudi kozarci in milnik so v vozilu tega razreda samoumevni.
Na nasprotni steni je stranišče, ki je lahko klasično, kasetno ali pa si za doplačilo omislite rezervoar za fekalije, ki bo prišel prav na daljših potepanjih. Poleg stranišča je večja garderobna omara, dve sta tudi v spalnici pod ležiščema.
LASTNIŠKA SPALNICA
V zadku je urejena klasična Carthagova spalnica, kakršne smo navajeni iz drugih modelov, le da je v modelu Chic -Plus, razumljivo, veliko imenitneje obdelana, tudi ležišči sta daljši.
Do njiju dostopamo prek zložljivih stopnic, postelji pa sta veliki 201 x 85 centimetrov (leva) in 203 x 85 centimetrov (desna). Vzglavji sta dvižni. Pod posteljama sta dve veliki in predvsem globoki garderobni omari.
Nad glavama spečih in tudi ob straneh je venec visečih omaric, v kotih pa sta dve uporabni polički.
DVIŽNO LEŽIŠČE
Chic S-Plus je namenjen četverici, zato ima v prednjem delu, nad voznikovo kabino, nameščeno veliko dvojno ležišče. Četudi gre za vozilo višjega cenovnega razreda in celo enega od paradnih konj blagovne znamke Carthago, je pomik ležišča ročen. Kar seveda ni slabo, saj se ročni pomik hitrejši in zanesljivejši od električnega.
Ležišče je dvojno, veliko 160 x 195 centimetrov in zelo lepo obdelano. Na njem lahko tudi udobno sedimo, saj znaša oddaljenost od stropa bogatih 95 centimetrov. Ker se spusti zelo nizko, pa lahko do njega dostopamo kar preko fotelja na desnem boku.
GARAŽA IN PRTLJAŽNI PROSTORI
Kot smo pri Carthagih navajeni, je tudi garaža v Carthagu Chic S-Plus I 50 LE ena večjih v razredu. Zelo lepo je obdelana, servisna vrata pa se dvigajo navzgor, s čimer omogočajo lažje nalaganje prtljage. Nosilnost garaže znaša 450 kilogramov, notranja višina pa je dovoljšna za prevoz skuterja.
Za varovanje tovora so dodali letve s pritrdilnimi ušesci, v garaži pa sta tudi dve vtičnici – ena z napetostjo 230 voltov, druga avtomobilska, napetosti 12 voltov. V dvojnem dnu vozila, ki meri vi višino 20 centimetrov, ponekod pa celo do 74) je še nekaj prtljažnih prostorov in predalov, ki so dostopni skozi velike odprtine v bokih vozila ali pa v tleh avtodoma.