10. julij, 2024
Carthago C-Compactline I 138 DB

Prvič sem s serijo C-Compactline pobližje srečal leta 2014, ko smo enega izmed modelov imeli na polletnem supertestu. Že takrat so me navdušili Carthagov pedigre in kompaktnost, ki je skorajda enaka predelanim kombijem. Tokrat smo se na daljšem testu, prevozili smo skoraj 2500 kilometrov, podružili z najbolj kompaktnim med trojico, modelom I 138 DB.

 

Carthago C-Compactline I 138 DB

 

Serija C-Compactline v razredu kompaktnežev nudi vse prednosti dražjih in prestižnejših modelov znamke Carthago. Tako že v osnovi ponuja togo bivalno nadgradnjo, izolirano z RTM peno, ki je vpeta v robustni sendvič iz poliestrske plošče in lesenega poda, in pravo dvojno dno višine 22 centimetrov (v predelu predala v dvojnem dnu celo 55,5 centimetra). Ker je dosegljivo tudi iz notranjosti, omogoča natovarjanje kar iz toplega »doma«. Carthago C-Compactline se ponaša tudi z Al-Ko šasije z medosno razdaljo 3525 milimetrov, ki poskrbi za resnično udobje vožnje.
Kot že ime pove, je serija precej kompaktnih mer in teže. Najmanjši model tehta pripravljen za vožnjo le 2760 kilogramov, zato serijo pri Carthagu promovirajo kot vozila s pod tremi tonami skupne teže, nosi pa tudi oznako Super Lightweight, torej superlahkokategornik. V boksarskem žargonu bi lahko govorili o mušji kategoriji …

Izbiramo med tremi modeli, s katerimi pri Carthagu zlahka zadovoljijo večino okusov. Prvi je I 138 DB s prečno posteljo v zadku, ki je dolg samo 641 centimetrov, sledita mu I 141 LE dolžine 667 centimetrov z ločenima ležiščema in 695 centimetrov dolgi I 143 LE s prav tako z ločenima ležiščema, ki je dolg 695 centimetrov.

 

 

VOZI SE KOT VAN, PROSTOREN JE KOT INTEGRIREC

C-Compactline se najbolj izkaže med vožnjo, ko se 15 centimetrov manj (v primerjavi s Carthagovimi »klasičnimi« 227 centimetri) izkaže v vsej svoji veličastnosti. Dodaten »užitek« prinaša še odlično podvozje Al-Ko s širino 212 centimetrov in z nižjim težiščem od serijskega Fiata Ducato. Zato se C-Compactline pelje kot klasični predelani kombi – voznik lahko pozabi širino (ki je ni) in uživa tudi v mestih in strnjenih naseljih, kjer ožine predstavljajo nočno moro večine voznikov avtodomov. Ker je I 138 DB le pet centimetrov daljši od Stellantisovih kombije dolžine L3 (636 centiemtrov), je primerjava več kot na mestu.
Naslednja prednost je pregled naprej, saj se tudi C-Compactline ponaša z odličnim pogledom naprej. Tako kot pri drugih vozilih serij C-Tourer in Chic C-Line voznik vidi cesto že po 277 centimetrih. To omogoča za Carthage značilna padajoča armaturna plošča, zaradi katere so sicer nekoliko prilagodili motorni prostor. Serija C-Compactline je serijsko opremljena z dvema varnostnima zračnima blazinama, dodatkom ESP in motorjem s prostornino 2,2 litra in 140 »konji«. Če vam to ni dovolj, lahko posežete po močnejšem agregatu z močjo 177 »konjskih« sil, najzahtevnejši pa si lahko omislijo tudi samodejni menjalnik, s katerim postane vožnja še udobnejša. Tega sem na tem daljšem preizkusu, kjer smo veliko stali v kolonah na avtocestah, zelo pogrešal. Avtodom ima serijsko vsaj 90-litrski rezervoar goriva, kar pri porabi okrog 10 litrov na 100 prevoženih kilometrov v teoriji pomeni doseg med 800 in 900 kilometri. Povprečna poraba ob koncu testa je znašala 9,8 litra na sto prevoženih kilometrov, kar je le 4 litre več od našega avtomobila. Pa smo s seboj vozili štiri postelje!

 

 

NIČ KAJ KOMPAKTNA NOTRANJOST

Kljub 212 centimetrom širine C-Compactline znotraj lepo skriva ožjo bivalno nadgradnjo. Namreč; snovalci so notranjost prilagodili z ožjimi omaricami in nekoliko ožjo sedežno klopjo tako, da je prostor vseeno precej zračen in prehoden. Edina prava ožina je v predelu vrat kopalnice, ki imajo precej široko krilo, ki zahteva nekaj manevriranja v primeru, da se zadaj srečata dve osebi. Drugače pa je znotraj precej podoben občutek prostornosti kot v širših bratih.
Pod prednjo dvižno posteljo so namestili dnevni prostor, ki v osnovi sprejme pet oseb, a se bodo tu najbolje počutili štirje.

 

Carthago C-Compactline I 138 DB

 

Prednja sedeža sta Agutijeva, ožja kot v širših bratih (meni, ki sem nižje rasti dobesedno pisana na kožo) in naravnost odlična, sedežna klop v obliki črke L (širina 89 centimetrov – ob oknu je zelo ozka) pa zadošča potrebam povprečno grajenih potnikov. Ob vhodu je ožji peti sedež (širina 48 centimetrov), ki pa bo dovolj za otroško ritko ali krajše večerno posedanje. Miza je enaka kot v dražjih bratih, premična je v vseh smereh, a njene ploskve (kot v večini Carthagov) ni mogoče povečati. Ploskev meri 93 x 67 centimetrov. V dnu pri vhodu je večji predal (globina več kot pol metra, v njem so tudi ventili odpadne vode in ogrevanja), tudi nad sedežno klopjo je viseča omarica. Le na desni strani ni omarice nad foteljčkom, medtem kot je pod njim manjši predal v dvojnem dnu.

 

Carthago C-Compactline I 138 DB


Za salonom so vgradili priročno omarico za TV zaslon, ob nakupu vozila pa se splača doplačati za izvrsten nosilec, ki TV aparat spusti do prave višine. Takšnega je imel tudi testni avtodom.


Čedalje manj je modelov, ki še prisegajo na kuhinjo ob vhodu na desnem boku vozila. A v kompaktnih vozilih je to še vedno precej uporabna rešitev, ki doda k notranji prostornosti in ima še eno veliko prednost. Medtem ko se mladiči igrajo zunaj, jih lahko starša brez težav nadzirata med pripravo obeda. Okno je dovolj veliko za odličen pregled nad dogajanjem in lahko služi tudi za podajanje hrane sedečim pod tendo, če se vam ne da stegniti skozi široka vhodna vrata (širina 60 centimetrov).

 

Carthago C-Compactline I 138 DB


Kuhinjski pult je dolg točno en meter, površina je enaka kot na jedilni mizi. Visok je 92 centimetrov. Kuhalnik je izdelan posebej za Carthago in opremljen z litoželeznimi mrežicami, ki bolje prevajajo toploto. Okroglo pomivalno korito ima leseni pokrov, ki je hkrati lahko tudi rezalna deska ali podloga za vročo posodo na jedilni mizi. Pod pultom je šest predalov za zaloge in posodo, navduši viseča omarica nad pultom, ki je lahko dostopna in premišljeno zasnovana. Tudi zapiranje je povsem na ravni znamke, čeprav gre za najcenejši integrirani model. 133-litrski hladilnik (še vedno absorpcijski, medtem ko nekateri tekmeci že vgrajujejo kompresorske) so postavili poleg, v prehodu v spalnico. Ta rešitev je precej posrečena – zvečer lahko vsebino hladilnika neopaženo praznimo kar s postelje. No, šalo na stran, Carthagovim razvojnikom je treba priznati, da so svoje delo odlično opravili, kompaktnežu pa namenili veliko večino tehničnih sladkorčkov, ki jih ponujajo večji, prostornejši in dražji bratje.


Model I 138 DB ima kompaktno kopalnico, ki je podobnih mer kot na primer v večjih modeli C-Tourer I 142 DB ali I 148 LE.

 

Carthago C-Compactline I 138 DB

 

Stranišče je sicer nameščeno precej visoko, a se kopalnica odkupi z velikim umivalniškim pultom in precej prostorno okroglo kabino za prhanje, ki jo v nekaj trenutkih pripravimo z zasunom prozorne stene iz pleksija. Kopalnica je bogato opremljena z ogledali in odlagalnimi površinami v omaricah kot na pultu. Za prezračevanje poskrbi veliko strešno okno.
Vrata so velika in opremljena s pravo kljuko. Ta je na notranji strani oblikovana kot gumb in zato težja za rokovanje. To je ena redkih zamer kompaktnežu.


V spalnici so prihranili dolžinske centimetre … Tu so vgradili posteljo velikosti 196 x 147 / 135 centimetrov.

 

Carthago C-Compactline I 138 DB

 

Ležišče je kljub kompaktnosti vozila dovolj veliko za dva, odlična je tudi žimnica. Nad posteljo stene objemajo viseče omarice. Pri dostopu na posteljo je dodatna garderobna omara za visečo garderobo. Do ležišča dostopamo po dveh mini stopnica – tu je treba predvsem pri sestopu paziti, da ju ne zgrešimo.
Dodatno ležišče za dvojico so namestili spredaj nad voznikovo kabino. Upravljamo ga ročno, kar pa seveda ni prav nič narobe. Ravno nasprotno – ležišče je dostopno tudi v primeru, ko zmanjka elektrike ... Zelo lepo je obdelano, a zadošča za otroke, odraslim bo prekratko (na testu je imel težave tudi naš 185 centimetrov visoki Tilen).

 

Carthago C-Compactline I 138 DB

 

Široko je 160 centimetrov, a dolgo le 180 centimetrov.

 

 

SPORT BILLY TORBICA

Velikokrat se ob ogledu avtodomov spomnim na legendarno risano serijo iz otroštva, kjer je imel glavni junak torbico, v kateri je imel, kompaktnosti navkljub, prav vse, kar je potreboval, še celo različna vozila. Tudi v C-Compactlinu I 138 DB s prtljago ne bo zadrege. V zadku je garaža, v katero se sicer na levem boku delno zajeda plinski boks, a boste vanjo zlahka spravili vso »robo«, pa tudi dve električni kolesi.

 

Carthago C-Compactline I 138 DB

 

Za lažje doseganje (in preseganje) največje dovoljene mase 3500 kilogramov je na voljo še nekaj predalov v dvojnem dnu, nekateri med njimi so dostopni tudi od zunaj. Ne nazadnje ima avtodom nosilnost več kot pol tone!