
Womondo Pegasus je bil premierno predstavljen na sejmu CMT 2024 v Stuttgartu. Pegasus, slovensko Pegaz, je mitološko bitje, krilati konj iz grške mitologije, ki je skočil iz trupa gorgone Meduze, ko ji je Perzej odsekal glavo. Modeli Robetine blagovne znamke Womondo nosijo imena mitoloških bitij, med drugim Sfinge (Sphynx) in Sirena (Siren).
Test je napisal Stefan Janeld, urednik švedskega portala ALL TOM HUSBILEN.
TEST PO SLOVENIJI
Avtodom sem prevzel na smučišču Kope v severni Sloveniji. Nahaja se na nadmorski višini 1400 metrov in na testni dan so bili oblaki tako nizki, da je, kot bi potoval v mleku po ovinkasti cesti. Cesta je gorska, spušča se skoraj 15 kilometrov, mestoma je asfaltna podlaga slabša, ostri ovinki se pojavijo tako rekoč od nikoder. Ker je deževalo, je cestišče še spolzko.
Motor s 190 »konji« poskuša zavirati, avtomatski menjalnik počaka do 3000 vrtljajev na minuto preden prestavi v višjo prestavo. Malo je moteče. Menjalnik je prilagodljiv in sumim, da prejšnji vozniki nimajo enakega stila vožnje kot jaz. Naslednji dan mi je vožnja, ko je bilo vozilo že prilagojeno »moji nogi«, veliko bolj ustrezala.
Zatem se spustimo proti dolini, megla se razkadi, a jo zamenja dež.
Ceste so lepe, rahlo vijugaste in obdane z visokimi gorami in bujnim zelenjem. Ne vozim hitro, na ozkih cestah je omejitev včasih 50 km/h, včasih pa 70 km/h. Rok me je peljal po stranskih poteh in ne po glavni cesti, zato se je treba včasih na ožinah popolnoma ustaviti, da bi vljudno mimo spustili tovornjak ali avtobus. Počutim se udobno. Udobje vzmetenja je mehko, v nekaterih ovinkih malo premehko, saj instinktivno zaviram, ko začne avto v ovinku nagibati navzven. Motor ni tako hiter, kot bi si želel, avtomatski menjalnik ga kroti. Za plezanje po strmejših odsekih pa mi nikoli ne zmanjka moči (450 Nm navora).
Sedeži so med bolj udobnimi, na katerih sem sedel. Oblikovani so školjkasto, imajo dobro (nastavljivo) globino sedišča in moje 182 cm visoko telo sedi ravno dovolj visoko. Med sedežem in levo steno je tesno, zato se varnostni pas pri nameščanju včasih zatakne, to se reši z odpiranjem vrat.
V Celju vstopimo na avtocesto proti Ljubljani. Hitrost preseže 100 km/h in zdaj se narava potovanja spremeni. Nabiranje kilometrov z avtodomom sploh ni problem. Slovenija je fantastična dežela za avtodom. Vijugave ceste skozi gorsko pokrajino, polno majhnih vasi in nekaj starih socialističnih industrijskih območij.
PRIJETNA DNEVNA SOBA
Notranjost je lepo izdelana, vse površine so prekrite s podloženim tekstilom, ki hkrati absorbira zvok in preprečuje sevanje mraza pozimi. Dnevni prostor je tipično vanovski, a se lahko pohvali z odlično sedežno klopjo. Gre za dva zelo udobna sedeža, ki ju lahko razmaknete (cca 15 centimetrov), da se ne drgnete z rameni drug ob drugega, lahko ju tudi premikate naprej in nazaj. Tukaj lahko dobro posedite na dolgi poti in tudi za večerjo. Na trgu ni veliko vozil, ki bi ponujale dobro udobje na zadnjih sedežih za dva potnika.
Mizna plošča je nameščena na stensko stojalo, brez stebra, ki bi motil noge, a je miza kljub temu stabilna in, kar je zelo pomembno, nastavljiva v vseh smereh. Nosilec je enak kot v Robetinem premijskem modelu Adonis.
Za moje potrebe bi kuhinjski pult lahko bil krajši. S tem bi bil prehod v vozilo nekoliko širši. Pod pultom so omarice, tudi nad njim je večja viseča omarica, ki pa nima zaobljenega roba (nevarnsot udarca v glavo). Ob vhodu je vgrajen kompresorski hladilnik, ki omogoča odpiranje z obeh strani, kar je fino predvsem od zunaj, ko si lahko izpod tende postrežeš z mrzlim pivom. Če vam bo pult prekratek, ga lahko podaljšate z dodanim podaljškom.
Kopalnica je za van zelo velika, zato bi jo, da bi bil prehod širši, zlahka zožili za pet centimetrov. Gre za kombinirano kopalnico s tušem, umivalnikom in straniščem. To ni takšno, kot smo ga navajeni, temveč je ločevalno. Namesto v kaseto gredo vaši izločki v vrečke.
Postelja zadaj je udobna, ker so na stranski steni vgradili razširitev. Spi se udobno, za dva je širina ravno prava. Na posteljo lahko zaradi njene višine samo sedemo, plezanja ni. Želel bi si malo več širine v prehodu, a to je težava vseh vanov na osnovi Mercedesa Sprinter. Ležišče je kakovostno.
Stene so oblečene v tkanino, zato je občutek prijeten. Dodali so stenska okna, zato je lepo svetlo. Omaric je dovolj (nameščene so ob straneh).
V vanih seveda ne moremo govoriti o garaži, prej o malo večjem prtljažniku. A ker ima Pegasus skoraj 600 kilogramov nosilnosti (570 kilogramov, če smo natančni), bi jo zlahka imel. Še posebej, ker gre za 593 centimetrov dolg kombi, ki je namenjen dvema potnikoma. V prototipu postelja še ni bila dvižna, a to bodo uredili v serijskem modelu.
Rezervoar za odpadno vodo je standardno izoliran in se prazni s črpalko. Ob nakupu zimskega paketa prejmete tudi dizelski grelec Truma 6 kW, standardno je vgrajen 4 kW proizvajalca Dometic. Zimski paket vključuje tudi litijevo baterijo in ogrevanje zbiralnika odpadne vode.
Res so se potrudili, da je vsak del avtomobila funkcionalen. Kuhinja je precej velika, sedežna garnitura ima dovolj prostora, kopalnica je spodobna tuš kabina, postelja zadaj pa sprejme dve osebi. A ker ne delam več kompromisov, mislim, da je bil avtodom nekoliko prenatrpan. Prehod med kuhinjo in kopalnico je ozek, kopalnico bi rad zožil za pet centimetrov in tako imel širši prehod. Prav tako bi sprejel krajši kuhinjski blok, da bi imel širši vstop v avto. Toda to sem jaz, drugi zagotovo cenijo odločitve snovalcev v Robeti Mobil.