Aktivno

Ljubitelji kampinga in karavaninga smo tudi nadvse aktivni ljudje!

 

17. april, 2020
Kolesarjenje naj bo v užitek

V Sloveniji je kolesarjenje že več let v razmahu, kolesarskih trgovin je veliko, kolesa pa prodajajo tudi v prehrambenih diskontih. Čeprav smo se vsi naučili kolesariti že v otroških letih, pred nakupom kolesa zaradi obilne ponudbe hitro ugotovimo, da pravzaprav ne vemo, kaj hočemo. Pravilnega odgovora ni, zato pa so pravilna vprašanja. Predvsem: Po kakšnih terenih se bom vozil?

 

 

Potem ko so bila v devetdesetih letih najbolj popularna gorska kolesa, so v zadnjem času spet na pohodu cestne specialke. Saj se še spomnite – v naši mladosti si bil »car«, če si gonil Rogovo specialko. Za najširše množice se še vedno priporoča udobno treking kolo, čeprav so proizvajalci z določenimi spremembami cestnih in gorskih koles poskrbeli za tako rekoč neomejene možnosti izbire.


Kolesa nikar ne kupujte v lokalnem prehrambenem diskontu ali v veliki trgovini s športno opremo, kjer vam bo kolo prodal prodajalec, ki prodaja od žog pa do smuči, mimogrede pa proda še kakšno kolo. Raje zavijte v specializirano trgovino, ki ima tudi servis, in se tam temeljito pogovorite s strokovnjakom, ki vam bo potem predlagal kar najbolj idealno kolo za vaše potrebe.
Med materiali danes pri vstopnih modelih koles prevladuje bolj ali manj izključno aluminij, dražji okvirji pa so izdelani iz lažjega, a enako ali bolj togega okvirja, ki tudi bolje duši vibracije – kar je še posebej pomembno, če izberete cestno kolo.
Razen pri mestnih in nekaterih treking kolesih ne pričakujte klasičnih ženskih okvirjev s spuščenimi zgornjimi prečkami. Zato pa so geometrije tako gorskih kot cestnih koles mnogi proizvajalci prilagodili ženski konstituciji: okvirji so krajši, krmilo ožje, posebni ženski sedeži pa širši.

 

 

IZBIRA VELIKOSTI

Kolesarjenje se lahko hitro sprevrže v nočno moro in še tako drago kolo lahko pod klancem konča v grmovju. Bolj kot trd sedež, ki skrbi večino začetnikov, je pomembna velikost okvirja kolesa. Določanje velikosti kolesarskega okvirja je danes postalo znanost, zato se pozanimajte, če vaš izbrani specializirani trgovec ponuja storitev profesionalnih meritev.

Ko kolo kupite, naj vam trgovec tudi pomaga nastaviti položaj sedeža in krmila. Včasih bo treba vložiti nekaj dodatnih evrov za krajšo ali daljšo krmilno oporo (fajfo), a denarja naj vam nikar ne bo žal.
Velika dilema pred nakupom je tudi velikost koles – 26, 27,5 ali celo 29 palcev? Dejstvo je, da so kolesa velikosti 27,5 palcev danes nekaj povsem običajnega, tista s kolesi velikosti 29 palcev pa si počasi utirajo pot v ospredje. Zelo priljubljeni so tudi tako imenovani »Fat Bike«, ki imajo zelo široke pnevmatike. Ti so odlični za drn in strn, za vožnjo po urejenih poteh pa manj primerni.

 

 

DODATNA OPREMA … OMEJITEV JE NEBO!

Z nakupom novega kolesa se je šele začelo. K obvezni opremijo sodi torbica za rezervno zračnico, najpomembnejše pa je orodje. Pijačo največkrat vozimo v bidonih, zato je treba kupiti nosilec, če boste zelo aktivni, celo dva. Gorski kolesarji pa vse pogosteje vodo shranjujejo v mehove kolesarskih nahrbtnikov. Obvezne so še čelada, primerne kolesarske hlače in majica, tudi lahka vetrovka ne sme manjkati. Nekoč obvezno oprijete hlače predvsem gorski kolesarji v zadnjih letih nadomeščajo s širšimi, ki pa imajo vseeno ozko osnovo s kolesarsko podlogo na zadnjici. Za zaščito prstov in dlani prav pridejo rokavice, na voljo so odprte brez prstov, za gorske kolesarje pa so primernejše povsem zaprte, zaradi zaščite pred padci in še boljšega oprijema krmila. Proti mrčesu se borimo z očali – smotrno je razmisliti o modelih z izmenljivimi stekli, tako da imamo ob uporabi svetlih stekelc oči zaščitene tudi v slabšem vremenu in slabši vidljivosti (mrak).

 

 

KJE PREVAŽATI KOLO?

Karavaning enačimo s svobodo in enako velja za kolo, ki polje svobode še razširi. Kolesa nam seveda ni treba voziti v bivalnem delu, saj ima veliko avtodomov veliko garažo v zadku, ki »požre« tudi kolo. Kdor nima garaže, si lahko omisli nosilec koles na zadnji steni vozila, dobijo se tudi posebni nosilci za na rudo počitniške prikolice. Vsi nosilci omogočajo prevoz več parov koles (odvisno od izvedbe med dvema in štirimi kolesi).
Na voljo so tudi posebne izvedbe nosilcev za prevoz koles na vlečni kljuki, ki so primerne tako za prevoz na osebnih vozilih kot tudi na avtodomih. Osnovni pogoj je seveda vlečna kljuka ... V ponudbi je mnogo modelov različnih proizvajalcev, cene pa se pričnejo pri dobrih 300 evrih, kolikor stane najcenejši solidni izdelek.