13. maj, 2019
Sorelpol Neptun N6 220 mp2: Prikolica za dva motorja

Avtodomi ponujajo veliko možnosti prevoza, med katerimi je najbolj vabljiv z vidika varnosti prevoz v garaži. Veliko nas skuterje vozi na nosilcu na zadku, a ta še dodatno obremenjuje že tako zelo obremenjeno zadnjo os. Zato se je ideja o prevozu skuterja na prikolici zdela še toliko bolj mikavna. Sposodili smo si jo za daljši test in se prepričali o vseh dobrih in slabih straneh takšnega prevoza.

 

Sorelpol Neptun

 

Začnimo najprej s slabimi. Najbolj zoprna zadeva je podaljšanje skupne dolžine že tako dolgega vozila, ki se je v primeru prikolice Sorelpol Neptun N6 220 mp2 podaljšala za slabe tri metre (in s tem podražila avtocestne vožnje in plovbe s trajekti). Druga je manjša okretnost na serpentinah (sicer povsem zanemarljiva), tretji minus pa smo dali vožnji vzvratno, saj je prikolico z avtodomom zelo težko peljati vzvratno (zato jo je bolje odklopiti in po manevru zopet priklopiti).
Če smo našteli tri slabe strani, bo spisek dobrih na koncu mnogo daljši. Daleč največja prednost je razbremenitev zadnje osi avtodoma, saj prikolica na vlečno kljuko pritiska z le nekaj deset kilogrami, tako da je zadek povsem razbremenjen. Ostale so še udoben prevoz skuterjev, saj so ti zaščiteni pred stikom z zadnjo steno avtodoma (se je že zgodilo, da je kdo »pojamral« o poškodbah zadnje stene – predvsem s krmilom motorja), možnost prevoza več motorjev (v našem primeru dveh) in pa dejstvo, da lahko na prikolici peljemo do 483 kilogramov težak motor, medtem ko smo v avtodomu močno omejeni s težo motorja.


PREDNOSTI SORELPOLA NEPTUN


Vroče cinkana prikolica je dolga 288 centimetrov, 175 široka in dober čevelj visoka. Na njej sta dve brvi za prevoz motorjev, dodana je še nakladalna vrv, za udobnejše nakladanje težjih motorjev pa so dodali možnosti dviga (»kipanja«). Brvi imata spredaj privita dva velika nosilca, kamor pritrdimo prednje kolo motorja, dodana ušesa in luknjice v profilih pa poskrbijo za varno namestitev pritrdilnih trakov. V našem primeru se je izkazalo, da skuterja (gre za manjše, lažje izvedbe) mnogo lepše stojita obrnjena v nasprotno smer.

 

 Sorelpol Neptun Sorelpol Neptun Sorelpol Neptun

 

OMEJITVE PRI VLEKI PRIKOLIC

Če želimo avtodom s prikolico peljati z vozniškim izpitom B kategorije, potem moramo paziti, da skupna masa prikolice in motorja ne preseže 750 kilogramov. Paziti moramo torej na največjo dovoljeno maso prikolice, ki je zapisana v prometnem dovoljenju. V nasprotnem primeru bomo potrebovali posebno vozniško dovoljenje E k B, ki dovoljuje vožnjo prikolice tudi, če skupna dovoljena masa obeh v primeru avtodoma presega prej omenjeno mejo.
Sprva skeptično zmajevanje z glavo je že po nekaj prevoženih kilometrih preraslo v navdušenje. Prikolica sledi vlečnemu vozilu kot po tračnicah. Ker je zelo lahka, je med vleko sploh ne čutite, a se je treba zavedati, da je vaša prehitra vožnja s prikolico smrtno nevarna za ostale udeležence v prometu. V Sloveniji in večini EU znaša gornja omejitev hitrosti okroglih 100 km/h, na Hrvaškem in v Srbiji pa 20 manj!

 

OKRETNOST

 

Prikolica je vedno in povsod pridno sledila naši začrtani poti vožnje – tudi pri ostrejših, počasi odpeljanih manevrih ni silila iz smeri vožnje ali »pometala« z zadkom. Po nekaj deset kilometrih ozkih zavitih cest po grških otokih se nam je celo začelo dozdevati, da so težje prevozne s klasičnim nosilcem za motor (zaradi previsa preko zadnje osi vozila) kot pa s prikolico. Vseeno pa se je vedno treba zavedati, da za seboj vlečemo pol tone težak tovor ter da je treba prav vse ostre ovinke (serpentine) odpeljati z veliko mero pazljivosti in zavedanja, da smo daljši za slabe tri metre.

 

ZAKLJUČEK


Prevoz motorjev ali skuterjev na prikolici se zagotovo izkaže kot zelo primeren v primeru, da imate dva dvokolesnika. Tudi sicer je prevoz mnogo manj obremenjujoč za vozilo kot na klasičnem nosilcu na zadku vozila. Med vožnjo moramo upoštevati hitrostne omejitve, z manevri pa ne smemo ogrožati drugih udeležencev v prometu.
Prikolico si lahko tudi sposodimo.

 

ZASTOPA IN PRODAJA

 

Avto Shop Formula, Jelka Meglič s.p., Spodnje Hoče, Miklavška 82, Hoče, T: 02 618 17 57, GSM: 041 638 772, www,formula-sp.si