8. november, 2023
Carthago C-Tourer I 145 RB LE

Na predstavitvi nove sezone avtodomov blagovne znamke Carthago smo se lahko v pravljičnem okolju Jeruzalema pobližje spoznali z novim Carthagom C-Tourer I 145 RB LE, ki širi ponudbo avtodomov z ločenima ležiščema v spalnici in ločeno kopalnico, hkrati pa je na voljo z dvema osnovnima voziloma, Mercedesom Sprinter in Fiatom Ducato. Še posebej imeniten je novinec v opremski različici Superior.

Na večini evropskih trgov počitniških vozil je tloris z ločenima ležiščema in ločeno kopalnico najbolj priljubljen. Tudi na slovenskem. Za nameček mora biti avtodom dolg manj kot sedem metrov, saj to prinese kup prednosti: krajšo dolžino, nižje cene trajektnih linij in predvsem nižjo lastno težo, s čimer ostane »več prostora« za nalaganje prtljage. Doseganje magične meje največje dovoljene mase 3500 kilogramov je pri vozilih dolžine okrog sedem metrov in pol resnično pogojeno s čarovniškimi triki, medtem kot v avtodom dolžine sedmih metrov tehnično skorajda ni mogoče postaviti ločenih ležišč in kopalnice brez radikalnih kompromisov.
Carthagu je z modelom C-Tourer I 145 RB LE uspelo prav to: skoraj brez kompromisov vse skupaj »stlačiti« na kar najkrajšo možno dolžino in hkrati zadržati prostornost avtodoma tako znotraj bivalnega dela kot v garaži. Carthago C-Tourer I 145 RB LE je dolg še vedno kompaktnih 705 centimetrov (z zvezdo na nosu še 13 več), a se znotraj manko centimetrov tudi zaradi sodobne zadnje stene ne zazna. Ne glede na izbiro osnovnega vozila gre za sodoben in znotraj zelo prostoren avtodom.

 

Carthago C-Tourer I 145 RB LE 

 

NA VOLJO DVE OSNOVNI VOZILI

Četudi gre za vstop v polintegrirani svet Carthaga, lahko tudi pri seriji C-Tourer I izbiramo med dvema osnovama: Fiatom Ducato in Mercedesom Sprinter. Ko izbirate med osnovnima voziloma Fiat Ducato in Mercedes Benz, se morate zavedati, da model z zvezdo ni samo dražji (okrog 5 odstotkov), temveč zaradi daljše voznikove kabine tudi daljši. Srečnih 13 centimetrov razlike je v dolžini, ki pa znotraj ne prinaša nobene dodane vrednosti v prostornosti bivalnika. Pa vseeno: kdor je imel možnost zapeljati se z avtodomom na osnovi Sprinterja, ta ve, da se doplačilo splača!
V osnovi Sprinter z dvolitrskim turbodizlom ponuja 140 »konjev« (414 CDI), sam pa bi brez pomisleka doplačal za močnejši motor in samodejni menjalnik. Zakaj? Ker je menjalnik preprosto odličen, ker je ročica menjalnika skrita ob volanu (s čimer ostane veliko prostora v kabini) in ker, aja, to sem že povedal, je menjalnik odličen. Če želite po dolgotrajni vožnji ali pa počasnem premikanju v prometni gneči ostati kolikor toliko spočiti, potem je doplačilo za samodejni menjalnik obvezno. Glede na celotno vrednost vozila niti ni pretirano (približno štiri tisočake).
Na avdio sistem MBUX z velikim zaslonom je priključena kakovostna vzvratna kamera, s katero je manevriranje mački kašelj. Mercedes Sprinter ponuja kopico asistenčnih sistemov: dežni senzor, pa senzorji za ohranjanje voznega pasu, razdalje in nenazadnje radarski tempomat, delujejo odlično, voznik pa med vožnjo uživa skorajda toliko kot pri vožnji z osebnim avtomobilom. Če ste doplačali za močnejši motor s 163 »konji« še posebej, saj je vožnja zvezna, motor pa ima vedno na voljo še nekaj rezerve, četudi boste polno naloženi. No, če se radi hitro premikate, pa bo še boljša izbira 190-»konjski« agregat.
A tudi Fiat Ducato še ni za odstrel! Še posebej, ker je vozilo na njegovi osnovi nekoliko lažje, pod motornim pokrovom pa se vrti 2,2-litrski dizelski štirivaljnik s 140 ali 177 »konji«. Samodejni devetstopenjski menjalnik znamke ZF zelo spodobno opravlja svoje delo. S prenovo notranjosti lansko leto je Fiat Ducato pridobil zelo lepo zasnovan sredinski del armaturne plošče z imenitnimi stikali samodejne klimatske naprave, ki se jih ne bi sramovala niti limuzina višjega srednjega razreda.
Tudi kar se tiče varnosti, Ducato še vedno sodi v sam vrh. Kopica asistenčnih sistemov, volanski obroč, ki lepo »leže« v roki in popolnoma digitalizirani merilniki so razlog, da bo vozilo, četudi se ne boste odločili za doplačilo za zvezdo »na nosu«, odličen sopotnik.

 

 

SERIJA C-TOURER I SEZONE 2024

Serija C-Tourer I je na voljo na dveh osnovah (med seboj se po dolžini razlikujeta za 13 centimetrov), v ponudbi pa so naslednji modeli:
-Avtodomi z ločenima ležiščema: I 141 LE, I 143 LE, I 145 RB LE, I 148 LE, I 149 LE (na osnovi Mercedesa Sprinter I 1414 LE ni dobavljiv). Model I 145 RB LE je na voljo tudi v izvedbi Superior
-Avtodom s sredinsko posteljo: I 150 QB
Predstavljeni novinec je na voljo tudi v polintegrirani izvedbi.

 

 

SODOBNI AMBIENT

V notranjost vstopimo skozi široka vhodna vrata, vstop pa olajšata elektrificirana stopnica in notranja stopnica, ki je vrezana v dvojno dno. Če so še pred nekaj leti avtodomi Carthago veljali za zadržane oziroma tradicionalne, pa za modele zadnjih sezon že lahko rečemo, da so sodobnejši, kar se notranjih oblih in barvnih kombinacij tiče (predstavljeni model ima pohištvo linije Casablanca). Še posebej je to vidno v novem oblikovnem slogu notranjosti, o katerem pišemo v nadaljevanju in je del opremskega paketa Superior.
Triki z varčevanjem prostora v salonu niso vidni. Glede na to, da bi lahko za I 145 RB LE dejali, da je po dolžini »stisnjen« I 149 LE, v dnevnem prostoru ni prav nobene utesnjenosti.

Carthago C-Tourer I 145 RB LE

Še več: salon ima klasično postavitev z udobno sedežno klopjo v obliki črke L in celo dodan manjši kavč ob desnem boku, jedilna miza ima ploskev za Carthago standardnih mer, nameščena je sredinsko. Podnožje mize je nekaj centimetrov bližje klopi ob steni, a tega skoraj ni opaziti. Stranski sedež, ki bi v vozilu te dolžine lahko bil le zasilne sorte, je čvrst in dovolj udoben za sedenje odrasle osebe. Prednja sedeža sta prav za prav fotelja in dimenzionirana za velike osebe, primerna sta za dolga potovanja in zelo preprosta za obračanje. Ob sovozniku je ob oknu še večji predal. Za kar najbolj udobno spremljanje programa na televiziji bosta kot nalašč. Televizor je vgrajen ob vhodu v bivalni del, na nosilcu pa je nameščen pokončno. Tako so lahko tja »pospravili« zaslon s kar 32 palci diagonale.
Salon tik pod stropom objema venec visečih omaric, ki so nanizane brez kakršnihkoli vizualnih preprek in dnevni prostor naredijo imeniten.

Carthago C-Tourer I 145 RB LE

Svoje doda še veliko panoramsko okno na stropu salona.

 

 

VELIKA KUHINJA

Kuhinja je skrita za sedežno klopjo in oblikovana v črki L. Zelo je podobna kot v daljšem modelu I 149 LE, le absorpcijski hladilnik ima tu le 133 litrov prostornine (Nemci mu pravijo, da je »šlank«). Kar pa je seveda povsem dovolj.

Carthago C-Tourer I 145 RB LECarthago C-Tourer I 145 RB LE

Kuhalnik je izdelan posebej za Carthago in opremljen z litoželeznimi mrežicami, ki bolje prevajajo toploto. Okroglo pomivalno korito ima leseni pokrov, ki je hkrati lahko tudi rezalna deska ali podloga za vročo posodo na jedilni mizi. Pod pultom je šest predalov za zaloge in posodo. Mehko zapiranje je povsem na ravni znamke.

Carthago C-Tourer I 145 RB LE

Navduši viseča omarica nad pultom, ki je lahko dostopna in premišljeno zasnovana. V njej ima svoje mesto tudi aparat za pripravo kave.

Na levi steni kuhinje so uporabne poličke za začimbe. Hladilnik so postavili nasproti, levo od vhoda v bivalnik.

 

 

PREHODNA KOPALNICA

Navkljub kratki zunanji dolžini so v avtodom z ločenima, vzdolžno postavljenima, ležiščema uspeli umestiti še ločeno kopalnico. To je vidno že v imenu modela, saj je RB kratica za »Raumbad« ozorima prostorsko (jaz bi jo raje označil kar z besedo prostorno) kopalnico. To jim je tokrat uspelo celo brez kompromisov z zlaganjem vznožja.

Carthago C-Tourer I 145 RB LECarthago C-Tourer I 145 RB LE
Samostojna kabina za prhanje v tlorisu meri 69 x 73 centimetrov, dva centimetra manj od dveh metrov stojne višine v njej pa zagotavlja udobno prhanje. Dno kabine je deljeno: del je del bivalnega dela in pokrit z lesenim pohodnim dnom, del pa je nekoliko dvignjen, saj se nahaja ravno nad blatniškim košem. Da kabina ne bi omejevala prehoda v spalnico, se del stene iz pleksija (15 centimetrov) lahko potisne proti levemu boku vozila. Lepo opremljen toaletni prostor na desnem boku vozila z umivalnikom in straniščem je malce manj prostoren kot v daljšem I 149 LE (ta je daljši opaznih 37 centimetrov), a ga brez težav uporabljamo tudi pri zaprtih krilnih vratih.

Carthago C-Tourer I 145 RB LECarthago C-Tourer I 145 RB LE

S taistimi vrati ločimo spalnico od dnevnega prostora.

 

 

SPALNICA ZA DVA

Testni Carthago C-Tourer I 145 RB LEje bil namenjen dvema popotnikoma, saj nad voznikovo kabino ni bilo dvižnega ležišča. To je sicer v serijski dobavi (Izvedba brez ležišča se naroči posebej!) in meri 195 x 160 centimetrov. Spusti se dovolj nizko, da nanj lahko splezate kar preko kavčka na desni strani salona.

V zadku je urejena klasična Carthagova spalnica, kakršne smo navajeni iz drugih modelov serije C-Tourer. Zameriti ji ne moremo skorajda ničesar.

Carthago C-Tourer I 145 RB LE

Do ležišč dostopamo prek zložljivih stopnic, postelji pa sta veliki 185 x 85 centimetrov (leva) in 195 x 85 centimetrov (desna).

 

Carthago C-Tourer I 145 RB LE

Glede na to, da smo v našem supertestnem C-Tourerju I 148 LE imeli precej daljši ležišči, a si pri spanju na krajšem vseeno ponoči »popraskal« z nogo po steni ob vznožju, bo krajše ležišče namenjeno nižjim osebam (okrog 160 centimetrov višine). A ker je C-Tourer I 145 RB LE dolg le 705 centimetrov in ker ima ločeno kopalnico, mu tega kompromisa niti ne smemo zameriti.
Nad vzglavjem so viseče omarice, ki se nadaljujejo ob obeh bokih vse do vznožja, tudi pod ležiščema sta garderobni omari.

Ti sta dostopni tudi od zgoraj z dvigom dela ležišča. ob njem dve pokončni garderobni za viseče kose oblačil.

 

 

NAJVEČ PRTLJAŽNIKA V TEM RAZREDU

Avtodomi Carthago ponujajo obilo prtljažnih in skladiščnih prostorov, dvojno dno pa je naluknjano (in dobro dostopno) kot švicarski sir, zato biti polno naložen pri Carthagu niti ni težko. Po vsej dolžini so zgradili platformo z 22 centimetrov visokim dvojnim dnom, večina skladiščnih prostorov pa je dosegljiva tako od zunaj kot tudi od znotraj. Rezultat je, da vozilo od lastnika zahteva precej doslednosti pri nalaganju, saj se hitro lahko zgodita dve stvari: lahko ste pretežki ali pa se vam zgodi (kot meni že velikokrat), da je rok v dvojnem dnu shranjenih zalog hrane že potekel.

Carthago C-Tourer I 145 RB LE
V dvojnem dnu je svoje mesto našla tudi vsa tehnična oprema (z izjemo elektro centrale v garaž), oba rezervoarja za vodo in baterija. Ta je v posebnem, izoliranem predalu spuščena pod dvojno dno takoj za voznikom. Da bo mera polna, velika garaža v zadku, ki je visoka do 120 centimetrov, ponuja 350 kilogramov nosilnosti.

 

 

OPREMA SUPERIOR ZA (ŠE) VEČ PRESTIŽA

Hkrati z uvedbo novega modela I 145 RB LE Carthago uvaja tudi nov bivalni slog, ki je del linije opreme Superior. Polovica loput v visokem sijaju na sprednjih stenskih omaricah ima skrite ročaje. Notranjost je imenitnejša, morda malenkost bolj zadržana, a jo poživlja elegantna stena med hladilnikom in vrati kopalnice s trenutno zelo trendovskimi navpičnimi letvami. Navzven se model Superior od navadnih loči tudi po serijskih LED žarometih in ekskluzivno grafiko.

 

Posebna izvedba: Carthago C-Tourer I 145 RB LE Superior

 

TEHNOLOŠKA DOVRŠENOST

Pri Carthagu se radi pohvalijo, da njihovi avtodomi delujejo kot Faradayeva kletka, da ste v njih varni pred udarom strele. Bivalnik je izdelan iz aluminijastega sendviča z izolacijskim jedrom, znotraj pa so stene prevlečene s tkanino. Tako na stenah ni kondenza, hkrati pa pohištvo med vožnjo ne povzroča hrupa z drgnjenjem obnje.

Oba rezervoarja za vodo sta ogrevana. Za čisto vodo ima 150 litrov prostornine, za odpadno pa deset litrov manj. Hladilnik je velik in ponuja 133 litrov prostornine. Serijsko vas ogreva Truma Combi 6 CP Plus, za doplačilo pa si lahko omislite celo toplovodno ogrevanje Alde. To bo zaradi odličnih izolacijskih lastnosti bivalnika in dvojnega dna najboljša izbira.