20. februar, 2020
Cube Reaction Hybrid EX 500 29 električno gorsko kolo

Električno kolo? Večina vam bo odgovorila, da je to za lenobe in predvsem v potuho, a sam bom po dveh testnih koncih tedna povedal takole: Električno kolo je odlično za povečanje dosega kolesarskega izleta in za osvojitev gorskih ciljev, ki so za »nožni pogon« nedosegljivi. Vsemogočno pa ni – motor dodaja moč glede na našo moč vrtenja, tako da vožnja povsem brez vrtenja pedal (razen po klancu navzdol) ni mogoča. Kolo so nam za preizkus prijazno posodili v centru Rovando, koroškem centru za kamping, karavaning in aktivni prosti čas, kjer imajo na zalogi več kot 300 različnih koles.

 

Cube Reaction Hybrid EX 500 29

Preden se odpravimo »na teren«, še nekaj značilnosti testnega kolesa. To je kljub temu, da ima dodan električni pogon, izdatno opremljeno. Prednja vzmetna vilica znamke Suntour ima 120 milimetrov hoda, menjalnik serije Sram SX Eagle z ročico na desni strani krmila pa ima 12 stopenj.

 

Cube Reaction Hybrid EX 500 29Cube Reaction Hybrid EX 500 29Cube Reaction Hybrid EX 500 29

 

Kolo je opremljeno z diskastimi zavorami Shimano, kolesi sta 29-palčni.

 

MOTOR JE V VELIKO POMOČ

Na krmilu je na levi strani nameščena kontrolna enota pogona, ki ima štiri gumbe. S tistim na zadnji strani vklopimo električni pogon, na sprednji strani sta dva za prehajanje med načini vožnje, spodaj pa je gumb za vklop pomoči med hojo (walk). Akumulatorska baterija v tehnologiji Li.Ion ima 500 Wh (Bosch Power Tube), kar naj bi po podatkih proizvajalca zadoščalo za 100 kilometrov vožnje. V realnosti v režimu Eco brez težav odpeljemo to razdaljo (ob polni bateriji se izpiše doseg okorg 120 kilometrov), medtem ko v »najmočnejšem« režimu Turbo baterija zadošča za okrog 40 kilometrov.

 

Cube Reaction Hybrid EX 500 29Cube Reaction Hybrid EX 500 29


250 vatov, kolikor moči ima Boschev elektro motor, ni vsemogočnih. Predvsem na strmih vzponih bo treba vseeno močno vrteti pedala. In prav je tako. Gre pa v strm klanec z lahkoto tudi 15 km/h in več, medtem ko bi ponekod z vrtenjem pedal »drveli« morda s polovično hitrostjo. Kot sem že prej dejal, marsikomu se bo zdela vožnja z električnim kolesom »pod častjo«, a se po preskusu ne morem več strinjati z njimi. Gre za to, da elektrika pomaga pri vzponu, pri spustu pa malo »špara« roke in zavore, saj pomaga pri zaviranju (s tem se tudi polni). Ob koncu izleta sem bil nad kolesom že zelo navdušen.

 

PREIZKUS V ISTRI

Medtem ko je v celinskem delu dežele februarja še zima (no, letos smo je videli in čutili bolj malo), je v Istri že prijetno toplo, saj se termometer dvigne tudi krepko preko 15 stopinj Celzija. Med preizkusom sem s kolesom prevozil skoraj kilometrov istrskih cest in kolovozov v okolici Poreča, Vrsarja, Rovinja in Pulja, višincev pa se je nabralo krepko preko 2000. Najdaljši izlet je bil dolg 67 kilometrov.

 

Na voljo so štirje režimi pogona: Eco, Tour, EMTB in Turbo. Ker kolo tehat nekaj čez 23 kilogramov je vožnja z izklopljenim motorjem podobna ko vrtenje volana brez servo ojačevalnika. Saj gre, a je kolo težko, 29-palčna kolesa pa malce okorna. Z motorjem je povsem drugače. Ta zvezno požene vse do končne hitrosti malo nad 25 kilometri na uro.


Cube Reaction Hybrid EX 500 29 je dobro opremljeno gorsko kolo z dodanim elektro motorjem, ki ga priporočam vsem, ki z veseljem spremljajo partnerja po strmih kolesnicah, a včasih ne zmorejo vzpona. Lahko pa je tudi povsem spodoben mestni spremljevalec, ki vas bo po kolesarskih poteh pognal do 25 km/h, na kolikor je omejena največja hitrost električnega pogona. Še nasvet: če se boste odločili za nakup električnega kolesa, ga privoščite tudi partnerju/ki, saj bo v dvoje mnogo zanimivejše, kot v solo izvedbi.

 

Cube Reaction Hybrid EX 500 29 na Slavniku (1028 m)Cube Reaction Hybrid EX 500 29 na Vremščici (1027 m)Cube Reaction Hybrid EX 500 29 na Vremščici (1027 m)
Cube Reaction Hybrid EX 500 29Cube Reaction Hybrid EX 500 29Cube Reaction Hybrid EX 500 29


Osebna izkaznica
Cube Reaction Hybrid EX 500 29
Okvir: Aluminijast
Velikost koles: 29 ''
Motor: Bosch Performance Line CX 250
Baterija: Bosch Power Tube 500 Wh
Menjalnik: Sram SX Eagle 12 Speed
Prednja vilica: SR Suntour XCM34 120 mm
Teža: 23,2 kg
Cena: 2599 EUR
Prodaja:
Center Rovando, Pohorska 6b , Slovenj Gradec, T: 02 883 16 80, www.rovando.si